• Változókor

        Legfrissebb cikkek a témában
         

        Tisztelt Doktor Nő/Úr!

        53 éves vagyok. Két éve rendszertelen a menstuációm, inkább többször van, mint nincs, és eltart 3-6 hétig is. 2008-ban, és 2009-ben is volt emiatt abrázóm, eltávolították a megvastagodott méhnyálkát, mely nem tud magától teljes mértékben lelökődni. Egy miómám is van. A szövettani eredmény mindegyik esetben negatív volt, és szerencsére más változókori tünetem nincs, báe ez is elég. Sajnos jelenleg is negyedik hete vérzem, de a magánorvosi rendelőben is csak dec 21.-ére kaptam időpontot, tehát ha megint abrázió lenne, az ünnepek miatt biztosan átcsúszna jövő évre. A kérdésem az lenne, létezik-e gyógyszer, vagy alternatív gyógymód arra, hogy a vérzés megszűnjön. Melyik hormon hiánya okozza a lelökődés elégtelen mértékét, hogy esetleg gyógyteákkal, gyógynövényekkel segítsek magamon.

        Válaszát előre is köszönöm!

        msutori

         

        WEBBeteg szakértő válasza a bő vérzés témában

        Kedves Msutori!

        Az a helyzet, hogy nem lenne szabad ennyit várnia, mert jövő hétre már 5. hete fog vérezni, és bizony komoly vérszegénység, bő vérzés esetén kivérzéses shock is kialakulhat, nem szabad elhanyagolni a problémát. Őszintén megmondom, hogy ennyi hetes vérzés után szó sem lehet arról, hogy még 2 hetet csússzon egy esetleg szükséges beavatkozás. Nem írja, hogy csak pecsételő vérzése lenne, így korrekten nem tudom megmondani, mennyire lenne szükséges a vizsálat.

        Mindenesetre azzal lassan meg kell barátkoznia, hogy az ilyen jellegű vérzészavar esetleg méheltávoltást igényelhet, még akkor is, ha a szövettan megfelelő, mert a sűrűn jelentkező, több hétig tartó vérzés megterheli nagyon a szervezetet. Szerintem ne várjon jövő hétig, még ezen a héten menjen el vizsgálatra.

         

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Farkas Ágnes
        urológus Itt kérdezhet További orvosok

        Dr. Kovács István

        Kérdés: 2009-12-16 16:27:32; Megválaszolva: 2009. december 16., 16:27

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktornő! Másfél éve vissza-visszatérő rosszullétekkel küzdök. Vérnyomás, cukorszint ingadozás már mindennapossá vált. Ez sajnos nagyban befolyásolja a mindennapos életvitelemet, mert bármelyik pillanatban elgyengülök,...
        Kedves Doktornő! Tavaly májusban vérzészavar miatt küretet végeztek rajtam, ami hyperplasiát igazolt.A szövettani eredmény sem mutatott rosszindulatú folyamatra utaló jelet. Norcolut gyógyszert kaptam, amit fél évig szedtem, teljesen rendbe...
        Tisztelt Nőgyógyász! 45 éves nő vagyok. Sajnos 42 évesen elmaradt a menzeszem. Azóta küzdök a menopauza kellemetlenségeivel, hőhullámok, hüvelyszárazság, fájdalmas házaselet, nulla libido, álmatlanság. Nagyon megkeseríti az életemet....
        Kedves Doktorno! Panaszaim 5 hete, egy hosszantarto, szarazkohogessel jaro betegseg kapcsan kezdodtek. Mar 2 hete kohogtem nagyon erosen, es epp mikor a kohoges enyhult, akkor kezdodott a mindket oldalon jelentkezo bordataji fajdalom, kezdetben csak...
        Kedves Doktornő! 48 éves vagyok, 6 hónapja egyáltalán nincs menstruációm. Voltam klimax-rendelésen, a vérképem jó, különösebb panaszaim nincsenek kivéve a hüvelyi szárazságot, amit próbáltam Vagisan kenőccsel kezelni. Sajnos ez nem...
        Kedves Webbeteg drÚR/NŐ! Barátcserje krém, vagy Premens tabletta? Tüneteim (jó ideje tartanak): Erős hajhullás, fáradságérzet, rossz éjszakák...nyugtalanság, érzelmi hullámok, libidó szinte teljes hiánya, erőteljes izzadás-...
        Tisztelt Doktornő/Doktor Úr! 2017. március 25-én jött meg utoljára a mensesem. Május 8-án voltam nőgyógyásznál, a leletemen szinte minden normális, vizsgálati lelet, UH lelet is, semmi kóros azon kívül, hogy a méh-nyálkahártya...
        Tisztelt dr Nö. 48 éves vagyok és 3 éve már a változo korban vagyok. Már 3 éve nem volt meg a vérzésem se.Elég jo viselem a változo kor tuneteit. Éjszakai izzadas, ingerulékenység, álmatlanság stb de igazábol el tudom viselni nem kell...
        A Gynoflorhüvelytablettát orvos írta fel, de nem tudom hogy használhatom-e akkor ha van olyan barna folyásom mint amikor megakarna jönni a menses. Most kerültem bele a menopauzába.Nem tudom hogy így használhatom-e tovább a hüvelytablettát vagy...
        Tisztelt Doktor Úr! Február végén lesz egy artroszkópos elülső keresztszalag-pótló műtétem. A szalagom korábban sérült, elszakadt, valamint ennek következtében Baker ciszta is kialakult a térdhajlatomban. Két kérdésem lenne. Első, hogy...