• Magas vérnyomás

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Jó napot kívánok! Ma voltam kardiológián,magas vérnyomás általában a per 100-105 az első érték jó bár most 150/110 volt!Másfél éve pánikbetegség miatt xanaxot és rexetint szedek!Elég sűrűn szúr a szívem és nagyokat dobban, illetve mintha áramütés menne át a testemen,illetve nagyon izzadok! Ezért is kerestem fel a kardiológiát!Az EKG:85/min SR,Bal R tengelyállás,PQ:0,16 QRS:0,0,4 QT:0,36 AZ:V4 ST isoel.,, V2-6 pos T-k !Azt mondta a doktornő ez jó és az ultrahang is jó!De kaptam gyógyszert Nebilet azt mondta ez béta blokkoló mert a gyógyszerek amit szedek a pánikbetegségre szívritmuszavart okoznak!2hét múlva kell mennem kontrollra!Szeretném kérdezni ez pontosan mit jelent és az EKG eredményemmel kapcsolatban is tudna felvilágosítást adni?Köszönettel:Török Gábor

        Dr. Bene Orsolya válasza a magas vérnyomás témában

        Kedves kérdező! Nem kifejezetten okoz ritmuszavart sem a Paroxat, sem a Xanax (a gyógyszerkönyv alapján a Paroxat esetében leírtak már szaporább és lassú pulzust is mellékhatásként), de a béta-blokkolók csökkenthetik a szorongáshoz, pánikhoz társuló tüneteket, emellett vérnyomáscsökkentő hatásuk is van - lehet, hogy a magas diasztolés érték is hozzájárult a felíráshoz. Az EKG egyébként rendben van. Javasolt vérnyomásnapló vezetése, rendszeres testmozgás, megfelelő étrend, optimális testsúlyra törekvés, dohányzás esetén annak elhagyása, ha néhány hét múlva továbbra is magasak az értékek, belgyógyászati/kardiológiai kontroll.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Bene Orsolya
        kardiológus szakértőnk

        Dr. Bene Orsolya
        Tünetellenörző Laborértékek

        Kérdés: 2011. augusztus 23., 16:33; Megválaszolva: 2011. augusztus 24., 23:11

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktornő/ Doktorúr! Férjemnek, aki 43 éves, valószínűleg már hosszabb ideje enyhén magas, de ingadozó vérnyomàsa van. Mostanàban naponta többször méri: 130/80 és 150/90 között változik. Leginkább a 130-140 - es tartományban...
        Tisztelt Doktornő! 35 éves sportos férfi vagyok, egy elég stresszes időszakon vagyok túl vagyis azt hittem. Pár éve aorta billentyű meszesedést diagnosztizáltak nálam,de kis mértékű, gyógyszert nem kell szednem. Mivel évente járok...
        Jó napot kívánok! Tihanyi Ilona vagyok, a kérdésem a magas vérnyomásra szedett gyógyszerrel függ össze. Kb. 10-15 éve szedem az Amlodipin Sandoz 5 mg. tablettát napi 1/2 szemet. Rendszeres mérés esetén van, hogy napi 2x 1/2 szemet szedek be....
        Tisztelt Doktornő! 38 éves vagyok. Összetett problémával keresem önt. Elég sok trauma ért mostanában, munkahelyi stressz, kimerültség amúgy is stersszes típus vagyok, magas a vérnyomásom, a legmagasabb 164/85 volt 97-es pulzussal de átlagban...
        Tisztelt Doktor úr, Bizonytalan mellkasi panaszaim miatt kerestem fel a belgyógyászatot, ezek szúrások bedobbanások, kellemetlen mellkasi nyomásérzések voltak. Magasvérnyomásom van kb. 10 éve, négy éve enyhe mitralis prolapsust állapítottak...
        Tisztelt Doktornő! A fél évvel ezelőtti kérdésemhez képest a következőt állapították meg. A Coverex As 5 mg-mal beállt a vérnyomásom kb 125/80-ra és pulzus 70 körül A Betagent 3 hete elhagytam, ezóta kétszer volt olyan rosszullétem amik...
        Tisztelt Doktornő! 30 éve magas vérnyomásom van. Gyógyszereimet szakorvos rendelte, kivizsgálások után. Jelenlegi gyógyszereimet 5 éve szedem. Irbesartan Zentiva 300 mg 2x, Pretanix 1x, Bisoprolol 5 mg 1x és Merckformin1000 1x. Tavasszal...
        Tisztelt Doktornő! A vérnyomásom alacsony szokott lenni, 100-110/ 60-70 körül. A pulzusom is 50-60 körüli értek körül mozog, néha előfordul, hogy ettől is alacsonyabb. Az utóbbi időben általában hidegfrontra fordult elő, hogy éreztem, hogy...
        Tisztelt Dr.Molnár Dóra ! Babát szeretnénk párommal! De magasvérnyomással küzdöm! Bisoprolol 5 mg/napi egy tabletta A vérnyomásom 170/85 a pulzusom pedig 100 vagy felett szokott lenni ! A kérdésem az lenne,hogy ez a gyógyszer hatással van e...
        Üdvöletem aki válaszol!Tolosa-Hunt sy.m van immár 3x jött elő.Szteroidot medrol kaptam 5 napig napi1000mgot.Hétfőn hazaengedtek napi 100mg medrol kell szednem de azota rosszul vagyok.egyszer elájulok mert leesik a vérnyomásom estefelé meg felugrik...

      • Hirdetések
      • Partnereink hírei
        Hirdetések
        Tartson velünk az emeletre
        A Stannah lépcsőliftek alkalmasak mindenféle lépcső akadálymentesítésére. (x)
        Olajozott fültisztítás
        A túlzott fülzsír termelődése fülzsírdugó kialakulásához vezethet. (x)
        A ginzeng és ginkgó hatása
        Javítja a memóriát és az agyi vérkeringést. Gyógyszer nem csak időseknek. (x)
      • Infografika és videó
      • Hirdetés