• Fogamzásgátló tabletta, menstruáció

        Legfrissebb cikkek a témában
         

        Tisztelt Doktornő/Doktor Úr! 2017 nyarán Hpv-vel (HPV18) diagnosztizáltak, azóta kétszer konizációt végeztek rajtam, valamint egyszer a műtétekből adódóan az összetapadt méhszájamat nyitották meg (szintén kisebb műtét során). Tavaly nyáron HPV tipizálás során megállapította a doktor úr, hogy szerencsére nem mutatható ki magas kockázatú hpv a szervezetemben. Ekkor a hormonváltozások miatt kialakult hirtelen mellnövekedésem (csak a jobboldali mell növekedése és eltérése) és nagy mellfájdalmaim miatt kaptam a dienille nevezetű fogamzásgátló tablettát. Ekkor abban maradtunk, hogy ha nincs próbléma, akkor az 1 éves szűrővizsgálaton találkozunk. A tabletta szedését követő 3. hónap után beállt a rendszer, mi szerint a 7 napos szünet 3. napján megjön a menstruáióm szinte nulla menstruációs panaszokkal, illetve iszonyat kevés vérzéssel. Azonban a mostani levélből még van szinte egy hét, és megjött a menstruációm kisebb nagyobb görcsöléssel a nap folyamán, valamint a vérzésem is inkább sötétebb vörös, barnás színű. Eddigiekben semmilyen probléma nem volt a tabletta szedése során, még a mellfájdalmaim is megszűntek teljesen. Valamint a panaszok enyhítése mellett nyilván fogamzásgátlásra is használjuk a párommal. Lehetségets, hogy valamilyen hormonális változáa következteben jött meg a menstruációm? Ebben az esetben is számíthatok arra, hogy a fogamzásgátló tabletta védelmet nyújt szexuális együttlét során? Keressem fel nőgyogyászomat gyógyszerváltás ügyében? Válaszát és segítségét előre is köszönöm! Üdvözlettel: Anna

        Dr. Kiss György válasza a Fogasmzásgátló tabletta,menstruáció. témában

        Tisztelt Hölgyem! Köszönöm levelét. A HPV-vel kapcsolatosan, illetve a két alkalommal végzett conisatiós mütétekre kérem. hogy fél évente végeztessen HPV tipizálást és cytológiai vizsgálatot, valamint a történtek miatt mérlegelni kellene a HPV virus elleni védőoltást is. Az egyoldali mellnövekedés miatt ultrahang vizsálat végzésével talán bővebb információhoz lehetne jutni. A fogamzásgátló tabletta napi szedésével egy mesterséges hormonszint jön létre a szervezetben, melynek hatására nem termelődik petesejt a petefészkekben, de egyben a méhnyálkahártya is átalakul, vékonyabb lesz az eredetinél, igy a menstruáció jellege is megváltozhat. Az elmondottak értelmében, ha csökken a szervezetben ez a mesterségesen létrehozott hormonszint akkor "közti vérzés" /tabletta szedés közben fellépő vérzés /léphet fel. Ha ez rendszeresen ismétlődik a jövőben, akkor a tabletta cseréje is szóbajöhet. Üdvözlettel: dr.Kiss.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Kérdés: 2019. február 21., 19:21; Megválaszolva: 2019. február 25., 09:22

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktor Úr! 3,5éve (2016.májusában) elmaradt a havi vérzésem és most újra megjelent mintha csak 27 nap telt volna el...pontosabban semmi szokatlan érzés nem kísérte.Az első napon készült ultrahang vizsgálat, méhfal vastagsága...
        Üdv! 3 hónapja sajnos vérzéseim vannak a probléma edzéstől kezdödöt focizom és eléggé megeröltető edzés volt fél eve ezelőtt is volt ilyen es fajt az nap az alhasam vagy bal vagy jobb oldalt mint ha levegő nyomott volna . A mostani verzesek...
        Juliusban volt utoljara aktusom, negativ tesztek, menstruacio.Lehetseges -e hogy voltam nogyogyasznal multheten es elotte heten es huvelyi uh-val illetve kezzel is megvizsgalt es kizarta a terhesseget, megis eg a derekam a csipom a hasam, neha menstruacios...
        Tisztelt Doktornő/Doktor úr!Problémám fél évvel ezelőtt kezdődött,folyásom volt,a kisajkaknal égő,viszkető érzést éreztem,valamint szúró fájdalmat akkor még csak a húgycső körül,azt éreztem,mintha kicsit el lenne záródva a...
        Üdv! Nőgyogyászati citologia eredményemet csatoltam a fájhoz. Az ügyben irok hogy gyakran vérzek edzések után vagy edzéstől függetlenül is van mikor enyhében csörög van mikor ennél sokkal jobban van mikor 1 .2 nap alatt elmulik vagy...
        Julius elejen egyutt voltam egy fiuval, vedekeztunk menstrualtam rendszeresen azota, tobb tesztet csinaltam ami negativ lett es a heten illetve a multheten elmentem nogyogyaszhoz megvizsgalt huvelyi uh-val azt mondta nincs baba. Megis testem minden...
        Jó napot! 1 éve szedem a dienille nevű fogamzásgátlót a nőgyógyászom írta fel egy megszakított terhesség után! 2 hete volt az utolsó menstruációs ciklusom! És 2 napja mikor barnás mikor élénkebb piros folyásom jelentkezett alhasi...
        Nemrég voltam nőgyógyásznál, aki meg is ultrahangozott, és felírta a petefészkek méretét is. A vizsgálat alatt azt mondta, hogy a bal petefészkem a domináns, nem értettem, hogy ez alatt mire gondol. Csak miután megnéztem a tavalyi leletet...
        Üdvözlettel Abban szeretnék segítséget kérni hogy a menstruációm multhéten hétfőn meg jött elsőnap kevés második harmadik nap volt de mégsem annyi mint szokott lenni kevesebb két nap nagyon kevés barnás váladék után újból meg jött...
        Tisztelt Doktor Úr/Nő! 45 éves vagyok és szeptember óta kisebb, nagyobb intenzitással vérzem. Augusztusban egyáltalán nem jött meg a menzeszem csak július elején 3 napig. De szeptember óta állandóan vérzem hol kicsit, néhol...

      • Hirdetések
      • Partnereink hírei
        Hirdetések
        Egymillió migrénes
        Volt már valaha olyan mértékű fejfájásod, hogy nem tudtál dolgozni?
        Tiszta orrok, nyugodt napok
        A gátolt orrlégzés rossz közérzetet és táplálási nehézséget is okozhat.