• Mit tegyek a hőhullámok ellen?

        Legfrissebb cikkek a témában
         

        Változókorban vagyok, és mostanában nem érzem jól magam a bőrömben a hőhullámok miatt. Lehet ellenük tenni valamit, vagy törődjek bele?

        WEBBeteg szakértő válasza a hőhullám, változókor témában

        A hőhullám az egyik legkellemetlenebb, és leggyakoribb panasz a menopausa kezdetekor, az oka a petefészek működésének lassú megszűnése és az általa termelt hormonok szintjében bekövetkezett változások, melyek kiváltói ezeknek az ún. vasomotoros tüneteknek. Az egészséges életmód a változókorban sokat segít, de nem jelent megoldást ezen tünetek kezelésében.

        A kezelések egy csoportja a hormonpótló terápia, de ezt csak szoros orvosi ellenőrzés mellett lehet elkezdeni és folytatni, mivel lehetnek mellékhatásai. Ezekről bővebben a kórházak, klinikák nőgyógyászati osztályain működő menopausa szakrendeléseken lehet felvilágosítást kapni.
        A patikus által ajánlott természetes hatóanyagú szereket nyugodt szívvel ki lehet próbálni, hiszen vény nélkül kaphatóak készítmény, gyógynövényekből készülnek, erőteljes mellékhatások nélkül. Kifejezetten a változó kor ilyen jellegű panaszainak enyhítésére szolgálnak.

        Érdemes lehet tehát kipróbálni. Hozzátéve persze, hogy nem csodaszer, és legalább 2-3 hónap szedés után érezhető tartósabb kedvező hatása. A szójabab kivonata szintén tartalmaz ilyen típusú, ún. fitoösztrogéneket vagy izoflavonokat, melyek szintén kedvezően befolyásolják a klimaxos panaszokat.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        WEBBeteg szerkesztőség
        Itt kérdezhet

        Kérdés: 2009-07-20 12:57:16; Megválaszolva: 2009. július 20., 12:57

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Nőgyógyász! 45 éves nő vagyok. Sajnos 42 évesen elmaradt a menzeszem. Azóta küzdök a menopauza kellemetlenségeivel, hőhullámok, hüvelyszárazság, fájdalmas házaselet, nulla libido, álmatlanság. Nagyon megkeseríti az életemet....
        Kedves Doktorno! Panaszaim 5 hete, egy hosszantarto, szarazkohogessel jaro betegseg kapcsan kezdodtek. Mar 2 hete kohogtem nagyon erosen, es epp mikor a kohoges enyhult, akkor kezdodott a mindket oldalon jelentkezo bordataji fajdalom, kezdetben csak...
        Kedves Doktornő! 48 éves vagyok, 6 hónapja egyáltalán nincs menstruációm. Voltam klimax-rendelésen, a vérképem jó, különösebb panaszaim nincsenek kivéve a hüvelyi szárazságot, amit próbáltam Vagisan kenőccsel kezelni. Sajnos ez nem...
        Kedves Webbeteg drÚR/NŐ! Barátcserje krém, vagy Premens tabletta? Tüneteim (jó ideje tartanak): Erős hajhullás, fáradságérzet, rossz éjszakák...nyugtalanság, érzelmi hullámok, libidó szinte teljes hiánya, erőteljes izzadás-...
        Tisztelt Doktornő/Doktor Úr! 2017. március 25-én jött meg utoljára a mensesem. Május 8-án voltam nőgyógyásznál, a leletemen szinte minden normális, vizsgálati lelet, UH lelet is, semmi kóros azon kívül, hogy a méh-nyálkahártya...
        Tisztelt dr Nö. 48 éves vagyok és 3 éve már a változo korban vagyok. Már 3 éve nem volt meg a vérzésem se.Elég jo viselem a változo kor tuneteit. Éjszakai izzadas, ingerulékenység, álmatlanság stb de igazábol el tudom viselni nem kell...
        A Gynoflorhüvelytablettát orvos írta fel, de nem tudom hogy használhatom-e akkor ha van olyan barna folyásom mint amikor megakarna jönni a menses. Most kerültem bele a menopauzába.Nem tudom hogy így használhatom-e tovább a hüvelytablettát vagy...
        Tisztelt Doktor Úr! Február végén lesz egy artroszkópos elülső keresztszalag-pótló műtétem. A szalagom korábban sérült, elszakadt, valamint ennek következtében Baker ciszta is kialakult a térdhajlatomban. Két kérdésem lenne. Első, hogy...
        Egy hete fájnak a melleim ha hozzá érek vagy nyomodik valamihez, Önmagában nem. Korom miatt érzem már a menopauza jeleit 2 hónapig nem volt menstruációm majd jöttek a jelek nagyon feszült a mellem ideges türelmetlen voltam majd menstruáció. A...
        Tisztelt Doktor úr! 2014.februárjától nem menstruálok.és 2014 novemberében norcolutot írt fel orvosom, amit beszedtem és ennek hatására megjött a vérzésem decemberben, januárban, márciusban és áprilisban..Eközben több vizsgálat is...