• Változó kor?

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Doktor úr! 45 éves vagyok,16 éve IUD-t viselek folyamatosan (nem volt cserélve mert az orvosom azt mondta hogy nem indokolt) .Korábban sohasem volt nőgyógyászati panaszom,két gyermeket szültem,rendszeresen járok nőgyógyászhoz szűrésekre. 6 hónappal ezelőtt a menstruációs ciklusom lerövidült 28-29 napról, 24-25 napra, a vérzés mennyisége nem változott, minden rendben volt Szeptember elején felkerestem a nőgyógyászomat mert alhasi fájdalmaim voltak ,kezdődő Adnexitist állapítottak meg ,kaptam 3 napos azi sandozt és kliont A panaszaim elmúltak Majd a következő menstruáció után égő érzést tapasztaltam a hüvelyemben ,enyhe múló-visszatérő alhasi fájdalmat ,illetve vizelési problémát ami abban nyilvánult meg hogy néha úgy éreztem mintha nem ürült volna ki a hólyagom de vizelet nem jött ,ezen kívül mást nem tapasztaltam Újra visszamentem a nőgyógyászhoz aki mindent rendben talált a vizsgálat során és elküldött labor vizsgálatra (CRP,Ca125,vizelet ) Minden negatív lett. Azóta is égő érzésem van ,és a menstruációm előtt 4 napig nagyon erős görcseim voltak ,folyamatosan görcsoldókat ,fájdalomcsillapítókat szedtem( korábban nagyon ritkán voltak menstruációs görcseim és nagyon enyhék) A kérdésem az lenne hogy lehetséges a változókori tüneteket érzem ,illetve hogyan lehet ezt kezelni ,mi a teendő ? Köszönöm szépen

        Dr. Pétervári László válasza a Nőgyógyászati betegségek témában

        Az alhasi fájdalom,hüvelyi égő érzés,vizelési panaszok gyulladásra utalnak.Ennek gyógyszeres kezelése jön szóba. A menstruációs vérzés idejének és mennyiségének megváltozása,a fájdalmas menstruáció az a változó kor kezdetét jelezheti.Ennek oka a peteérés elmaradása,a menstruációs ciklus elején működő hormon /ösztrogén/ túlsúlyának a következménye.A peteérés hiánya miatt nem egyensúlyozódik vissza az ösztrogén hormon.A méhnyálkahártya vastagabb lesz,menstruációkor több fájáskeltő anyag szabadul fel.Ez fájdalom csillapító készítménnyel kezelhető. Nőgyógyász szakorvosi vizsgálat tanácsos.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
        Tünetellenörző Laborértékek

        Kérdés: 2018. október 10., 12:50; Megválaszolva: 2018. október 11., 21:11

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktornő/Doktor Úr! PCOS gyanúja miatt hormonvizsgálatra küldtek. A doktor úr aki elrendelte a vizsgálatot, nem emelte ki, hogy mikor kell mennem pontosan, viszont interneten olvasva látom, hogy ciklushoz kötött a dolog. Amennyiben viszont...
        Abba hagytam a fogamzásgátlót mert párommal gyereket tervezünk. Mióta abba hagytam már folyamatos vérzésem van és fáj a hasam alatt, a petefészeknél, de nem rendes menstruáció hol van vérzés hol nincs. A probléma még hogy a gyógyszert nem...
        Tisztelt doktorúr! Azért fordulnék önhöz,mert nagyon aggódom! 5.én voltam nőgyógyászaton,ahol az orvos készitett ultrahangot és vett rákszűrést is. Az ultrahangon 86mm×46mm es ut Ut ü ben szab szerk .4 mm-es endometrium végigkövethetően....
        Kedves Doktor Nô! nagyon megvagyok rèmülve mentruàciòm kèsik november 27-én feküdtem le a partneremmel,ès àlatalaban mindig honap elején december-Ben kellene,hogy megjojjon a menstruàciom de nem jött meg ès màr december 7-e van aggodom!(nem...
        Kedves Doktor úr/ nő! 16 éves vagyok és par napja észleltem barnás folyast! Ideges vagyok miatta! Nem szedek fogamzásgátlot és semmi fele gyogyszert sem! Szakorvoshoz nem fordultam meg de el kell mennem! Volt már intim betegségem de nem ilyen! Ha...
        Tisztelt dr. Papos István Doktor Úr! Köszönjük a lehetőséget, hogy írhatunk Önnek ezen a fórumon! Barátnőmmel erősen vélelmezzük csiklójának fitymaszűkületét. Mind nyugalmi, mind izgalmi állapotban klitoriszának csak egy minimális,...
        Üdv! Dr Úr/Nő! Olyan kérdésem lenne, hogy most volt peteérésem 3napja! Mai napon hasonló görcsöket illetve szúrásokat érzek a hasamban mint mikor pl megakarna jönni a menstruáciom! Mi lehet ez?!
        Udvozlom! Tegnap este bevettem egy Monural granulatumot, mert ezt irtak fel hugyuti fertozesre. Reggel mentem csak wc-re,hogy bennem maradjon a gyogyszer, viszont valoszinu, hogy a huvelygyulladasom lett, ami a gyakori mellekhatasoknal szerepel.Erdeklodom,...
        Jó reggelt Doktor úr! Egy kis tanácsra lenne szükségem
        Tisztelt Doktor Úr! Azért fordulok Önhöz mert kb 2 hónapja folyamatosan fáj a jobb mellbimbóm. Csinàltam terhességi tesztet,negatív lett. 3 éve szedek fogamzásgátlót.Lehet a gyógyszer mellékhatása? Válaszát előre is köszönöm!

      • Hirdetések
      • Infografika és videó
      • Hirdetés