• Hormonális fogamzásgátló és vérzés kapcsolata

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Doktor Úr, Azért fordulok önhöz mivel az elmúlt néhány alkalommal mikor lefeküdtem a párommal vérzés jelentkezett (élénk piros, híg), de semmilyen kellemetlen érzését nem tapasztaltam, és az aktus után azonnal el is múlt. Korábban ilyen sosem fordult elő, és van egy 1 hónapos P2-es rákszűrésem, amin szerepel egyéb elváltozásként a gyulladás/reaktív hámelváltozás, és a metaplasia. Azt szeretném kérdezni, hogy lehet e ennek a vérzésnek a kiváltó oka az ebben a hónapban elkezdett fogamzásgátlóm (lindynette 20), amely nagyon enyhe pecsételő vérzést okoz, de korábban az orvosom azt mondta hogy ez normális az első hónapban. Sajnos még egy hétig nem tudok eljutni az orvoshoz, és megijedtem. Előre is köszönöm válaszát Anna

        Dr. Szalóczy Péter válasza a Lindynette áttöréses vérzés témában

        Kedves Anna! Ha első hónapos fogamzásgátló szedőként jelentkezett a vérezgetés, valóban összefügg a gyógyszerrel. A korszerű hormonális fogamzásátlók csak a szükséges minimális hormonanyagot tartalmazzák, ami általában kevesebb, mintamennyit a petefészek eddig termelt naponként. Így a vérzés után kialakuló nyálkahártya a megszokottnál kevesebb hormon miatt instabilabb, szigetszerűen itt-ott leválva kevés vérzést okoz. Általában csak az első tablettás ciklusban, aztán "hozzászokva" a második és további ciklusban már nem probléma.Ha a második ciklusban is mutatkozna a tünet, térjen át a Lindynette 30 tartalmú tablettára, agy más emeltebb dózisúra.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
        Tünetellenörző Laborértékek

        Kérdés: 2018. június 11., 20:15; Megválaszolva: 2018. június 12., 10:54

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Kedves Doktor Úr! Múltkor már kérdeztem Öntől és köszönöm a válaszát,sokat segített. Most viszont újabb problémám lenne. Ma lehetek 3-4 nappal ovulációm után és világos barna krémes folyásom van. Nem sok de engem zavar hogy esetleg ez...
        Kedves Doktor Úr/Nő! 10.09-én vették le az IUD-met. A peteérés közepette. Még aznap együtt voltam a párommal, és másnap is. Vérzésem a levétel után egy lehelletnyi volt, még annyi sem. Ma, 10.13-án nagyon feszül a mellem, a bimbók nagyon...
        Tisztel Doktor Ur! 26 napos ciklusaim vannak. A 9.ciklusnapon(Szerda) csinaltam egy ovulacios tesztet ami majdnem pozitiv lett de inkabb az meg negativnak mondanam. Parommal csutortokon hajnalban voltam egyutt majd ugyan ezen a napon a 10.ciklusnap este...
        Tisztelt Doktor Úr! A segítségét/véleményét kérném a problémámmal kapcsolatban, hogy mivel állhatok szemben. Augusztus vége óta égetõ érzéssel küzködök odalent, mélyen belül. (nem a hüvelybejáratnál, hanem mintha ahonnan a...
        Tisztelt Doktor Úr/Hölgy! 6 hónapja hagytam abba a fogamzásgátló tablettát, (belara) eddig mind az 5 hónapban rendesen időben megjött a menstruációm, viszont most csak barnás (karamella), folyás nagyon kevés. A különös az, hogy a normál...
        Tisztelt Doktor úr! 45 éves vagyok,16 éve IUD-t viselek folyamatosan (nem volt cserélve mert az orvosom azt mondta hogy nem indokolt) .Korábban sohasem volt nőgyógyászati panaszom,két gyermeket szültem,rendszeresen járok nőgyógyászhoz...
        Tisztelt Hölgyem/Uram!14 hete szültem,melyet 5 hetes vérzés követett.Ennek hüvelygyulladàs lett a következménye,mely azóta sem javul.Sárgás,enyhén szagos,kis mennyiségű folyásom volt,egyéb tünetem nem.Először Laktofil hüvelygélt...
        2017 decemberében egy antibiotikus kezelés után gombás fertőzést kaptam (soha előtte nem volt semmilyen bajom). Elmentem a nőgyógyászomhoz, aki Gynazolt és szájon át szedhető gyógyszert adott. A gyógyszerek semmit sem használtak, a...
        Tisztelt Doktor Nő/Úr! Van egy 1 éves kislányom és a terhességem 4. hónapjában a hüvelynyílás körül 4-5 apró szemölcsöm lett. Az akkori orvosom ezt könnyedén kezelte, lápiszolta, a szemölcsök elműltak. A cytológia eredménye P2 lett,...
        Kedves Doktor úr / Doktornő! 31 éves nő vagyok, még szűz. Tavaly műtöttek endometriózis miatt, utána egy évig Visanne hormontablettát kellett szednem, amitől elmaradt a menstruációm. Három hónapja hagytam abba a gyógyszert, az első...