Klimax tünetek hormonpótló mellett

Tisztelt Doktor Úr! 36 évesen távolították el a méhemet (nem betegség miatt, metroplastika műtét után ikreket szültem és több gyermeket nem tudtam vállalni az operált méhemmel, a nagyon erős vérzés miatt kellett eltávolítani, petefészkek maradtak) most 51 vagyok. Eddig semmi problémám nem volt, 1 éve jelentkeztek nagyon erős hőhullámok 40-60 naponta, ebből éjszaka a legerősebben, ízületi fájdalmak, stb. kimaxoltam a klimaxot:-/ Rövid ideig bírtam, így felkerestem a professzoromat aki operált régen. Livialt kaptam ami nagyon későn kezdett hatni, már harmadik hónapja szedtem amikor kezdett valami történni. Aztán 3 hónap után javasolták, hogy álljak át a Ladybonra mert az ugyanaz csak olcsóbb. Így történt, jó is volt, egy fél évig semmi tünetem nem volt. Most 3-4 hónapja éjjel újra jönnek nagyon erős szívverés és hőhullám,(nem sok, de nem tudok jól pihenni éjjel) nappal is kezdődnek kisebb tünetek de még nem vészes, ízületeim sokszor fájnak. Most olvasgattam, hogy akinek nincs méhe annak elég az ösztrogén pótlás. Elbizonytalanodtam, hogy az én esetemben most melyik tabletta lenne megfelelő. Álljak vissza a Livialra, ez lehet a gond, vagy mást próbáljak szedni, ha nincs méhem akkor miért ezt a kombinált gyógyszert javasolták. (Bocsánat, de sajnos azt tapasztalom, hogy gyógyszercégekkel le vannak szerződve bizonyos emberek és nem azt tartják elsődlegesen fontosnak mi a legjobb a betegnek, hanem nekik mi a hasznuk ebből.) Figyelek az étkezésemre, rendszeresen sportolok, jógázok (heti 6 testmozgás) jók az eredményeim, nem vagyok elhízva. Pajzsmirigy alulműködésem van kb. 5 éve, amire szedek gyógyszert, az rendben is van, félévente ellenőriztetem. Hormon vérvizsgálaton is voltam, de azt mondták mivel nincs méhem abból nem sok mindent lehet megállapítani. 3 Pfeizer oltásom van, sajnos már azt is hallottam, hogy esetleg a hormonokba bezavarhat az is. Tanácsát kérném, hogy melyik hormonpótlót javasolná nekem a fent leírtak alapján, vagy várjak még esetleg jön-e újabb tünet és álljak vissza a Livialra. Csatolom az egy évvel ezelőtti labort amikor felírták először a hormonpótlót, ebben vannak a hormonleleteim is. Nagyon köszönöm segítségét előre is.

WEBBeteg szakértő válasza hőhullám témában

Tisztelt Hölgyem!

Sajnos sem a Livial sem az utángyártása a Ladybon nem szünteti a hőhullámokat. Ez köztudomású. Igazi hormont kell adni, ösztrogént, az hatásos, attól elmúlnak a panaszai.

Segítségként olvassa el honlapomon (www.drpetroczi.hu) a menopauzáról írottakat. Olvassa el cikkeimet is.

Üdvözlettel:

Petróczi dr.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
WEBBeteg szerkesztőség
Kérdés: 2022. február 09., 10:15 ;Megválaszolva: 2022. február 09., 10:15
Kérdések és válaszok: Nőgyógyászati betegségek
Hőhullám petefészek és méh...
Tisztelt Doktor Úr/Nő! Évekkel korábban volt egy mellműtétem, 1 éve pedig petefészek és méh eltávolításom. Korábbi rosszindulatú volt...
Ismét a hőhullámomról, ami már 18...
Tisztelt Doktor úr! Már lassan egy év telt el, de a hőhullámoktől nem tudok szabadulni. Egy éve újra el kezdtem szedni a Pausogestet, de pár...
Nőgyógyászati lelet
Tisztelt Doktornő! Azzal a problémával fordultam nőgyógyászomhoz, hogy a bal mellemben csomót érzékeltem. Ő továbbküldött emlő és a axilla...
Candida fertőzés?
Tisztelt Doktor úr! Mit jelent a lelet? Lombikra készülünk, de candida van a kenetmintában. Mintában kimutatott mikroba: Candida albicans...
Ismét rákos leszek?
Tisztelt Nőgyógyász! Korábban volt egy ASCUS, metaplazia, HPV NEGATÍV citológiai eredményem. Ettől egy CIN lase kezeléssel szabadultam meg, hogy...