Menopauzával kapcsolatos

Tisztelt Doktor Úr! Kérdésem, hogy kb. 2 éve leállt a menstruációm, tavaly egy hosszabb idő után egyszer (egy nagyobb esemény (verseny) előtti izgatom miatt feltehetően) megjött újra, és rám ijesztett a barátnőm, hogy ekkor nagyon nagy baj van. Igaz ez? Utoljára 3 éve voltam vizsgálaton (egy válás, költözés miatt nem tudtam menni) és minden rendben volt, soha semmilyen problémám nem volt. Köszönöm! B.Éva

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Kiss György válasza Menopauzával kapcsolatos témában

Tisztelt B. Éva!

Köszönöm bizalmát!

A kérdése is jó, a barátnőjének pedig abban van igaza, hogy hosszu szünet után jelentkező vérzésnek az okát jó mielőbb tisztázni.

Ezért, kérem menjen el nőgyógyászati vizsgálatra és kérjen:

Cytológiai vizsgálatot

kolposzkópiát

hüvelyi ultrahang vizsgálatot/ fóleg a méh nyálkahártya vastagságának mérése miatt! /

és hormontükör vizsgálatot, hogy müködnek-e a petefészkek megtudni, illetve az aktuális hormonszinetet meghatároztatni.

Ha 51 éves korban rendetlen vérzés jelentkezik, akkor annak hátterét szövettani vizsgálat tisztázhatja és akkor egészségügyi kaparást /curettage-t kell végezni, de ezt majd vizsgáló orvosa eldönti! Üdvözlettel: dr.Kiss.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2015. március 22., 15:31; Megválaszolva: 2015. március 22., 19:05
Kérdések és válaszok: Nőgyógyászati betegségek
Magas kortizol
Jónapot! Szeretnék érdeklődni, hogy a Mistral fogamzásgátló tabletta okozhat magas kortizol szintet? Az én reggeli értékem 1040nmol/l.. Voltam...
Menstruációs panasz
Tisztelt Dr. Szalóczy Péter! Nekem olyan problémám van, hogy egy héttel hamarabb jött meg a menstruációm. Egy-két nappal tovább is tartott, mint...
Diflucan, Klion, Yasminelle...
Kedves Dr ur! Lassan 5eve hogy szedek Yasminelle tablettat, azonban az utobbi hetekben gombas fertozes miatt nogyogyasz felirasara szedtem Diflucant illetve...
Egyéb készítmények hatása a...
Tisztelt Doktor Úr! A napokban arcüreggyulladás miatt antibiotikumos kevert orrcseppet kaptam. Illetve aranyeres panaszok miatt Reparon vagy Hemorid...
Tabletta miatt lehet?
Tisztelt Doktornő! Március 2-án kezdtem el Ditinell fogamzásgátló tablettát szedni. Tehát ez az első hónapom, ezelőtt nem szedtem más fajtát...