Laboreredmény: Mi lehet az emelkedett érték oka, és mire utalhat?

Rutin vér és vizeletvizsgálaton az alábbi eredményt kaptam. Kreatinin: Ref.ért: 53-100 mol/l Mért ért: 111 mol/l Húgysav meghat: Ref.ért: 178-345 mol/l Mért ért: 399 mol/l Mi lehet az emelkedett érték oka, és mire utalhat? Válaszát előre is köszönöm, Tisztelettel: Kulcsár László

WEBBeteg Szakértő válasza húgysav témában

Tisztelt Kulcsár Úr!

A kreatinin szintet, ha magasabbnak mérték, az arra utal, hogy be van szűkülve a vesefunkciója. Ennek van sokkal érzékenyebb laborítóriumi jelzője, a GFR (glomerularis filtrációs ráta) érték, melyet már a legtöbb laboratórium feltüntet. Az idült veselégtelenség többféle okból alakulhat ki, leggyakrabban magas vérnyomáshoz, cukorbetegséghez társul. Emiatt beszéljen háziorvosával, hogy milyen gyógyszeres kezelési lehetőségek vannak. Gondolok itt a vesevédő vérnyomáscsökkentőkre (ACE-gátló csoportba tartozó) . Ha egyik betegsége sincsen, akkor más okból szűkült be a vesefunkció. A harmadik leggyakoribb ok még a tartós nem szteroid gyulladácsökkentő, illetve egyéb fájdalomcsillapító gyógyszerek szedése, melyek tartósan szedve vesekárosító hatásúak, ez az ún. analgetikum nephropathia.

A hugysav szint lehet, hogy azért magasabb, mert van egy általános anyagcsere zavar a szervezetben, ha nagyobb az Ön testsúlya, esetleg magas vérnyomása van, és esetleg a cholesterin és triglicerid szint is magasabb, akkor nagy valószínűséggel ehhez társul a magas hugysav szint is. Ha nincsenek emellett ízületi panaszai, akkor nem kell hugysavcsökkentőt szednie, de mindenképpen javasolnám a diétát.

Tisztelettel:

dr.Szamosi Szilvia

Dr. Szamosi Szilvia belgyógyász-reumatológus

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2008. december 01., 10:21; Megválaszolva: 2011. augusztus 17., 15:17
Kérdések és válaszok: Mozgásszervi megbetegedések
Milurit 100 mg mellékhatása.
Tisztelt Dr. nő! Egy hete szedem a Milurit gyógyszert. A mellékhatásokban nem említik az ajak szárazságot, holott csak ez azóta van, mióta szedem....
húgysav, vérkép
Tisztelt Doktor Nő/Úr! Évek óta magas a húgysavam.Egy éve napi 300mg. Miluritot szedek.Ennek ellenére nem csökkent.Egy hónapja 530 Umol volt az...
hugysav
Tcim A hugysav a labor erdményeim alapján 450-518umol/l ami magasnak mondhato, az elmult egy honapban a  kétszeri labor eredményem igy alakult, ami...
Húgysav és LDL koleszterin
A húgysavam folyamatosan magas, jelenleg 357 umol/L, valamint az LDL koleszterinem 3, 9o, laktát dezhidrgenáz 394 U/L, CK-MB 69 U/L. Ezek egészen...
Vállproblémák
Tisztelt Doktornő! Köszönöm a válaszát! Szeretném megkérdezni,hogy az Arthroscopic subacromialis dekompresszió (ASD) műtét megoldást jelenthet-e...