• Menstruáció tablettaszedés alatt?

        Legfrissebb cikkek a témában
         

        Kedves Doktornő/Úr! 3 hónapja szedem a Symicia nevű fogamzásgátlót, most tartok a 4. levélnél, még 8 szem van belőle, és tegnap megjött. Ugyan úgy fájt a hasam mint szokott előtte meg pár pattanás is kijött rajtam. Minden szemet időben bevettem, ebből a levélből az elsőt 2 órával később, de ez gondolom nem probléma. Eddig nem volt ilyen, az első 2 hónapban tapasztaltam olyan tüneteket mint mellfájdalom, hangulatingadozás, rossz kedv, de ezek megszüntek, valamint a 2. levél vége fele pecsételő vérzést, de a 3. levél alatt már minden rendben volt, meg is örültem neki. Ez azonban nagyon kétségbeejtett, fel is hívtam a nőgyógyászomat, aki azt mondta, hogy sok oka lehet, mint például a stressz (amiből jutott bőven mostanság), de ír majd fel 2 hónap múlva erősebbet, mert lehet hogy gyenge a hormontartalom, szedjem végig, ugyan úgy mehet minden tovább. Direkt rákérdeztem arra is, hogy kell e valami kiegészítő védekezés, mert az én logikám szerint ebben az esetben nem működik teljesen jól a tabletta.. (Azt tudni kell hogy hormonzavar miatt írták fel). A vérzésem most a szokásosnál nagyobb mennyiségű, a hasam is jobban fáj. Szeretném egy másik orvos véleményét is hallani ezzel kapcsolatban. Várjak még 1-2 hónapot, hogy mi lesz, vagy menjek el hamarabb orvoshoz? Lehet ennek valami krónikus dolog a hátterében? (17 éves vagyok, a családban nem volt csak melldaganat, a rákszűrésem 4 hónapja negatív lett). Véd ettől a tabletta vagy kell kiegészítő védekezés? Tényleg lehet a stressz az oka? A most következő tablettamentes héten fog vérzés jelentkezni, valamint véd a tablettamentes héten a tabletta? Válaszát előre is köszönöm!

        Dr. Kiss György válasza a Menstruáció tablettaszedés alatt? témában

        Tisztelt Hölgyem ! Kérem, nyugodjon meg. A leirtak alapján a fogamzásgátló szedés közben előforduló közti vérzésről lehet szó és kezelőorvosának abban igaza van, hogy végig kell szeednie a levelet, valamint abban, hogy váltani lehet a későbbiekben fogamzásgátló tablettát. A folyamatos és rendszeres tablettaszedés biztositja a vérben azt a hormonszintet, mely a petefészkekben a petesejt termelődést leállitja.,ha a hormonszint nem éri el a kivánt mennyiséget a méhnyálkahártya leválik és vérzés kezdődhet. Önnek abban van igaza, hogy kiegészitő védekezést /óvszer/ érdemes alkalmazni A hasi panaszok miatt hüvelyi ultrahang vizsgálatot javasolnék. Üdvözlettel: dr.Kiss.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Kérdés: 2020. január 31., 21:17; Megválaszolva: 2020. február 06., 11:32

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tiztelt Doktorúr! Hüvelygyulladásra kaptam Fluomizon tablettát, de a hüvelyem fájdalma miatt, képtelenség számomra a felhelyezése, valamint az érintettlenségem miatt is nehéz, a fájdalom hatására pedig össze szűkülök. Már mindenhogy...
        Tisztelt Doktor Nő/Úr ! 50 éves vagyok két éve nincs mensesem , de állandó petefészek cystaim voltak. Most a cytologiai eredményem P2 , a jobb ovariumban egy 2,5es egy 3 cm-és egyszerű cysta volt. A tumor marker CA 125 jó volt CA 72-4 viszont 33...
        Kedves Doktor Úr! Még januárban diagnosztizáltak kétoldali uh és ct alapján valószínűleg dermoid cisztát. Márciusban műtöttek volna, de a Covid miatt elmaradt. Most szervezem újra, de csak a következő hónapra kaptam időpontot. Viszont én...
        Jó reggelt! Sajnos már múlt hónapban is tapasztaltam a menstruációm késését (telefonos applikáció szerint számolom)Most ugyen még csak két napja, de a múlt hónapban egy hetet késett. 16 éves vagyok, és hezi 10 alkalommal sportolok. Ekkor...
        Üdvözlöm Doktor Úr/Nő! Olyan kérdésem lenne hogy 3 hete volt terhességmegszakításom most 2 napja menstruációs görcseim vannak vérzés nincs.Azt szeretném kérdezni ez normális-e vagy menjek el inkább vizsgálatra? A megszakítás után 12...
        Tisztelt Doktor Úr! 2 hete viszkető, égő panaszokkal mentem nőgyógyászati vizsgálatra, kaptam rá Fluomizin hüvelytablettát, Femiflo tablettát, amiből 2db-ot kellett bevennem 1 hét különbséggel és javasolták a Lactofeel hüvelygél...
        Tisztelt Doktor! Két éve szenvedek élesztőgomba fertőzéstől. A tünetek a nemi szervemnél jelentkeztek (túrós csapadék, intenzív viszketés, erős fájdalmak szexuális aktus közben). Millió orvost megjártam már a problémámmal és megmerem...
        Tisztelt Doktor Úr! Rákszűrés miatt mentem nőgyógyászhoz március elején, de kiderült, hogy gombás hüvelyi fertőzésem van, bár tüneteket nem érzékeltem, de a partnerem igen (ő kapott megfelelő gyógyszert az orvosától, rendbe is jött)....
        Tisztelt Doktornő! Évek óta yasminelle fogamzasgatlot szedek. Ma voltam nőgyógyászati ultrahangon. Amelyen a doktor 26mm es tüszőt látott a bal petefeszkemben. Azt javasolta nézzük meg újra 2 hónap múlva, hogy nem lesz e belőle ciszta, de nem...
        Kedves dr.úr!tavaly úgy volt meg a menstruációm,hogy 1-2 nap vèreztem utána semmi 1-2 nap és megint vèreztem de akkor már nagyon keveset.volt,hogy spontán benyilalt a hasam a hasam alul olyankor mindig kiabáltam a fájdalomtól.de mindig pár...