• Kérdéseim, fontosak!

        Legfrissebb cikkek a témában
         

        Kedves Dr.Csuth Ágnes! Több, mint 9 éve van magas vérnyomás betegségem. Szoktam járni belgyógyászhoz is.3 gyógyszert szedek rá, Covarex As Comb Forte, MetroprororZ Hexal, remélem így kell írni a nevét, valamint Portiron 100 mg-os.Ám folyamatosan érzem, szédülök, meg, hogy magas, bár ingadózva a tenzióm, illetve azt is szoktam néha érezni, ez nagyon ritka, hogy alacsonyra ugrik. A fejem is folyton fáj.. Asztmás is vagyok, emiatt is járok dokihoz, évente most már.Pszichés bajaim is vannak, ezek miatt is kell mennem 2-3 havonta a doktoromhoz... Kérdéseim: Így milyen gyakran kell menni vérnyomás ellenőrzésre? Többször fönt volt már a 24 órás rajtam. Sokszor kezeltek már kórházakban is a vérnyomásom miatt is.és a többi bajom miatt is... A fejfájás és vérnyomás összefügghet? Köteles -e kiadni egy ideggyógyász a EKG-s papíromat? Azt állítja, már odaadta, ám nem így van.!.. Ez már kb. 2 éve volt... Többször beadtuk már a leszázalékolásomat, ám a legutóbbi 44%-os ÖEK.Ám nem tudok elhelyezkedni sem.Üzem orvos nem engedett ki a közmunkára, ám azt is ráírta a papírra,:"személyes rehabilitációs tervvel foglalkozható" Gondolom ez egészen röviden azt jelenti, egyéni megbeszéléssel az adott esetleges jövőbeli munkaadómmal történik majd. A pszichiáter orvosom szerint esetleg csak védett munkahelyen dolgozhatnék, mivel azonban nincs meg a min. 50%-os ÖEK-em, így ez is "tárgytalan". Folyton fáradt is vagyok...Ám szeretném munkát is találni.Illertve a továbbtanulás is érdekel.Ám ezt se javasolja a pszicháterem.Van egy érettségim és egy szakképesítésem amúgy... Magántanulóként végeztem el a szakközéposztályt, egyéni órrarend nyomán.Illetve a 7.8. osztályt is... A védett munkahely helyben pedig egy lenne, a héten is kerestem a tulajdonosát, ám elfoglalt, nem találtam bent megint... Várom válaszait: Tolnai Imre

        Dr. Csuth Ágnes válasza a magas vérnyomás témában

        Kedves Kérdező! A vérnyomást mérje rendszeresen, vezessen vérnyomás-naplót, ezt egy hét múlva mutassa meg a háziorvosnak, ez alapján lehet a következő vizsgálat időpontját meghatározni, illetve azt, hogy milyen gyakran kell járni ellenőrzésre. Az ideggyógyász és az elveszett papír ügyében nem tudok nyilatkozni, a lelet a beteg tulajdona, de ezt önöknek kell tisztázniuk. Az alacsony és a magas vérnyomás is okozhat fejfájást.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Kérdés: 2011. szeptember 20., 09:01; Megválaszolva: 2011. szeptember 21., 10:37

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktornő, Nagypapám (96 éves) és szüleim (61 éves nő és 60 éves férfi) számára a háziorvos ASA Protectet írt fel állandó (tartós) szedésre agyvérzés és szívinfarktus megelőzése céljával. Mindegyikük szed magas...
        Tisztelt Doktornő! Férjem 43 éves, 86 kg, 178 cm magas,naponta 30 percet fut, és magas vérnyomást diagnosztizáltak nála. Édesapjának 40 éves korában volt by-pass műtétje, és neki is magas volt a vérnyomása. Pulzusa is magas volt. Este 23...
        Üdvözlöm.Merre felé indulhatnék?Lehet belgyógyászati betegségem?Érdemes lenne kivizsgáltatnom magam?Fél éve kezdődött nálam hogy ébredés után hajnalba 3körül mindig minden nap magas a vérnyomásom( 140-170 között).Amikor magas a...
        Évtizedek óta fennálló magas vérnyomás miatt gyógyszert szedek, ami többnyire megoldotta a problémámat. Három hónapja a reggeli fejfájás és magas vérnyomás gyógyszer hatására sem változott, ezért több gyógyszert kaptam. Lehet-e ezeket...
        Tisztelt Doktornő! Két éven belül már a második alkalommal fordul elő, hogy vérnyomáscsökkentő gyógyszerek szedése mellett hirtelen megugrik a vérnyomásom. Tegnapi napon is enyhe szédülésre ébredtem, ami nem jellemző rám, ezért...
        Tisztelt Dr Nő Vérnyomásom 135/ 95 mérek belvárosban buszt vezetek. Alkalmasságin évente 150/100 ra emelkedik.Munka után du 140/95 mérek. Kipihent állapotba 2-3 szabadnap után 130/89 mérek. Most házi orvostól kaptam értágító gyógyszert...
        Üdvözlöm Doktornő! Már váltottunk néhány levelet, de most volna még Önhöz kérdésem. Ha valakinél BKH-t (bal kamrai hipertrófiát) állapítanak meg, az szedheti reggel a Portiron HCT 100/12,5mg, ill. este az Amlodipin 5mg gyógyszereket? Mert...
        Üdvözlöm Doktornő! Egyszer már írtam Önnek, de most egy másik probléma miatt kérném segítségét, mert tanácstalan vagyok. (A helyi kórházi szakrendelésen nem igazán segítőkészek az orvosok sajnos, hamar "kivágják" az embert, a...
        Üdvözlöm Doktornő! Szeretnék Öntől kérdezni, mert eléggé aggódom. Először is megemlítem, hogy szüleim szív-érrendszeri betegségben haltak meg. Anyám szívelégtelenségben, álmában 53 évesen, apám pedig vese eredetű keringés...
        Tisztelt Doktornő! Egy olyan problémám lenne, hogy Cardura és Tamloset gyógyszer szedése mellett is 150/60 és 140/50 a vérnyomásom átlagban. Két problémát fedeztünk még fel vele kapcsolatban, amik veszélyesnek mutatkoznak: -A szisztolés és...