Hormon vagy sem

T. Doktornő/doktor úr! Tudom, hogy nagyon összetett problémáról kérdezem, de kérem amennyiben tud segítsen nekem eldönteni a kérdést! 42 éves vagyok, egy műtét során eltávolították a méhet és a petefészkeket. 3 hetet kipróbáltam a hormonok pótlása nélkül, azonban mind a nappali hőhullámok, mind pedig az éjszakai izzadás nagyon megnehezítette a mindennapjaimat. Elvégeztettem az összes szükséges vizsgálatot, mely nem zárta ki a hormonpótlás és én is úgy gondoltam, hogy fiatal vagyok még ahhoz, hogy egyáltalán ne kezeljem magam semmivel. A tapasz bevált, majd az orvosom tanácsára kipróbáltam a livial-t, mely növényi eredetű, de úgy vettem észre, hogy a hüvelyszárazság szempontjából a tapasz volt a jobb megoldás. A kérdésem az lenne, hogy melyik a megfelelőbb vagy melyik a károsabb, mennyi ideig használhatom "büntetlenül" valamelyiket. Ezen kívül nagyon fontos számomra az is, hogy hízás szempontjából melyik a jobb megoldás, mert sajnos hajlamos vagyok rá annak ellenére, hogy minden nap szobakerékpározom és tornázom legalább fél órát, de sajnos a kilók és a narancsbőr maradt. Válaszát előre is köszönöm!

Legfrissebb cikkek a témában

WEBBeteg szakértő válasza hormonpótlás témában

Kedves 42 éves!

Mivel sokkal többet veszít, ha nem használja a hormonpótlást, hogy nem javaslom, hogy kihagyja, és persze a tapasz nagyon jó megoldás erre. A lényeg, hogy a női nemi hormonok védenek a szív és érrendszeri betegségek és a csontritkulás ellen is. Tehát ha nem kap gyógyszert, akkor mind a kettő el kezd rohamosan romlani, a másik, hogy az öregedése is bizony rohamosan fokozódik, tehát igenis javasolt a tapasz és nem lesz semmi baja tőle, csak a fiatalságát őrzi meg vele. Szerintem használja azt és ne a Livialt.Üdvözlettel: Dr. Zsirai László nőgyógyász

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Dr. Zsirai László
A kérdésre a Fókuszban a Nő! orvos szakértője válaszolt.
Kérdés: 2009. június 27., 09:59; Megválaszolva: 2009. június 27., 09:59
Kérdések és válaszok: Menopauza
Ladybon szedése
Tisztelt Doktor úr! 2014.februárjától nem menstruálok.és 2014 novemberében norcolutot írt fel orvosom, amit beszedtem és ennek hatására megjött...
Hormondependencia
Kedves Doktor úr! 62 éves hölgy vagyok és Triaklin hormonpótló tablettákat szedek már legalább 12 éve, DE a tablettákat elfeleztem és kb. 5...
Fejfájás - hormonpótlás: mit...
Tisztelt doktornő/úr! 51 éves vagyok, kb. 4-5 éve rendszertelenné vált a menstruációm, évente egy ciklus ki is marad. Azóta több klimaxos tünet...
Torok bántalom
Tisztelt Doktor úr! Abban kérem a véleményét, hogy az utóbbi hónapokban naponta több alkalommal elönt a forróság, úgy mintha változókori...
novofem + tegretol cr
érdeklődnék, hogy novofemet szedtem már 4 éve és most tegretolt KELL szednem ami hatástalanitotta a novofem hormon hatását/össze-vissza jön meg! /...