Epilepsia

Lehetséges-e hogy a több éve szedett gyógyszernek évek múlva olyan mellékhatása legyen amely befolyásolja az egyensulyt, kézremegést okoz, és  az izmok tonusa fokozott (Dephacine 500) . A gyaloglás több méter után megterhelő mert az egyenes járást nem tudom tartani. Vizsgálatkor csak pár lépést kell megtenni, az nem okoz gondot. Lassu lettem nem tudom az eseményeket, változásokat olyan gyorsan követni ahogy kellene. Az epilepsziások fokozottan érzékenyek a fronthatásra?

Legfrissebb cikkek a témában

WEBBeteg szakértő válasza epilepszia témában

Kedves Kérdező!

Minden gyógyszernek lehetnek azonnal jelentkező és a tartós szedés mellett évek múltán jelentkező mellékhatásai. A valproat okozhat kézremegést, gondolkodásbeli meglassulást. A szédülés, egyensúlybizonytalanság akkor szokott bekövetkezni, ha a gyógyszer a szervezetben úgynevezett toxikus szintet ér el. Érdemes egy vérszintet nézetni a következő kontroll vizsgálatánál, ami ezt kizárhatja vagy megerősítheti. Ha ez nem áll fenn, akkor más irányba kell keresni az egyensúlyzavar okát. Az EEG vizsgálat is alátámaszthatja a toxikus hatás fennállását. A kézremegés, gondolkodászavar rmiatt  kérheti más gyógyszerre való átállítását, de azt tudnia kell, hogy az átállításnak lehet rohamprovokáló hatása, de ha lassan, körültekintően végzik, akkor nem szokott probléma lenniÜdvözlettel: Dr. Bessenyei Mónika, neurológus

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Dr. Bessenyei Mónika, neurológus
Kérdés: 2009. június 27., 15:59; Megválaszolva: 2009. június 27., 15:59
Kérdések és válaszok: Neurológiai betegségek
Koponya MR vizsgálat eredménye
Tisztelt Doktor Úr! Már 1 hónapja zsibbad a bal karom és bal lábam, háziorvosom és egy neurológus MR vizsgálatot kért scesozis multiplex...
Szükséges CT vizsgálat?
Jó napot! Szeptember végén volt egy fejsérülésem, sportolás közben, felugrottam és egy ütést kaptam a tarkómra. Nagyjából másfél hónapig...
Koponya MRI
Tisztelt Doktor Úr! 72 éves vagyok, magas vérnyomás , zöldhályog, reflux, nem alkoholos zsírmáj, -ezek alakultak ki az évek folyamán . 30-50 éves...
Tovabbi teendo
Tisztelt Doktor Ur! Koszonom valaszat, a a feltett kerdesemre. https: //www.webbeteg.hu/orvos-valaszol/neurologia/165621 Azota kardiologian is...
Erős szúró, égő, bizsergő...
Jó napot kívánok! Február 3.-án éjjel nagyon erős fejfájásom lett, ezelőtt életemben nem volt semmiféle komolyabb betegségem, viszont ezen a...