• Aluszékonyság

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Kedves Orvosszakértő! 15 éve kezelt hypertoniaval élek. Négy különböző gyógyszert szedek. A dózisok évek óta változatlanok. Nemsokára 66 éves leszek. Az utóbbi egy-két évben délután elálmosodok és 2-3 órát alszom. Késő este egy nappali nyugtatóból veszek be altató gyanánt. Ezt naponta háromszor kellene alkalmazni és nem tartozik a vérnyomás csökkentését szolgáló gyógyszerek közé. Valahol olvastam, hogy az aluszékonyság nem jó jel és előfordult már olyan is, hogy egy korombeli férfi végleg elaludt. Mit tehetek ez ellen: Megjegyzem: gyakran tartózkodom a szabadban, ahol kerti munkákat is végzek. Olyankor hazaérve azonnal ágyba kell bújnom -hacsak a telken nem szundítok egyet amikor az időjárás megengedi... Köszönöm a válaszra fordított idejét és fáradozását! LH

        WEBBeteg szakértő válasza a aluszékonyság témában

        Kedves LH!

        Azt nem értem, hogy ha aluszékony,akkor miért kell bevennie altatót? Szerintem elég lenne kicsit átrendezni a napi rendjét. Abban egyébként nincs semmi probléma, ha délután 1-1,5 órát szundikál, például a mediterrán országokban az a napi rutin része. Próbálja meg ezt a 2-3 órát tudtaosan (ha kell, ébresztőórával) 1-1,5 órára csökeknteni, így este valószínűleg nem fog kelleni altató.

        Egyébként ha ön magas vérnyomásos, akkor rendszeres kontrollon kell részt venni, akövetkezőn nézzék meg, hogy nem vérszegény-e.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.


        Tünetellenörző Laborértékek

        Kérdés: 2010-05-26 12:42:15; Megválaszolva: 2010. május 26., 12:42

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktornő/ Doktorúr! Férjemnek, aki 43 éves, valószínűleg már hosszabb ideje enyhén magas, de ingadozó vérnyomàsa van. Mostanàban naponta többször méri: 130/80 és 150/90 között változik. Leginkább a 130-140 - es tartományban...
        Tisztelt Doktornő! 35 éves sportos férfi vagyok, egy elég stresszes időszakon vagyok túl vagyis azt hittem. Pár éve aorta billentyű meszesedést diagnosztizáltak nálam,de kis mértékű, gyógyszert nem kell szednem. Mivel évente járok...
        Jó napot kívánok! Tihanyi Ilona vagyok, a kérdésem a magas vérnyomásra szedett gyógyszerrel függ össze. Kb. 10-15 éve szedem az Amlodipin Sandoz 5 mg. tablettát napi 1/2 szemet. Rendszeres mérés esetén van, hogy napi 2x 1/2 szemet szedek be....
        Tisztelt Doktornő! 38 éves vagyok. Összetett problémával keresem önt. Elég sok trauma ért mostanában, munkahelyi stressz, kimerültség amúgy is stersszes típus vagyok, magas a vérnyomásom, a legmagasabb 164/85 volt 97-es pulzussal de átlagban...
        Tisztelt Doktor úr, Bizonytalan mellkasi panaszaim miatt kerestem fel a belgyógyászatot, ezek szúrások bedobbanások, kellemetlen mellkasi nyomásérzések voltak. Magasvérnyomásom van kb. 10 éve, négy éve enyhe mitralis prolapsust állapítottak...
        Tisztelt Doktornő! A fél évvel ezelőtti kérdésemhez képest a következőt állapították meg. A Coverex As 5 mg-mal beállt a vérnyomásom kb 125/80-ra és pulzus 70 körül A Betagent 3 hete elhagytam, ezóta kétszer volt olyan rosszullétem amik...
        Tisztelt Doktornő! 30 éve magas vérnyomásom van. Gyógyszereimet szakorvos rendelte, kivizsgálások után. Jelenlegi gyógyszereimet 5 éve szedem. Irbesartan Zentiva 300 mg 2x, Pretanix 1x, Bisoprolol 5 mg 1x és Merckformin1000 1x. Tavasszal...
        Tisztelt Doktornő! A vérnyomásom alacsony szokott lenni, 100-110/ 60-70 körül. A pulzusom is 50-60 körüli értek körül mozog, néha előfordul, hogy ettől is alacsonyabb. Az utóbbi időben általában hidegfrontra fordult elő, hogy éreztem, hogy...
        Tisztelt Dr.Molnár Dóra ! Babát szeretnénk párommal! De magasvérnyomással küzdöm! Bisoprolol 5 mg/napi egy tabletta A vérnyomásom 170/85 a pulzusom pedig 100 vagy felett szokott lenni ! A kérdésem az lenne,hogy ez a gyógyszer hatással van e...
        Üdvöletem aki válaszol!Tolosa-Hunt sy.m van immár 3x jött elő.Szteroidot medrol kaptam 5 napig napi1000mgot.Hétfőn hazaengedtek napi 100mg medrol kell szednem de azota rosszul vagyok.egyszer elájulok mert leesik a vérnyomásom estefelé meg felugrik...

      • Hirdetések
      • Partnereink hírei
        Hirdetések
      • Infografika és videó
      • Hirdetés