• Fogamzásgátló szedésének abbahagyása?

        Legfrissebb cikkek a témában
         

        Kedves Doktornő/ Doktor Úr! 2017 nyarán hormonváltozás miatt megnőtt a jobb mellem, miután havi rendszerességgel a menstruáció előtt elviselhetetlenül fájt a mellem (ez 1 évig folyamatosan így volt, ugyanis az akkori nőgyógyászom azt mondta, hogy ezzel sajnos nem tudunk mit kezdeni). Időközben kiderült, hogy HPV nemi betegségem van, amivel kezeltek, illetve 3 műtétre is sor került (LSIL elváltozás, Hpv 18 és összetapadt méhszáj miatt), majd nőgyógyászt váltottam, aki 2018 nyarán felírta nekem a dienille nevezetű fogamzásgátlót, a mellfájdalmaim és a hormonális változásaim miatt, illetve a védekezés miatt is. Sajnos ettől félév után megszűnt és nagyon rendszertelen lett a “menstruációm”. Jött a gyógyszerváltás, a Missee fogamzásgátlót szedem 2019 tavasza óta, amivel eddig nem volt semmi problémám. Az utóbbi időben azonban nagyon ingerlékeny, érzékeny lettem; sokszor vannak hőhullámaim és szédelgek, az állkapcsom mentén és a hátamon gyulladt pattanások, mitesszerek vannak; nagyon jellemző a lehangoltság és a hangulatváltozások, valamint az utóbbi 1 évben nagyon megnőtt az étvágyam, így 7 kg-ot híztam (legfőképp csípő, comb tájékon látszik). Azonban a mellfájdalmak szinte eltűntek, néha érzékenyek csak. Érdemes Önt szerint gyógyszert váltani, vagy szüneteltetni a fogamzásgátló szedését? Januárban kell a Doktor Úrhoz visszamennem féléves kontrollra, addig szeretném az aggodalmaimat, kételyemet eloszlatni és választ kapni a kérdéseimre. Válaszát és segítségét előre is köszönöm! Üdvözlettel: Anna

        Dr. Pétervári László válasza a Nőgyógyászati betegségek témában

        Az alkalmazott fogamzásgátló készítményt tanácsos lecserélni. Létezik más összetevőt tartalmazó fogamzásgátló, melynek alkalmazásával a leírt panaszai megszűnhetnek. A fogamzásgátló szedése általában nem jár jelentős testsúly növekedéssel. A fogamzásgátló készítmények összetevőinek van úgynevezett víz megtartó hatása. Az Ön által alkalmazott készítmény is ilyen.Olyan készítményre érdemes váltani amely drospirenont tartalmaz ,ezeknek vízhajtó hatása révén nem valószínű a testsúly növekedése. Ez tablettás készítmény.Lehetőség még a hüvelygyűrű használata is.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Kérdés: 2019. december 08., 22:10; Megválaszolva: 2019. december 12., 17:22

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktor úr! Azért fordulok Önhöz, mert petefészek cisztát állapítottak meg nálam, és a leleteim alapján szeretném megkérdezni, hogy Ön szerint feltétlenül szükséges-e a műtéti beavatkozás. Nyár közepén 21 hetesen volt...
        Tisztelt Doktor úr/nő! Olyan kérdéssel fordulok önhöz, hogy a 28-30 napos ciklusnál a 12. Napon végzett uh vizsgálat során mért 4mm méhnyálkahártya illetve 13mm domináns tüsző mennyire számít jónak vagy rossznak. LH tesztek alapnán 16....
        Jó napot kívánok Doktor úr! Tünde vagyok Szegedről. Az lenne a kèrdèsem hogy 45 èves vagyok. 5 ève tart már nálam a menopauza, azóta nincs menstruációm! Most egy pár napja el kezdett fájni a hasam, nèha van rosszullèt is de nem ilyen...
        Kedves Orvos! Párommal most először próbáltuk ki, az anális együtt létet. És aztán egyből következett a vagina. Kellemetlen érzés volt, így hanyagságból rá tértünk a “megszokott” részhez. Olvastam róla, hogy veszélyes egyikből, a...
        Üdvözlöm Doktorúr! Egy pár hete fehéres elváltozász észleltem a hüvelybemenet alatt. Nem nő nem változik inkább javul de nem tünik el.Olyan mintha ki lenne száradva a bőr. Az orvosom szerint ártalmatlan elváltozás kenjem pimafucorttal a...
        Kedves Doktor Úr! Szülést követően (nem szoptattam) 3 hónapig nem jelentkezett menstruáció. Majd mikor úgy tűnt, hogy megjött, akkor kezdtem el szedni fogamzásgátló tablettát, az orvos utasítása alapján. A vérzés szinte rögtön barnára...
        Tisztelt Főorvos Úr! Hólyagsérv,inkontinencia, és gyakran ismétlődő hüvelyi fertőzés miatt 4 ProlapLese kezelést javasoltak. Műtét ellenjavalt ( jobb oldali ishemias strok, visszatérő pitvarfibrilláció, magas vérnyomás) miatt. Az első...
        Tisztelt Doktor úr! Szeptember 2án volt méhpolip eltávolításom és küretem. Utána 2 hétig volt kisebb vérzésem. Mikor várható az első menstruáció ilyenkor?
        Kedves Doktornő/ Doktorúr! Az elmúlt fél évben orgazmus (behatolás nélküli) után vérzést tapasztalok (pl. ovuláció alatt is). Az első pár napban erősebb majd egyre jobban barnásabb. A menstruációm nagyon sötét, de mindig pontosan jön...
        Üdvözlöm! Szeretném kikérni a véleményét a doktoraim döntéseiről, mert kétségeim merültek fel a gyógyszereim együttes alkalmazásával kapcsolatban. A történet: hyperprolactinaemiám van (az agyalapi mirigy jóindulatu daganata)....