• Időjárásváltozás=vérnyomásemelkedés

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Cím, melegfront közeledtével illetve jelenlétével vérnyomásom elég magas (max. 165). Egyéb esetben teljesen "normális", 140/90 érték alatti. Ön szerint gyógyszeres kezelésre lenne szükség vagy hagyni kell, hogy a szervezet "küzdjön meg" az időjárás-változással?

        Dr. Bene Orsolya válasza a Magas vérnyomás témában

        Kedves kérdező! A vérnyomást számos dolog befolyásolja - érzelmi állapot, mozgás, fájdalom, napszak, étkezés, testhelyzet. Ha több alkalommal, ezeket is figyelembe véve, nyugalmi állapotban mér ilyen magas értékeket, lehet, hogy érdemes lenne kivizsgáltatni, nem áll-e valami a háttérben, kicsit magasak ezek az értékek ahhoz, hogy csak a frontra fogjuk őket. Elképzelhető, hogy rizikófelmérést követően orvosa egyelőre csak életmódváltást javasol, lehet, hogy kis dózisú gyógyszerre lesz szükség, de érdemes a végére járni a kiugrásoknak.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Bene Orsolya
        kardiológus szakértőnk

        Dr. Bene Orsolya
        Tünetellenörző Laborértékek

        Kérdés: 2010. november 18., 07:30; Megválaszolva: 2010. november 25., 20:54

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Kedves Doktornő! Tényállás: 87 éves anyukámnak hírtelen és tartósan 180/90 körüli lett a vérnyomása. Szédül, gyenge, hőségrohamai vannak, két napja gyakran hányt is. Orvosi ügyelet vírusos fertőzést diagnosztizált, (vércuk. szint...
        Tisztelt Doktornő! Utóbbi időben többször tapasztaltam főleg éjszaka, de nappal is nagyobb szívdobbanásokat, mintha ki akarna ugrani a helyéről a szívem. Éjszaka pedig annyira dobog a fülemben, hogy nem tudok tőle aludni, ezért felkerestem...
        Tisztelt Doktornő! Én naponta 160 mg valzartánt, 6 mg prazozint, a 2 mg rilmenidint szedek, de még így is magas a vérnyomásom. Azt szeretném kérdezni, hogy a valzartant megemelhetem-e 320 mg-ra. Egyébként ezt a mennyiséget napi kétszeri...
        Tisztelt Doktornő! Panaszaim kb három hete kezdődtek. Lefekvéskor állandó szívdobogásérzet jött elő, többször éreztem szabálytalan szívverést. Ezzel korábban is volt már gondom, pajzsmirigy alulműködés miatt (autoimmun thyreoiditis)....
        Tisztelt Doktornő/ Doktorúr! Férjemnek, aki 43 éves, valószínűleg már hosszabb ideje enyhén magas, de ingadozó vérnyomàsa van. Mostanàban naponta többször méri: 130/80 és 150/90 között változik. Leginkább a 130-140 - es tartományban...
        Tisztelt Doktornő! 35 éves sportos férfi vagyok, egy elég stresszes időszakon vagyok túl vagyis azt hittem. Pár éve aorta billentyű meszesedést diagnosztizáltak nálam,de kis mértékű, gyógyszert nem kell szednem. Mivel évente járok...
        Jó napot kívánok! Tihanyi Ilona vagyok, a kérdésem a magas vérnyomásra szedett gyógyszerrel függ össze. Kb. 10-15 éve szedem az Amlodipin Sandoz 5 mg. tablettát napi 1/2 szemet. Rendszeres mérés esetén van, hogy napi 2x 1/2 szemet szedek be....
        Tisztelt Doktornő! 38 éves vagyok. Összetett problémával keresem önt. Elég sok trauma ért mostanában, munkahelyi stressz, kimerültség amúgy is stersszes típus vagyok, magas a vérnyomásom, a legmagasabb 164/85 volt 97-es pulzussal de átlagban...
        Tisztelt Doktor úr, Bizonytalan mellkasi panaszaim miatt kerestem fel a belgyógyászatot, ezek szúrások bedobbanások, kellemetlen mellkasi nyomásérzések voltak. Magasvérnyomásom van kb. 10 éve, négy éve enyhe mitralis prolapsust állapítottak...
        Tisztelt Doktornő! A fél évvel ezelőtti kérdésemhez képest a következőt állapították meg. A Coverex As 5 mg-mal beállt a vérnyomásom kb 125/80-ra és pulzus 70 körül A Betagent 3 hete elhagytam, ezóta kétszer volt olyan rosszullétem amik...