Prolaktin-szint és meddőség

Tisztelt Doktor nő / Doktor úr! Meddőségi problémával kapcsolatos kérdéssel fordulok Önhöz. 6 éves gyermekem után hosszú évek óta nem sikerült újra teherbe esnem. Végigjártuk az összes meddőségi vizsgálatot, nem találtak semmi okot, kivéve, hogy a 20. napi ún. terheléses prolaktin vizsgálati eredményem (374 ng/ml) alapján napi 1/2 szem Bromocriptin tablettát javasoltak, amit már egy éve folyamatosan szedek is. Egy év múlva a kontroll vérvételen - ugyan, csak 3. napi és nem 20. napi vérvétel alapján, de - normál értéket (99, 8 mlU/L) mutatott a prolaktin szintem, ami referencia tartományba esik, tehát elvileg ezzel nincsen gond. Mivel azonban sem inszeminációra, sem lombikprogramra nem jelentkeztünk a továbbiakban, a kérdésem csak arra irányulna, hogy van-e értelme a továbbiakban is szedni a napi fél szemet belőle vagy minden komolyabb probléma nélkül elhagyhatom, ha - bár vágyunk a babára -, de a vizsgálatok további részében nem kívánunk részt venni, számunkra elég az, hogy kivizsgáltattuk magunkat és nincs különösebb ok a teherbeesés elmaradására, tehát bízunk abban, hogy talán lombik program nélkül is sikerül egyszer még. Vagy fontos, hogy ha eddig szedtem, akkor a további orvosi kontroll nélkül se hagyjam abba, mert az eredményeim alapján valóban szükséges lehet a terhesség bekövetkezéséhez és megtartásához a későbbiekben? Válaszát előre is köszönöm!

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Pétervári László válasza meddőség témában

A prolaktin hormon a peteérést gátolja.Napszaki ingadozása is van a mennyiségének.

Ha peteérés van bizonyítottan/21-23.napon progeszteron vizsgálat/akkor elhagyhatja a gyógyszert.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2012. augusztus 16., 13:53; Megválaszolva: 2012. augusztus 18., 19:36
Kérdések és válaszok: Nőgyógyászati betegségek
Magas kortizol
Jónapot! Szeretnék érdeklődni, hogy a Mistral fogamzásgátló tabletta okozhat magas kortizol szintet? Az én reggeli értékem 1040nmol/l.. Voltam...
Menstruációs panasz
Tisztelt Dr. Szalóczy Péter! Nekem olyan problémám van, hogy egy héttel hamarabb jött meg a menstruációm. Egy-két nappal tovább is tartott, mint...
Diflucan, Klion, Yasminelle...
Kedves Dr ur! Lassan 5eve hogy szedek Yasminelle tablettat, azonban az utobbi hetekben gombas fertozes miatt nogyogyasz felirasara szedtem Diflucant illetve...
Egyéb készítmények hatása a...
Tisztelt Doktor Úr! A napokban arcüreggyulladás miatt antibiotikumos kevert orrcseppet kaptam. Illetve aranyeres panaszok miatt Reparon vagy Hemorid...
Tabletta miatt lehet?
Tisztelt Doktornő! Március 2-án kezdtem el Ditinell fogamzásgátló tablettát szedni. Tehát ez az első hónapom, ezelőtt nem szedtem más fajtát...