vérzészavar, hormon

Tisztel Doktor Úr/Nő! Szeptember folyamán együttlét után minimális vérzést tapasztaltam. Orvoshoz mentem, rákszűrés: P2, méh rendben, három petefészek ciszta. (3-4cm, sima) Két hónap múlva kontroll, amikor két ciszta még megmaradt. Az orvos Qlaria nevű gyógyszert írt fel három hónapra, hogy ettől elmúljanak. A ciklus 24. napján együttlét után újra pecsételő vérzés jelentkezett, ami három napig többé-kevésbé fennállt, majd a 28. napra rendesen megjött. Most kell elkezdenem szedni a gyógyszert. Kérdésem a következő: az együttlét utáni vérzést okozhatja a ciszta? Mi ennek az oka? Miért múlhat el egy fogamzásgátló gyógyszertől? Sohasem használtam hormonális fogazásgátlót, nagyon aggódom a mellékhatások miatt. Ami még megemlítenék: 45 éves leszek. A ciklusom évek óta 26 napos, ez az utóbbi fél évben 23-28 napra változott, valamennyit híztam és ritkán, de előfordult már éjszaka izzadás és alvászavar is. Köszönöm a választ!

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Kiss György válasza Vérzészavar,hormon. témában

Tisztelt Hölgyem!

Köszönöm levelét. A petefészek cysták okozhatnak rendetlen vérzést, de az Ön leveléből az derül ki, hogy együttlétek után jelentkező, un. kontact vérzésről van szó.

Ebben az esetben viszont a méhszáj állapotának pontos megitélése nagyon fontos, ezért ismételt cytológiai vizsgálatot, HPV virus tipizálást és a külső méhszáj kolposzkópos vizsgálatát javasolnám.

A P2-s cytológiai meghatározást már egyre ritkábban használják, az egy régi morfológiai alapon történő vizsgálat, manapság inkább a Bethesda meghatározás ajánlott, melynek során a ményakat kivülről boritó többrétegü el nem szarusodó laphám és a méh nyakcsatornában elhelyezkedő mirigyhám állapotát ,esetleges károsodását vizsgálják és a további teendőket- kiegészülve a HPV virus tipizálás és a kolposzkópos vizsgálattal- ennek alapján kell elvégezni.

Nagyon idegen tőlem, hogy therápiás javaslatot felülbiráljak, de a hormonális fogamzásgátló szedését nem ajánlom elkezdeni.

Most, elsősorban a contact vérzés okának tisztázása a fő cél.

Üdvözlettel: dr.Kiss.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2021. január 15., 09:55; Megválaszolva: 2021. január 17., 21:57
Kérdések és válaszok: Nőgyógyászati betegségek
Gyógyszer adagolás
Jó napot kívánok! Szeretném megkérdezni hogy a Progesterone Exeltis gyógyszert a menstruáció első napjától, vagy a végétől számított 12 nap...
Mi lehet a baj?
Ma van a 61. napja. Hogy nem jött meg a menstruációm, ráadásul semmi jele sincs, hogy megfog jönni. Ma csináltam egy tesztet (mert nővérem annyira be...
Mi lehet a baj?
Tisztelt Doktor úr! olyan gondom lenne, hogy egy már 5 hónapja keztem el szedni egy új fogamzásgátlót, mèghozzá velgyn tablettát. Eleve nem a...
Miért van ez, ha negatív minden...
Kedves Doktor nő/úr! Nekem egy olyan panaszom lenne, hogy október 11.-én együtt voltunk a barátommal, védekeztünk is, viszont az aktus végén...
Ovuláció után egy héttel...
Tisztelt Doktor Úr! December 14-én ultrahangon megállapították, hogy 23 mm-es érett tüszőm van, a mai nap folyamán (december 21) azonban erős...