Reumatoid Arthitis?

Tisztelt Doktornő! Az alábbi értékek alapján érdeklődnék, hogy feltétlen szükséges a RA való gyógyszeres kezelés? Reggelente a kezem fáj, zsibbadt érzésem van, ügyetlen. Időjárásváltozásra ízületeim érzékenyek. Mindkét térdhajlatban Baker cysta van, a baloldali túlsúllyal . jobb II-III PIP duzzadt, jobb csukló nyé, bal II PIP duzzadt. Vállak kimozgathatóak. Térdek crepitálnak. Alábbi eltérő értékeim voltak kezdéskor: Vörösvértest süllyedés: 48 alkalikus foszfatáz: 126 Lymphocyta 34,3 Monocyta: 7,9 MPV: 10,2 Albumin 57,4% Gamma globulinok 20% Virológia anti-CMV igM Elisa 11,40 Pozítiv anti-CMV IgG Elisa >200 Szeropozítiv anti EBV VCA Igm Elisa 4,40 negatív anti-EBV VCA IgG Elisa 19,6 Szeropozítiv anti-EBV EBNA IgG Elisa 8,20 szeronegatív HBsAg Elisa (Diapro) 0,264 negatív Hepatitis V core antitest 0,235 szeronegatív anti-HCV (IgM+IgG) 0,150 szeronegativ UH negatív. Először Metatrexánt (4 hét) kaptam, de érzékeny vagyok rá, ezért most Leflunomidot (1,5 hónapja)szedek + D vitamint. Az ízületeimen kívül a lábaim teljes egészében hasogattak, fájtak, estére már nagyon rossz volt, most viszont egész nap fáj. Most elkezdtem szedni rá Venoproteptet, hátha segít, mivel úgy érzem mintha az erek nyomásr érzékenyek lennének. Amióta szedem az RA gyógyszert ez a helyzet változatlan, sőt romlott. A közérzetem se a régi, sokszor érzem gyengének magam. Az ízületeim fájdalma nem jobb és nem rosszabb, mint előtte. Esetleges erősebb fájdalom esetén fájdalomcsillapítóval, illetve Apranax kenőccsel helyrehozom. Tanácstalan vagyok. Úgy érzem, hogy amióta elkezdtem ezt a kezelést mindig van valami eü. gondom. Válaszát várva, tisztelettel: Ibolya

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Puskás Réka válasza a ízületi gyulladás gyógyszer témában

Kedves Kérdező! A leírt ízületi állapot alapján valóban RA betegsége lehet, a laborban is látszanak a gyulladás jelei. Az is látszik, hogy nem nagyon régen lezajlott citomegalovírus fertőzése volt. Sajnos, a sokízületi gyulladásra gyógyszereket kell adnunk, melyeknek a hatása lassan jelentkezik. A gyógyszerelés a szakma szabályai szerint zajlott és véleményem szerint szükséges is a gyógyszerszedés. Ha úgy érzi, hogy ez a gyógyszer sem használ, de a gyulladáscsökkentők igen, beszélje ezt meg a kezelőorvosával. A RA-ra adandó gyógyszerek mellé tüneti gyógyszereket is lehet adni, biztosan fog a kezelőorvosa segíteni a panaszok enyhítésében is. Az egészségügyi problémái nem a gyógyszerszedéstől vannak, hanem a betegségtől, amit kapott. Néha nehéz egyensúlyt találni a betegség kezelése és a beteg szubjektív panaszainak kezelése között, de azért általában sikerülni szokott. Tartson kis és beszélje meg a problémát a kezelőorvosával. Üdvözlettel, Puskás Réka

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2020. július 29., 12:28; Megválaszolva: 2020. július 29., 18:02
Kérdések és válaszok: Mozgásszervi megbetegedések
Könyök-alkar fájdalom
Tisztelt Doktornő! Pár hete fáj a karom. Főként a belső könyökhajlatba szúró érzés és onnan az alkar és felkar. Mozdulatokra. Emelésre. Van...
Kéz fájdalom
Tisztelt Doktornő! Körübelül 3 hete kezdődött, hogy a bal alkarom fenti középső részén nyilaló-lüktető közepesen erős fájdalom van. Nem...
Boka sérülés
Szép napot! December 29.én leestem a lépcsőről, magam alá fordult a bokám. A balesetiben megröntgenezték, azt mondták, hogy felső bokaszalag...
Térdprobléma
Tisztelt Doktor Úr / Doktornő! 38 éves nő vagyok. December eleje óta térdfájdalmam van, illetve idegentest érzésem. Voltam emiatt rtg-en (semmit...
Rotator köpeny syndroma
Tisztelt Doktornő! 2021. Január 2-a óta minden előjel nélkül a bal vállamban iszonyatos fájdalom jelentkezett, melyhez társult, hogy a karomat...