• Magas vérnyomás és az egészség javítása

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Doktornő! 23 ÉVES LÁNY VAGYOK. Már 4 éve magas vérnyomásban szenvedek, kb. 1 hónappal ezelőttig először Betaloc-ot, majd később Metoprolol-t szedtem ennek kezelésére. Kb. 1 hónappal ezelőtt nagyon rosszul lettem, vérnyomásom 160/100 volt. Ekkor háziorvosom a Norvasc 5mg és a Concor 5mg kombinációját írta fel nekem. A Concor-ból felet szedek reggel 8-kor, és felet este 8-kor. A Norvasc-ból egészet szedek reggel 10-kor és egészet este 9-kor. Ezek mellett 0, 25 mg-os Xanax-ot szedek reggel és délben, illetve 0,5 mg-os Xanax SR-t este. ( A nyugtatót családi tragédia miatt kell szednem, folyamatosan csökkentve az adagot.) Ezen gyógyszereket tehát körülbelül 1 hónapja szedem. Vérnyomásomat napi rendszerességgel mérem kb. 8-szor 1 nap alatt. Kb. 1 héttel ezelőttig a vérnyomásom egy nap leforgása alatt kb. 110/75 és 130/80 között volt. Azonban egy hete folyamatosan azt tapasztalom, hogy vérnyomásom délután bizony felszökik 140/90, vagy 143/90-ig. Ez nagyon elkeserítő, hiszen eddig nem volt ilyen. Nem tudom, ez mitől lehet, mindent ugyanúgy teszek, mint a gyógyszerszedés elején. Nem tudom, hogy belefér-e ez még, vagy már régen be kellett volna állnia a vérnyomásomnak. A Concor tablettával pedig azt tapasztaltam, hogy bár pulzusom általában 70-80 körül van, szívverésem korántsem olyan szabályos, mint azelőtt, mikor a Betaloc-ot, ill. a Metoprolol-t szedtem. Nem tudom ez is mitől van, lehetséges, hogy attól, mert még nem szokta meg a szervezetem az új gyógyszereket? EKG-t egyébként csináltattam a gyógyszerszedés előtt, minden rendben volt vele. A mindennapi gyógyszerek beszedése mellett életmódbeli változásokat is tettem és teszek, mivel túlsúlyos vagyok. Napi rendszerességgel mozgok, és megváltoztattam az étrendemet is. Nagyon elszomorít ez az egész, hiszen még csak 23 éves vagyok. A feltett kérdések mellett azt szeretném még kérdezni, hogy esetleg van-e még valami, amit tehetek egészségem javítása érdekében. Tisztelettel: Anna

        WEBBeteg szakértő válasza a magas vérnyomás témában

        KEdves Anna! Dícséretes az életmód-váltás, csak így tovább! A gyógyszerzéssel kapcsolatban - ált. egy hónap után illene látni a pozitív hatást. Mondjuk nem biztos, hogy béta-blokkolóval kezdtem volna (ilyen a Betaloc/metoprolol és a Concor), inkább ACE-gátlót választanék helyette. A túlsúly, kevés mozgás inkább az elsődleges hypertonia felé tereli a gyanút, de fiatal korban nem ártana kizárni a másodlagos okokat sem - lehet, hogy érdemes lenne vérvételt, hasi UH-t is nézni. Javasolt hypertonia szakrendelés felkeresése.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        WEBBeteg szerkesztőség

        Tünetellenörző Laborértékek

        Kérdés: 2011. szeptember 11., 08:46; Megválaszolva: 2011. szeptember 13., 22:23

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Kedves Doktornő! Tényállás: 87 éves anyukámnak hírtelen és tartósan 180/90 körüli lett a vérnyomása. Szédül, gyenge, hőségrohamai vannak, két napja gyakran hányt is. Orvosi ügyelet vírusos fertőzést diagnosztizált, (vércuk. szint...
        Tisztelt Doktornő! Utóbbi időben többször tapasztaltam főleg éjszaka, de nappal is nagyobb szívdobbanásokat, mintha ki akarna ugrani a helyéről a szívem. Éjszaka pedig annyira dobog a fülemben, hogy nem tudok tőle aludni, ezért felkerestem...
        Tisztelt Doktornő! Én naponta 160 mg valzartánt, 6 mg prazozint, a 2 mg rilmenidint szedek, de még így is magas a vérnyomásom. Azt szeretném kérdezni, hogy a valzartant megemelhetem-e 320 mg-ra. Egyébként ezt a mennyiséget napi kétszeri...
        Tisztelt Doktornő! Panaszaim kb három hete kezdődtek. Lefekvéskor állandó szívdobogásérzet jött elő, többször éreztem szabálytalan szívverést. Ezzel korábban is volt már gondom, pajzsmirigy alulműködés miatt (autoimmun thyreoiditis)....
        Tisztelt Doktornő/ Doktorúr! Férjemnek, aki 43 éves, valószínűleg már hosszabb ideje enyhén magas, de ingadozó vérnyomàsa van. Mostanàban naponta többször méri: 130/80 és 150/90 között változik. Leginkább a 130-140 - es tartományban...
        Tisztelt Doktornő! 35 éves sportos férfi vagyok, egy elég stresszes időszakon vagyok túl vagyis azt hittem. Pár éve aorta billentyű meszesedést diagnosztizáltak nálam,de kis mértékű, gyógyszert nem kell szednem. Mivel évente járok...
        Jó napot kívánok! Tihanyi Ilona vagyok, a kérdésem a magas vérnyomásra szedett gyógyszerrel függ össze. Kb. 10-15 éve szedem az Amlodipin Sandoz 5 mg. tablettát napi 1/2 szemet. Rendszeres mérés esetén van, hogy napi 2x 1/2 szemet szedek be....
        Tisztelt Doktornő! 38 éves vagyok. Összetett problémával keresem önt. Elég sok trauma ért mostanában, munkahelyi stressz, kimerültség amúgy is stersszes típus vagyok, magas a vérnyomásom, a legmagasabb 164/85 volt 97-es pulzussal de átlagban...
        Tisztelt Doktor úr, Bizonytalan mellkasi panaszaim miatt kerestem fel a belgyógyászatot, ezek szúrások bedobbanások, kellemetlen mellkasi nyomásérzések voltak. Magasvérnyomásom van kb. 10 éve, négy éve enyhe mitralis prolapsust állapítottak...
        Tisztelt Doktornő! A fél évvel ezelőtti kérdésemhez képest a következőt állapították meg. A Coverex As 5 mg-mal beállt a vérnyomásom kb 125/80-ra és pulzus 70 körül A Betagent 3 hete elhagytam, ezóta kétszer volt olyan rosszullétem amik...

      • Hirdetések
      • Infografika és videó
      • Hirdetés