Tegretol és homeopátiás szerek

Tisztelt Dr Szappanos Zsuzsanna! Tavaly márciusban derült égből teljesen váratlanul átéltem életem első epilepsziás rohamát majd az azt követő napokon még kettőt. Számtalan vér, labor, CT, MRI és EEG vizsgálat után végül áprilisban azzal távoztunk a kórház epilepszia szakrendeléséről, hogy bár az utolsó EEG szerencsére már nem mutatott epilepsziára utaló jeleket, az év egy múlva esedékes kontrollig gyógyszert kell szednem, Tegretol CR200mg minden reggel és este. Azóta rohammentes vagyok. Külföldön élek augusztus óta, és kb másfél hónapja van olyan munkahelyem, ahová minden nap egy órás busz út vezet, nagyon kacskaringós úton. Egyébként sem bírja a gyomrom az ilyen utazást, most meg ugye főleg figyelnem kell erre is, így minden reggel két szem homeopátiás utazás elleni tablettával (Travella a Nelson márkanév alatt. Összetevők: 6c homeopathic potency of Apomorph, Staphisagria, Cocculus, Theridion, Petroleum, Tabacum és Nux Vomica. Illetve még lactose és sucrose) kezdem a napot (reggeli után, de a Tegretol előtt pár órával) . Pár hete azt vettem észre, hogy nyomás van a szívem környékén. Nem szúr, de mégis zavaró. Olyan érzés, mintha nem tágulna rendesen a rekeszizmom levegővételkor. Ez az érzés jön, megy. Másik tünet, hogy visszatért a hosszú évekkel ezelőtt szerencsésen megszüntetett (akkor kiderült fogamzásgátlótól volt, amit nem szedek azóta sem) nagyon erős fejfájásom. Sokszor azzal kelek és csak a Solpadeine nevű pezsgőtabletta veszi ki valamennyire. A kérdésem az lenne: Összeférhető, szedhető napi rendszerességgel a fent említett utazás elleni tabletta és a Tegretol? Okozhatja a Travella a szívtájéki kellemetlen érzést? Legközelebb májusban megyek haza, hogy személyesen konzultáljak az orvosommal, ezért szeretném már most tudni. Válaszát előre is köszönöm.

Dr. Szappanos Zsuzsanna válasza epilepszia témában

Kedves Kérdező!

Az Ön által használt homeopatiás szer szedése bizonyára nem ártalmas, fejfájását nem a gyógyszer használata, hanem egyéb megterhelés váltotta ki. Erre utal szívtáji, és légvétellel kapcsolatos, szorongásra utaló tünete is.

A mindennapos Solpadeine használata igen káros, függőséghez vezet, ezért ezt a gyakorlatot jó lenne abbahagyni.

Számomra kézenfekvő az a feltételezés, hogy a napi 2 órás hegyi úton történő utazás ellen "tiltakozik" az egészsége.Ez az epilepsziás betegségben nem igazán tesz jót. Amennyiben van erre módja, jobb lenne lakóhelyéhez közeli munkát vállalni, vagy lakást változtatni, mert félő, hogy a helyzet rosszabbodni fog.

Enyhe szorongáscsökkentő gyógyszer nem ártana, de az Ön esetében ez is csak átmeneti megoldás lehet.Epilepsziával élő betegeknél egyik fontos szempont, hogy stresszmentesek legyenek, mert ez bármikor rohamot válthat ki, főleg, ha a gyógyszeres kezelés sem kielégítő.

Minden jót kívánok. Üdvözlettel: Dr.Szappanos Zsuzsanna

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2016. január 04., 20:09; Megválaszolva: 2016. január 05., 06:47
Kérdések és válaszok: Neurológiai betegségek
EEG-eredmény
Tisztelt Dr. Fehér Gergely! Egy aggódó anyukaként kérem a segítségét. Kisfiammal (6 éves, SNI-s) , a mai napon voltunk EEG-n. A kezelő orvosa...
EEG vizsgálat
Tisztelt Doktor Úr! Voltam EEG vizsgálaton és az alapján azt állapították meg, hogy epilepsziás vagyok. Soha nem volt semmilyen testi tünetem. Ez...
Epilepszia?
Tisztelt Dr ÚR! Az lenne a kérdésem hogy az EEG leltem alapján valóban epilepsziás vagyok e? Lelet: kevert polymorph ébrenleti tevékenység....
Kérem segítsen!
Üdvözlöm Doktornő! Köszönöm gyors válaszát. A kérdésekre megpróbálok a leletek alapján válaszolni. 3 hónap alatt 2 GM nagyrohamnak leírt...
Kérem segítsen!
Üdvözlöm Doktor Úr! Kislányom 21 éves, középsúlyos értelmi fogyatékos. Oxigén hiánnyal született, epilepsziás beteg. Gyógyszerrel hosszú...