Vérzészavar

Tisztelt Doktor Ur! 49 éves vagyok, tavaly juniusban elvégeztettem a szukséges nogyogyaszati vizsgalatokat (mammografia, nogyogyaszati rakszurés, kismedencei ultrahang vizsgalat, vérvétel) . Mindegyik eredményem tokéletes lett, semmilyen elvaltozast nem lathato. Viszont oktoberben volt egy nagyon eros, darabos menstruaciom, amely 8 napig tartott. Felkerestem a nogyogyaszomat, aki ujabb vérvételre kuldott (eredménye jo) és vérzéscsillapito gyogyszert irt fel. Novemberben és decemberben normalis idoben jelentkezett a menstruaciom a szokasos 5 napig tartott és a mennyisége is a szokasos volt. Januar 22-én kellett volna, hogy megjojjon legkozelebb, de nem jelentkezett, viszont 10-12 nappal késobb 3-4 napon keresztul enyhe, nagyon kis mennyiségu vérzésem volt, fájdalmak nélkul. Utana 10 napig szunetelt, majd ujra megjott, már 9 napja tart, nagyon kis mennyiségu, inkabb csak pecsételo, amelyhez csekély alhasi fajdalom is tarsul. Mivel ez a rendszertelenség eloszor fordul elo, kissé izgatott vagyok. Keressem fel ujra a nogyogyaszomat? Vagy ez normalisnak tekintheto a valtozo korban? Valaszat elore is nagyon koszonom! Rozsa

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Szalóczy Péter válasza Rendetlen vérzés témában

Kedves Rózsa! Elnézést, de az Önéletkorában a pontos háttér hormon irányítás botladozóbbá válhat. Mindenképpen hüvelyi ultrahangos vizsgálattal tisztázni kell, hogy milyen a méh anatómiája és főleg milyen vastagra nőtt méhnyálkahártya vérzik. Ha túl vastag, néha méhkaparást kíván a szövettani tisztázás érdekében.Ha csak túlburjánzott, a hormon hibát hormontartalmú gyógyszerrel korrigálni lehet.Átmeneti rendszeres ciklikus hormonszedéssel az elfogadható vérzés ritmus is beállítható. De indulóban hüvelyi ultrahang kell!

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2015. február 18., 14:24; Megválaszolva: 2015. február 18., 18:43
Kérdések és válaszok: Nőgyógyászati betegségek
Magas kortizol
Jónapot! Szeretnék érdeklődni, hogy a Mistral fogamzásgátló tabletta okozhat magas kortizol szintet? Az én reggeli értékem 1040nmol/l.. Voltam...
Menstruációs panasz
Tisztelt Dr. Szalóczy Péter! Nekem olyan problémám van, hogy egy héttel hamarabb jött meg a menstruációm. Egy-két nappal tovább is tartott, mint...
Diflucan, Klion, Yasminelle...
Kedves Dr ur! Lassan 5eve hogy szedek Yasminelle tablettat, azonban az utobbi hetekben gombas fertozes miatt nogyogyasz felirasara szedtem Diflucant illetve...
Egyéb készítmények hatása a...
Tisztelt Doktor Úr! A napokban arcüreggyulladás miatt antibiotikumos kevert orrcseppet kaptam. Illetve aranyeres panaszok miatt Reparon vagy Hemorid...
Tabletta miatt lehet?
Tisztelt Doktornő! Március 2-án kezdtem el Ditinell fogamzásgátló tablettát szedni. Tehát ez az első hónapom, ezelőtt nem szedtem más fajtát...