Emlékezet kiesésem van.

T.

Dr. Bessenyei Mónika!

Szeretném meg kérdezni, hogy mi lehet az oka annak, hogy nagyon sürün el felejtek dolgokat. 2003-ban műtöttek mellrákkal, és 2006-ban csontvelőáttétet állapítottak meg, kaptam kemót, majd 2008-ban juliusban kómába estem 2 hétig, és nem tudják mitől a kezelő orvos a kemoterápiás gyógyszerre gondolt, de még mostanra sem bizonyosodott be, hogy mi okozta. Csináltak EEG, MR, CT, Rtg, de semmi kórros elváltozást nem találtak. Most folytatjuk a kezeléseket, de félek megint kezdődnek a bajok, úgy fél évig nem is vettem észre semmit, de megint szóraakozott vagyok ezt mondják, de én tudom, hogy valami nincs rendben és hiába mondom az orvosnak jók a leletek és így nem is foglalkozik velem. Kezelnek apnoeval is mivel hajnalban történt, hogy a férjem észre vette, hogy nem veszem a lélegzem csak hörgök, és most csak erre koncentrálnak talán az igazi bajt nem is fogják meg tudni és én nem vagyok nyugott ez miatt. Nagyon sokat fáj a fejem, nem mindig tudom a dolgom úgy meg csinálni, és már nincs is kedvem semmihez, mert félek nem jól csinálom és megint oda kerülök, mert a férjem figyeli, hogy sajnos megint ugyan azokat a dolgok kezdenek előjönni, mint tavaj, Akkor is mondtam a kezelő orvosnak, hogy egyensúlyzavarom van el vesztettem az egyensúlyomat sokszor most is van néha és úgy vettem észre, hogy emlékezet kiesésem is van nem emlékszem dolgokra pedig megtörténtek, mint kiderül utánna. Ha tud tanácsot adni, kérem segítsen, mert a kezelő orvos nagyon felületes sajnos. Nagyon meg köszönöm ha válaszol.

Köszönettel. Ilona

WEBBeteg szakértő válasza emlékezetkiesés témában

Kedves Ilona! Ha jól értettem a koponya MR vizsgálat nem mutatott kórosat egy évvel ezelőtt, tehát áttét az agyban nem volt. Azt, hogy egy éve mitől került comaba nem tudom megmondani, lehet, hogy a kemoterápiás szer valamilyen olyan anyagcserezavart okozott, ami ezt okozhatta, de azt a labor vizsgálatoknak ki kellett volna mutatni. Olyat még nem hallottam, hogy magának a szernek a közvetlen hatása okozna comat. A feledékenységének számos oka lehet. Egyrészről lehet a kemoterápiás szer mellékhatása. Másrészről okozhatja agyi áttét, harmadsorban lehet pszichés oka is pl. súlyos fokú szorongás (amit Ön le is ír) vagy hangulatzavar. Nem írta meg a korát, de ha 55 év felett van, akkor az is lehet, hogy a feledékenység az alapbetegségétől illetve a kezeléstől független és kezdődő elbutulás első tünete lehet. Érdemes lenne újabb EEG illetve koponya MR vizsgálatot készíteni, ha azok negatívak, akkor pszichiátert felkeresnie. Beszélje át újra a panaszait és a lehetséges okokat a kezelőorvosával.  Üdvözlettel.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát.
A válasz 5 évnél régebben keletkezett, így egyes tanácsok napjainkra túlhaladottá válhattak.
Megválaszolva: 2009. június 27.

Kérdések és válaszok: Neurológiai betegségek

Emlékezet kiesés
Tisztelt Doktor Úr/Nő! Azért írok Önnek, mert nagyon aggódok a barátnőmért. 16 éves nő. A probléma kb 2-3 hónapja kezdődött, talán heti 1-szer, de volt,...
Emlékezetkiesés
Néhány másodpercre teljesen kiesett az emlékezetem, nem a hozzám intézett kérdésre válaszoltam. Az elmondások alapján a szemem ugyan nyitva volt, de...
Éjszakai kézzsibbadás
Tisztelt Doktornő! Néhány hete éjszakai kézzsibbadást tapasztalok. Azután jelent meg a panasz, hogy két alkalommal Raynaud-kór, -szindróma (?) tüneteit...
Pots vagy orthosztatikus hipotenzió
Kedves Doktornő!, Amióta az eszemet tudom, hirtelen felállást követően egy pár másodperces szédülést tapasztalok. Azt gondoltam, ez normális, így orvosoknak...
Fejfájás egy hónapja
Kedves Doktornő! Egy hónapja mindennapi nyomottság érzéssel és enyhe fájdalommal küzdök, ami tarkótájékon, a fejem tetején, a füleim felé jelentkezik....
Vascularis laesiok
Tisztet dr. nő! Családtagomról akinek kezelt hypertóniája van 2018-ban koponya MRI készült, apró T2 jelintenzív eltérések voltak tapasztalhatók. Nemrég újra...