• Klimax és magas vérnyomás

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Körülbelül 3 hónapja hagytam abba a fogamzásgátóló tabletta szedését.Ezután még egyszer volt menzeszem, de már kb. 2 hónapja elmaradt. A közelmúltban voltam orvosnál, ahol megállípították, hogy magas a vérnyomásom (rám kapcsolták a 24 órás mérést). Ez az érték nappal 150/100, éjszaka 110/70 körül mozog. A szemvizsgálat is kimutatta az 1. fokot. A szívverésem is felgyorsul olykor, a pulzusom eléri a 104-et, de akkor például a vérnyomásom normális. A vérnyomásom többször mérem napközben. Soha nem volt gon a vérnyomásommal korábban. Nem lehet, hogy a változókor hozta ezt a kiugró vérnyomást, lehet-e valahogy normalizálni az értéket? Már elkezdtem fogyasztani a fokhagymát, naponta egy fejet. VAgy most már életem végéig gyógyszert kell szednem? Még semmilyen fajta gyógyszert nem kezdtem el szedni. Sokmident lehet olvasni a gyógygomba kivonatokról, az ösztrogénről. Mit javasol? Nem szívesen alkalmaznám a gyógyszereket, inkább a gyógyhatású készítményeket részesítem előnyben. Ha van kérdése szívesen válaszolok még? Most voltam 42 éves. Köszönettel K.

        Dr. Bene Orsolya válasza a magas vérnyomás témában

        Kedves kérdező! A menopausával, a hormonháztartás megváltozásával valóban emelkedhet a vérnyomás, ráadásul a nők szív-érrendszeri betegségekkel kapcsolatos védelme is elvész. Természetesen megpróbálható életmódbeli változtatással a vérnyomás rendezése (sok mozgás, túlsúly esetén fogyás, mediterrán jellegű diéta, dohányzás elhagyása), ha ezzel pár héten belül nem csökkennek az értékek, gyógyszer a következő lépés (annál is inkább, mert már szemfenéki jelek láthatóak). A népi gyógyászati szerek is bevethetőek, a fokhagyma védhet a meszes plakkok ellen is (bár nagy hátránya, hogy a környezet nem minden esetben tolerálja), de a gyógyteák, gombafőzetek hatása nem bizonyított klinikai vizsgálatokkal, és a mellékhatások sem kiszámíthatóak. Az ösztrogénpótlással kapcsolatosan sincsenek egyértelmű eredmények a vérnyomáscsökkentés tekintetében, egyelőre a hypertonia kezelésében (legalábbis első szerként) nincs helye, ráadásul itt is számolni kell mellékhatásokkal (a trombózis, emlőrák kialakulásának kockázata emelkedik). Tehát érdemes elsőre életmódbeli változtatásokat végezni, de azt követően a gyógyszer a következő lépés.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Bene Orsolya
        kardiológus szakértőnk

        Dr. Bene Orsolya
        Tünetellenörző Laborértékek

        Kérdés: 2010. október 02., 15:35; Megválaszolva: 2010. október 04., 14:49

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Kedves Doktornő! Tényállás: 87 éves anyukámnak hírtelen és tartósan 180/90 körüli lett a vérnyomása. Szédül, gyenge, hőségrohamai vannak, két napja gyakran hányt is. Orvosi ügyelet vírusos fertőzést diagnosztizált, (vércuk. szint...
        Tisztelt Doktornő! Utóbbi időben többször tapasztaltam főleg éjszaka, de nappal is nagyobb szívdobbanásokat, mintha ki akarna ugrani a helyéről a szívem. Éjszaka pedig annyira dobog a fülemben, hogy nem tudok tőle aludni, ezért felkerestem...
        Tisztelt Doktornő! Én naponta 160 mg valzartánt, 6 mg prazozint, a 2 mg rilmenidint szedek, de még így is magas a vérnyomásom. Azt szeretném kérdezni, hogy a valzartant megemelhetem-e 320 mg-ra. Egyébként ezt a mennyiséget napi kétszeri...
        Tisztelt Doktornő! Panaszaim kb három hete kezdődtek. Lefekvéskor állandó szívdobogásérzet jött elő, többször éreztem szabálytalan szívverést. Ezzel korábban is volt már gondom, pajzsmirigy alulműködés miatt (autoimmun thyreoiditis)....
        Tisztelt Doktornő/ Doktorúr! Férjemnek, aki 43 éves, valószínűleg már hosszabb ideje enyhén magas, de ingadozó vérnyomàsa van. Mostanàban naponta többször méri: 130/80 és 150/90 között változik. Leginkább a 130-140 - es tartományban...
        Tisztelt Doktornő! 35 éves sportos férfi vagyok, egy elég stresszes időszakon vagyok túl vagyis azt hittem. Pár éve aorta billentyű meszesedést diagnosztizáltak nálam,de kis mértékű, gyógyszert nem kell szednem. Mivel évente járok...
        Jó napot kívánok! Tihanyi Ilona vagyok, a kérdésem a magas vérnyomásra szedett gyógyszerrel függ össze. Kb. 10-15 éve szedem az Amlodipin Sandoz 5 mg. tablettát napi 1/2 szemet. Rendszeres mérés esetén van, hogy napi 2x 1/2 szemet szedek be....
        Tisztelt Doktornő! 38 éves vagyok. Összetett problémával keresem önt. Elég sok trauma ért mostanában, munkahelyi stressz, kimerültség amúgy is stersszes típus vagyok, magas a vérnyomásom, a legmagasabb 164/85 volt 97-es pulzussal de átlagban...
        Tisztelt Doktor úr, Bizonytalan mellkasi panaszaim miatt kerestem fel a belgyógyászatot, ezek szúrások bedobbanások, kellemetlen mellkasi nyomásérzések voltak. Magasvérnyomásom van kb. 10 éve, négy éve enyhe mitralis prolapsust állapítottak...
        Tisztelt Doktornő! A fél évvel ezelőtti kérdésemhez képest a következőt állapították meg. A Coverex As 5 mg-mal beállt a vérnyomásom kb 125/80-ra és pulzus 70 körül A Betagent 3 hete elhagytam, ezóta kétszer volt olyan rosszullétem amik...

      • Hirdetések
      • Infografika és videó
      • Hirdetés