Policisztás petefészek

Üdvözlöm! Szeretnék segítséget kérni. Voltam itt a lakhelyemen már 3 nőgyógyásznál, de nagyon lekezelően bánnak az emberrel, és nem túl nagy kedve van az embernek elmenni. Tudom, hogy muszáj leszek, de előtte megkérdezném Öntől is mit gondol. Először is, 15 éves koromban jött meg az első menstruációm, későn érő típus vagyok. Semmi panaszom nem volt soha, csak annyi hogy nem állt be rendszeresre a menstruációm. Voltam az utóbbi években nőgyógyászati vizsgálatokon. Akkor minden rendben volt. Tavaly nyár végén elmentem egy másik nőgyógyászhoz, aki felírt akkor egy gyógyszert nekem, amit szednem kellett azt hiszem egy hétig vagy 10 napig, azt mondta ettől meg fog jönni. Meg is jött, aztán vissza mentem újabb vizsgálatra, elküldött laborba is. A vizsgálaton annyit mondott, hogy érdekes a petefészkem, kérdeztem hogy miért, azt mondta policisztás jellegű. A laborom jó volt.Nem küldött el további vizsgálatra. Megbeszéltük, hogy felír fogamzásgátló tablettát. Felírta a Belara nevezetűt. Az első 1-2 hónapban minden rendben volt a szedésével, a menzeszem is beállt, de aztán egyre többször lett hányingerem éjszaka, ezért vissza mentem egy másik nőgyógyászhoz.Ő felírt nekem egy másik fogamzásgátlót, Mistral a neve. Mondta, hogy szedjem aztán ha ez sem jó, akkor keresünk másikat. Ezt másfél hónapja szedem, a menstruációm továbbra is jó időben jött meg, bár most ennél a gyógyszernél lényegesen kevesebb volt, mint eddig, de mondjuk erről olvastam hogy ez előfordulhat fogamzásgátlónál.Viszont egyszer egyszer rosszul vagyok éjszaka. ELőtte (a fogamzásgátló szedése előtt ez sosem fordult elő, ezért is gondoljuk hogy amiatt van) , a rosszullétek igazából mindig éjszaka jönnek elő, de körülbelül egy óra alatt elmúlik, vagy magától, vagy hányok egyszer. De lényegesen kevesebbszer fordul elő mint a Belara gyógyszernél.Tudna tanácsot adni, illetve tájékoztatással szolgálni?! Szedjem legalább 3 hónapig még ezt a gyógyszert, és hogy lehet e komoly bajom? Félek azért a vizsgálatoktól.: (Köszönöm szépen!

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Kiss György válasza Policisztás petefészek témában

Tisztelt Hölgyem!

Amennyiben petefészkei polycystás elváltozást mutatnak, valóban egyik megoldás lehet, hogy fogamzásgátlóz szed. Ez, eddig renben van.

A másik megoldás, hogy a fogamzásgátló elhagyáaa utáni 3. hónapban / kiürül a szervezetből a fogamzásgátló / kell és lehet elkezdeni a PCO kivizsgálását.

Ez vérből hormonmeghatározást jelent, valamint a sejtek inzulin érzékenységének a meghatározását. Kicsit érdemes ennek utána olvasni az interneten.

A rosszullétek nemcsak a tabletta mellékhatásai lehetnek, ezért a családorvossal ezt nem ártana megbeszélni. Üdvözletttel: dr.Kiss.

PS: a PCO kivizsgálása és nyomonkövetése eléggé összetett és meghaladná a levél kereteit!

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2015. március 04., 14:55; Megválaszolva: 2015. március 04., 17:52
Kérdések és válaszok: Nőgyógyászati betegségek
Érdeklődés
Jó napot kívánok érdeklődni szeretnék nagyon be volt duzzadva a mellem és érzékeny is volt! Külföldön tartózkodtam és elmentem az orvoshoz!...
Mola terhesség
T. Orvos! Megszakadt terhesség ill.partiális mola gyanújával fognak műteni. 6+3 hetesen uterusban 5mm összeesett petezsák, alatt felritkult decidua...
Elakadó vizelet
Tisztelt Doktor úr! 76 éves vagyok,2 gyerekszülésen túl / mindkettő 4.5 kg volt / Elakadó vizeletprobléma miatt fordultam orvoshoz. Az urológus...
Menstruácios zavarok
Tisztelt Doktor úr! 20 éves vagyok azt vettem észre 3-4honapja hogy 21 napos lett a ciklusom mi okozhatja? Februarban 18an jott meg Márciusban 15en most...
Gombás fertözés
Kedves Dr.úr. A napokban derült ki nállam hogy covid fertözött vagyok ezzel egyidejüleg jelentkezett nállam hüvelyi viszketés,égés. Kaptam rá...