Nem árt nekem a Torvalipin?

Tisztelt Dr. Kerekes Éva! Eddig 10 mg Torvalipint szedtem évekig, azt most megemelték 20 mg-ra. Elolvastam a betegtájékoztatót, amiben az van, hogy bizonyos agyi elváltozások esetében nem ajánlott a gyógyszer. „A következőkben felsorolt okok miatt, a Torvalipin lehet nem megfelelő az Ön számára… ha korábban agyvérzéssel járó szélütése (sztrók) volt vagy az agyában korábbi sztrókból visszamaradó kicsi, folyadékkal telt üregek vannak.” Sztrókom tudtommal nem volt, de szerintem egy 2014-es agyi MR leletem alapján a figyelmeztetés rám is vonatkozik. Idézet a leletből: „Jobb oldalon a cella media szomszédságában néhány 2-4 mm nagyságú a T2 és FLAIR frekvenciákon magas jeladású eltérés ábrázolódik. Jobb oldalon temporálisan a mesencefalon magasságában 7 mm nagyságú, minden mérésen a liqurral azonos jelmenetű kerekded eltérés ábrázolódik”. Az orvosom szerint a leletben leírt elváltozás más, így az általa megemelt adag Torvalipin nekem nem árthat. Kérdezem, a fentiek alapján, hogy mi az Ön véleménye? Nyugodtan szedhetem a Torvalipint? Várom szíves válaszát és azt előre is tisztelettel megköszönöm!

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Kerekes Éva válasza koleszterincsökkentő témában

Tisztelt Érdeklődő!

Egyetértek a kezelőorvosával. A Torvalipin pontosan a stroke-on átesett betegek számára hasznos, mivel csökkenti koleszterint és ezzel védi az ezeket az elzáródástól.A 20 mg-os adag nem sok, én neurológusként 20 mg-al szoktam kezdeni. Tartós panaszmentességet kívánok!

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2019. július 05., 20:08; Megválaszolva: 2019. július 06., 21:51
Kérdések és válaszok: Neurológiai betegségek
Mi a teendő?
Tisztel Doktor Úr! Kisfiam 4,5 éves korának teljesen megfelelően fejlődik, érzelmileg stabil, szociális. Az utóbbi 1 éveben többször (van hogy...
Agyi MR vizsgálat kiértékelése
Tisztelt Doktor Úr! Leletem érthető elmagyarázását szeretném kérni, van-e komoly problémám, és javaslat, hogy mit tehetek megszüntetésére...
Okozhatja túladagolás?
Tisztelt doktor úr! Az történt, hogy ismerösöm (20/f) bevett június végefelé kb 10-15db triapridalt. Emiatt légszomjatt kapott, és folyamatosan...
Nyeléssi probléma okai
Tisztelt Doktor úr! Édesanyámnak már kb. 10 éve vannak nyelési problémái.Egyre nehezebben tud lenyelni bármit is,a gyógyszerek bevétele is...
A koponya MR vizsgálata
Tisztelt Doktor úr! Őszinte, laikus nyelven is érthető véleményére lennék kíváncsi az alábbi lelettel kapcsolatban, és a lehetséges...