Fogamzásgátlás

Kedves Dr. Kiss György! A kérdés egész régóta foglalkoztat és Önt ajánlották, abban bízva, hogy Ön egészen biztosan tudja a választ profizmusából kifolyólag. A kérdésem arra irányulna, hogy a fogamzásgátló tabletta szedése befolyásolhatja e a későbbiekben a gyermekvállalást. 21 éves vagyok. 2017 áprilisa óta szedem a Dienille fogamzásgátló tablettát. Ezt anno nem védekezés szempontjából, csupán az acnés bőröm miatt írták fel. Ekkor 18 éves koromban még teljesen szabálytalan volt a menstruációm, nem állt még be. A Dienille beállította a vérzést illetve a bőrömet is rendbe tette. (Egyébként a tabletta felírását megelőzte vérvétel és kivizsgálás valamint semmilyen mellékhatását nem érzékelem a gyógyszernek) Azonban félelmeim vannak afelől, hogy a tabletta korai elkezdése esetleg megakadályozhatja -e, hogy gyermekem legyen pár évvel később. Illetve ha azt javasolja hagyjam abba a tabletta szedését, ez esetben előfordulhat -e hogy újra pattanásos lesz a bőröm. Valamint milyen más védekezési módszert ajánl a Doktor úr? Előre is Nagyon szépen köszönöm a Doktor úr válaszát!

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Kiss György válasza fogamzásgátlás témában

Tisztelt Kérdező!

Köszönöm levelét és bizalmát, igyekszem " megközelítőleg " helyes választ adni kérdésére.

Talán abból kellene kiindulni, hogy a hormontabletta szedésével /és ez minden hormonális fogamzásgátló esetében érvényes/ egy mesterségesen létrehozott állapotot teremtünk a női szervezetben, melynek eredményeként megszűnik a kapcsolat az agyalapi mirigy és a petefészkek között. Ennek hatására a petefészkekben megszűnik a petesejt-termelődés, nincs mi megtermékenyüljön, így a védekezésünk 100%-os, biztonságban vagyunk. Igen ám, de ennek ára az, hogy rendszeresen kell szedni a tablettát.

Ebből következik, hogy a tabletta szedésének abbahagyása után, hogy mikor állhat helyre a normális, oda-vissza jelentő /feed back/ kapcsolat az agyalapi mirigy és a petefészkek között, ez mindenkinél egyéni lefolyású lehet /pár hónaptól kezdve akár több időt is igénylő folyamatról van szó/.

Kérdése jogos volt, általánosan a gyermekvállalás előtt fél évvel ajánlott a hormonális fogamzásgátlás megszüntetése, hogy helyreálljon az előzőekben leírt mechanizmus és egészséges fogantatás következzék be.

Üdvözlettel: dr. Kiss.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2020. június 04., 11:44; Megválaszolva: 2020. június 05., 07:57
Kérdések és válaszok: Nőgyógyászati betegségek
Érdeklődés
Jó napot kívánok érdeklődni szeretnék nagyon be volt duzzadva a mellem és érzékeny is volt! Külföldön tartózkodtam és elmentem az orvoshoz!...
Mola terhesség
T. Orvos! Megszakadt terhesség ill.partiális mola gyanújával fognak műteni. 6+3 hetesen uterusban 5mm összeesett petezsák, alatt felritkult decidua...
Elakadó vizelet
Tisztelt Doktor úr! 76 éves vagyok,2 gyerekszülésen túl / mindkettő 4.5 kg volt / Elakadó vizeletprobléma miatt fordultam orvoshoz. Az urológus...
Menstruácios zavarok
Tisztelt Doktor úr! 20 éves vagyok azt vettem észre 3-4honapja hogy 21 napos lett a ciklusom mi okozhatja? Februarban 18an jott meg Márciusban 15en most...
Gombás fertözés
Kedves Dr.úr. A napokban derült ki nállam hogy covid fertözött vagyok ezzel egyidejüleg jelentkezett nállam hüvelyi viszketés,égés. Kaptam rá...