Libido drasztikus csökkenése

Tisztelt Doktor Úr/Nő! 25 éves vagyok és egy 4, 5 éves boldog kapcsolatban élek. Tényleg szinte mindenben jól kijövünk, egyetértünk a párommal és nagyon szeretjük egymást, viszont az elmúlt 2-2, 5 évben a szexuális együttléteink száma folyamatosan csökkent. Olyannyira, hogy hónapok óta már csak havi 2-3-szor szeretkezünk. És végül is szinte ez az egyetlen ok a vitákra. A kezdetekkor hetente többször is együtt voltunk, aztán olyan 1, 5 év után elkezdtem szedni a Diane 35 fogamzásgátlót a bőröm miatt. De csak kb fél évig szedtem, majd áttértem a hüvelygyűrűre, de azt is csak pár hónapig használtam, mert elég drága, meg mivel arra gyanakodtunk, hogy ezek állhatnak a libidó csökkenésem hátterében, visszatértünk az óvszerre. Úgyhogy már kb 1, 5 éve nem használok fogamzásgátlót, de a probléma nem oldódott meg, sőt, rosszabbodott. Mert ha szexre kerülne a sor, akkor általában fáradt vagyok vagy csak nincs kedvem hozzá. Egyelőre a párom szüleinél élünk, mert a lakásunk épül, és igazából ez is zavar, ha ők itthon vannak. És akkor még ott van a munka és egyéb stresszelő tényezők, amiket mind kifogásként hozok fel, ha a párom kérdőre von, hogy miért nincs kedvem hozzá. De ez nem mehet így tovább, mert akármennyire is szeretjük egymást, ez árnyékot vet a kapcsolatunkra. És túl fiatal vagyok még, hogy libidó problémáim legyenek. Mi lesz, ha öregszem? Önkielégíteni is csak ritkán szoktam, mert sokszor ahhoz is fáradtnak vagy lustának érzem magam. Alapvetően egészséges vagyok, bár autoimmun pajzsmirigy-alulműködést diagnosztizáltak nálam kb. 2 éve. Lehetséges ez az oka a drasztikus libidócsökkenésnek? Vagy esetleg a fogamzásgátlók hatása? Van rá valami megoldás? Köszönöm a választ.

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Pétervári László válasza alacsony libidó témában

Alacsony libidónak számos oka ismert.

A konkrét esetben a fogamzásgátló elhagyása nem jelentet megoldást, emiatt szükséges lehet más készítmény szedése. Ennek kiválasztásához szakorvos felkeresése tanácsos, mert meghatározó jelentőséggel bírnak a szexuális hormonok/tesztoszteron/ a libidó változásában.

Emiatt a pajzsmirigy működés kivizsgálása is szükségesnek látszik.

A fáradtság, a nem megfelelő környezet, alapvető eleme lehet a zavartalan szexuális életnek.Ennek megváltoztatása, egyéni megoldása némi szervezéssel megoldható.

Megfelelő partneri kapcsolatban végzett szexuális önkielégítés, az valamilyen szexuális élmény hiányát jelzi. Megoldására a partnerrel való őszinte megbeszélés, a szexuális elvárások, kapcsolati problémák megbeszélése jelenthet megoldást.

Ehhez, hogy sikerhez vezessen szakember segítsége is szükséges lehet, szexológiai, szexuálpszichológiai szakrendelés felkeresése.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2012. október 29., 21:34; Megválaszolva: 2012. október 30., 20:58
Kérdések és válaszok: Nőgyógyászati betegségek
miért nem kívánom a szexet?
4 éve van tartós párkapcsolatom, de voltak kilengések, szakítások de mindig egymásra találtunk utána. Nos nem is ez a lényeg, csak az, hogy 19...
Lelet értékelés
Jónapot a nőgyógyászati citologiai letembeen ez áll köszönöm ha kifejti!
Petefészek-gyulladás
Tisztelt Doktor Úr! A kérdésem az lenne, hogy 3 éve született a kislányom! 2 éve viszont rendszertelen a menstruációm, késik mindig... vagy kimarad...
Vizelesi problema
Tisztelt Dr. Farkas Ágnes! 2hete egyutt voltam a parommal , majd ra par napra eszrevettem hogy nem egyszeru a vizeleturites! Érzem hogy kell el is megyek...