Kell-e ezzel a mellváladékozással endokrinológushoz fordulni, vagy helyrejöhet magától?

Tisztelt doktor/doktornő! 4 évig szedtem fogamzásgátlót, amit 3 hónapja hagytam abba. A szedés közben fellépett emlőváladékozás (hol átlátszó, hol tejszerű, de mindig mindkét mellemből) . A nőgyógyász nem említette, hogy emiatt abba kellett volna hagynom a szedését. Mikor május végén abbahagytam, a mellváladékozás felerősödött, az abban a ciklusban lévő menstruációm ki is maradt. A 2. hónapban már sokkal kevesebb váladék jött, 1 héttel hamarabb véreztem, mit kellett volna (bár sokkal kevesebb volt a megszokottnál) , ebben a hónapban voltam hüvely UH-on is, ahol "érő tüszőt", pár nappal később pedig "aktív petefészket" látott az orvos, mindkétszer 6 mm-es endometriummal. Most, a harmadik hónapban már csak akkor jön egy-két csepp, ha megnyomom, a menzeszig még van kb. 1-1.5 hetem. Terhességi tesztet utoljára 5 napja csináltam, negatív eredménnyel. Kell-e endokrinológushoz fordulnom, vagy rendeződni fog magától? A fogamzásgátló megemelte volna a prolaktin szintet, vagy más lehet a gond mögött? Köszönettel: Dorka

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Pétervári László válasza mellváladékozás témában

Az ilyen jellegű mellváladékozást az emelkedett prolaktin szint okozhatja. Azonban az emelekedett prolaktin a peteérést gátolja.

Amennyiben néhány hónapon belül nem rendeződik magától akkor érdemes szakorvoshoz fordulni, gyógyszeres kezelés alkalmazása jön szóba, hormonvizsgálat után.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2012. augusztus 03., 18:35; Megválaszolva: 2012. augusztus 04., 23:30
Kérdések és válaszok: Nőgyógyászati betegségek
Magas kortizol
Jónapot! Szeretnék érdeklődni, hogy a Mistral fogamzásgátló tabletta okozhat magas kortizol szintet? Az én reggeli értékem 1040nmol/l.. Voltam...
Menstruációs panasz
Tisztelt Dr. Szalóczy Péter! Nekem olyan problémám van, hogy egy héttel hamarabb jött meg a menstruációm. Egy-két nappal tovább is tartott, mint...
Diflucan, Klion, Yasminelle...
Kedves Dr ur! Lassan 5eve hogy szedek Yasminelle tablettat, azonban az utobbi hetekben gombas fertozes miatt nogyogyasz felirasara szedtem Diflucant illetve...
Egyéb készítmények hatása a...
Tisztelt Doktor Úr! A napokban arcüreggyulladás miatt antibiotikumos kevert orrcseppet kaptam. Illetve aranyeres panaszok miatt Reparon vagy Hemorid...
Tabletta miatt lehet?
Tisztelt Doktornő! Március 2-án kezdtem el Ditinell fogamzásgátló tablettát szedni. Tehát ez az első hónapom, ezelőtt nem szedtem más fajtát...