• Vérnyomás

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Több mint 20 éve szedek gyógyszert a magas vérnyomásomra, ez jelenleg R1 Corinfar uno 40 retard, E1 Berlipril 10 mg. A vérnyomásom felső értéke szinte soha nem megy 140 hgm fölé, az alsó érték viszont a gyógyszerszedés ellenére is reggelente sokszor akár 100 hgm -et is meghaladja (és a felső érték mondjuk 134 hgm). Mi okozza az alsó érték megemelkedését ? A vérnyomásról olvasott cikkek jellemzően a felső ( vagy mindkettő) érték emelkedéséről beszélnek. Ha az alsó vérnyomásértékem eléri a 95 hgm-t émelygés, hányinger fejfájás, fáradtság a tünetem. Van e valami speciális tennivalóm ez ellen a szokásos (sok folyadékfogyasztás, sok mozgás, alacsony só, cukor, szénhidrát fogyasztás) előírásokon felül? Megfelelő-e ez a gyógyszerezésem ( bár lehet hogy ez összetetteb kérdés) ?

        Dr. Bene Orsolya válasza a magas vérnyomás témában

        Kedves kérdező! Valószínűleg a gyógyszereken kellene változtatni, én nem igazán pártolom a Corinfart, vannak ennél modernebb szerek, kifejezetten a Berliprillel nincs tapasztalatom, csak más enalapril-tartalmú gyógyszerrel. Középkorúakban egyébként nem ritka a diasztolés érték megemelkedése, de a későbbi szövődmények szempontjából ezt sem szabad elhanyagolni. Javasolt a háziorvos, vagy belgyógyászati, kardiológiai szakrendelés felkeresése, ahol beállítják a megfelelő gyógyszeres kezelést.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Bene Orsolya
        kardiológus szakértőnk

        Dr. Bene Orsolya
        Tünetellenörző Laborértékek

        Kérdés: 2011. március 04., 17:29; Megválaszolva: 2011. március 07., 21:44

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktornő/ Doktorúr! Férjemnek, aki 43 éves, valószínűleg már hosszabb ideje enyhén magas, de ingadozó vérnyomàsa van. Mostanàban naponta többször méri: 130/80 és 150/90 között változik. Leginkább a 130-140 - es tartományban...
        Tisztelt Doktornő! 35 éves sportos férfi vagyok, egy elég stresszes időszakon vagyok túl vagyis azt hittem. Pár éve aorta billentyű meszesedést diagnosztizáltak nálam,de kis mértékű, gyógyszert nem kell szednem. Mivel évente járok...
        Jó napot kívánok! Tihanyi Ilona vagyok, a kérdésem a magas vérnyomásra szedett gyógyszerrel függ össze. Kb. 10-15 éve szedem az Amlodipin Sandoz 5 mg. tablettát napi 1/2 szemet. Rendszeres mérés esetén van, hogy napi 2x 1/2 szemet szedek be....
        Tisztelt Doktornő! 38 éves vagyok. Összetett problémával keresem önt. Elég sok trauma ért mostanában, munkahelyi stressz, kimerültség amúgy is stersszes típus vagyok, magas a vérnyomásom, a legmagasabb 164/85 volt 97-es pulzussal de átlagban...
        Tisztelt Doktor úr, Bizonytalan mellkasi panaszaim miatt kerestem fel a belgyógyászatot, ezek szúrások bedobbanások, kellemetlen mellkasi nyomásérzések voltak. Magasvérnyomásom van kb. 10 éve, négy éve enyhe mitralis prolapsust állapítottak...
        Tisztelt Doktornő! A fél évvel ezelőtti kérdésemhez képest a következőt állapították meg. A Coverex As 5 mg-mal beállt a vérnyomásom kb 125/80-ra és pulzus 70 körül A Betagent 3 hete elhagytam, ezóta kétszer volt olyan rosszullétem amik...
        Tisztelt Doktornő! 30 éve magas vérnyomásom van. Gyógyszereimet szakorvos rendelte, kivizsgálások után. Jelenlegi gyógyszereimet 5 éve szedem. Irbesartan Zentiva 300 mg 2x, Pretanix 1x, Bisoprolol 5 mg 1x és Merckformin1000 1x. Tavasszal...
        Tisztelt Doktornő! A vérnyomásom alacsony szokott lenni, 100-110/ 60-70 körül. A pulzusom is 50-60 körüli értek körül mozog, néha előfordul, hogy ettől is alacsonyabb. Az utóbbi időben általában hidegfrontra fordult elő, hogy éreztem, hogy...
        Tisztelt Dr.Molnár Dóra ! Babát szeretnénk párommal! De magasvérnyomással küzdöm! Bisoprolol 5 mg/napi egy tabletta A vérnyomásom 170/85 a pulzusom pedig 100 vagy felett szokott lenni ! A kérdésem az lenne,hogy ez a gyógyszer hatással van e...
        Üdvöletem aki válaszol!Tolosa-Hunt sy.m van immár 3x jött elő.Szteroidot medrol kaptam 5 napig napi1000mgot.Hétfőn hazaengedtek napi 100mg medrol kell szednem de azota rosszul vagyok.egyszer elájulok mert leesik a vérnyomásom estefelé meg felugrik...

      • Hirdetések
      • Partnereink hírei
        Hirdetések
      • Infografika és videó
      • Hirdetés