• Időskori érelmeszesedés

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Doktornő! Édesanyámmal kapcsolatosan szeretnék kérdezni, betegségeit a zárójelentésben mellékelem. A kórházi kezelés óta sajnos rosszabb lett az állapota, a feledékenység és a beszédzavar mellé sajnos jelentkezett régebben ritkábban, most már mindennaposak az éjszakai hallucinációi. Embereket lát az ágya körül, elmondása szerint nem szólnak hozzá, csak ő beszél velük, hogy mit keresnek itt. Eléggé felzaklatja, fél egyedül lenni(főleg a rosszulléte óta, mert akkor egyedül volt) Unokahúgom orvos, volt nálunk és azt ajánlotta, hogy beszéljem meg a háziorvossal, hogy írja fel neki a Haloperidol cseppet(este10 csepp) és a Tiapridált 1/2-1/2-1 tablettát. A háziorvos ettől teljesen elzárkózott, azt mondta ezt csak fekvő betegeknek szokták adni súlyosabb állapotban, mert teljesen lenyomja. Elismert rokon orvosom állítja, hogy ez kicsit stabilizálná állapotát. Ő fel is írná, csak így nem merem adni. Ráadásul a tájékoztatóban azt írja, hogy keringési betegségben és bétablokkolók szedésénél trombózishajlam ami neki volt is, nem ajánlott. A háziorvos Andaxint írt fel este 1-2 szemet. Mikor ezt elmondtam rokonomnak, nagyon nem értett vele egyet, mert azt mondta reggel nem fogom tudni egyedül hagyni mert ettől el fog szédülni és elesik. Egyébként egy ismerősömnek is ugyanez az anyukájával a gondja ő sem tudta adni neki. Így meg sem mertem próbálni, csak azt nem tudom mit mondok a háziorvosnak.Én még megpróbáltam a Biobil forte 80mg-os kapszulát2x1, bár azt mondták ilyenkor már nem használ, de hátha valamit enyhít. Igazán én talán az unokahugom véleménye mellett lennék.Kérem szíveskedjen tanácsot adni, mert most aztán már teljesen elbizonytalanodtam. Válaszát előre is köszönöm. Zárójelentések emailben elküldve.

        Dr. Kerekes Éva válasza a neurológia témában

        Tisztelt hozzátartozó! Átolvasva a levelét és a zárójelenéseket, mélyen együtt érzek Önökkel, mert ezt átélni igen nehéz, dolgozó emberként és családanyaként édesanyját ápolni még nehezebb. Jellemző helyzet, hogy ilyenkor minden távoli rokonak és ismerősnek van bölcs tanácsa, de végül a bajban a beteg mellett csak egy hozzátartozó és a háziorvosa áll. Válassza ki azt az orvost, akiben megbízik, és aki vállalja a felelősséget a döntésiért, és akkor csak ő irányítsa édesanyja kezelését. Az orvoslásban nemcsak etikátlan, hanem tilos és helytelen a távoli hozzátartozónak irányítani a beteg kezelőorvosát. Mert a felelősség csak a kezelőorvosé, és valójában csak ő tudja, hogy mi a jó a betegnek.Ha a kezelőorvos szükségét érzi, hogy egy szakorvostól tanácsot kérjen, akkor beutalja a beteget a szakrendelésre, majd eldönti, hogy elfogadja a szakorvos javaslatát, vagy nem, ez is az ő felelőssége. Úgyhogy válasszon az unkatestvére és a háziorvosa között, de ha az unokatestvére mellet dönt, a döntést követően a beteggel kapcsolatos minden problémát (és ebből egyre több lesz) vállaljon fel és intézzen el az unokatestvér, és vállalja is ezért a jogi és erkölcsi felelősséget. Ami az Andaxint, illeti, enyhébb hatású gyógyszert (nyugtató), mint az antipszichotikum Haloperidol és Tiapridal. Az Andaxint bármelyik orvos felírhatja, a Haloperidolt csak pszichiáter, a Tiapridalt zavartságnál csak pszichiáter, kényszermozgásnál neurológus szakorvos. Mindhárom gyógyszer szedésére szükség lehet, de helytelen alkalmazásuk halált is okozhat az édesanyja jelenlegi állapotában, ezért, és nem tudatlanságból körültekintő a háziorvosa. Sok erőt és kitartás kívánok eben a nehéz helyzetben!

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Kerekes Éva
        neurológus, gyermekneurológus Tőle szeretnék kérdezni

        Dr. Kerekes Éva
        Tünetellenörző Laborértékek

        Kérdés: 2012. február 02., 09:22; Megválaszolva: 2012. február 16., 11:18

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Kedves Doktor úr! 25 éves sportos alkatú férfi vagyok, szorongásos hipochondriás problémám többféle tünetet öltött az elmúlt hetekben, hónapokban (fullasztó légszomj érzés, szívdobogás, enyhe bizonytalanság érzés, fáradékonyság)....
        Tisztelt Doktornő! Egymást követően vesztettem el részlegesen először a verbális kifejezőkészségemet - mivel fordítóként keresem a pénzemet ez eléggé kellemetlenül érint, írásban ez azért nem tűnik fel, mert nem látszik mennyi ideig...
        Kedves Doktornő! 25 éves sportos férfi vagyok, szorongásos problémám többféle tünetet öltött az elmúlt hetekben, hónapokban (fullasztó légszomj érzés, szívdobogás, enyhe bizonytalanság érzés, fáradékonyság). Sajnos csak e hónap...
        Tisztelt Fehér Gergely Főorvos Úr! Pár héttel ezelőtt már írtam Önnek és kértem a segítségét. De újabb kérdéseim lennének. 2017-ben Készült az agykoponyámról egy MR. Mindent rendben találtak. A vizsgálat oka az volt, hogy decemberben...
        Üdvözlöm! Előzmények:9 hónapja tartó émelygés,hányinger,néha étvágytalanság.Belgyógyászatilag teljesen ki lettem vizsgálva(vérvétel,gyomortükrözés,uh,ct),refluxot illetve májmegnagyobbodást diagnosztizáltak,hepatológus vizsgál...
        Üdvözlöm! Segíségét szeretném kérni abban hogy májusban életmódot vàltottam elkezdtem edzeni majd izomláz szerű fájdalmaim lettek végtagokban es hátamban! Elmentem masszőrhöz majd rá két napra felállni sem tudtam a fájdalomtól! Minden...
        Tisztelt Doktor Úr/Hölgy! Kb 1,5 hónapja kezdődött a gyakori szédelgésem ami nem forgó jellegű csak bizonytalan érzést okoz ez mostanra minden nap jelentkezik hosszabb-rövidebb ideig, mellé társul egy nyomás érzés a homlokom két oldalán...
        Jó napot!Az alábbi lelet értelmezését szeretném öntől kérni.A felszíni liquorterek a konvexitáson kissé tágultak, a sulcusok jelzetten kimélyültek.A kamrarendszer tágassága, szimmetriája megtartott, a középvonal a helyén áll.A...
        Tisztelt Doktor Úr! Néhány éve küszködök a demencia alapvető jellemzőivel, nevezetesen a rövidtávu memóriazavarral. Nem mindig jutnak eszembe a megfelelő kifejezések, a nevekkel mindig is hadilábon álltam, többször ismétlem magam, ha...
        Tisztelt doktor úr/doktornő! Édesapám másfél hónapja megszédült, elesett, és a fejét ért ütés nyomán agyvérzése keletkezett. Beszéde sérült és kisebb mértékben a mozgása is. Több, mint egy hétig kezelték a posztoperatív...