Só és vérnyomás

jó napot kívánok, magas sótartalmú ételek fogyasztása után vérnyomásemelkedést (szisz: 140-150) tapasztalok, a nyál íze (vagy érzete) órákig sós marad. sós és tartósított ételek nélkül a vérnyomás 125-130/60 milyen betegség okozhat sóérzékenységet, nátrium visszatartást? milyen vizsgálat javasolt? köszönöm!

WEBBeteg szakértő válasza magas vérnyomás témában

Kedves Kérdező! Amikor valakinél magas vérnyomást diagnosztizálnak, első lépésként a sószegény étrendet javasolják, mert ez önmagában is csökkenti a vérnyomást. A sófogyasztás mellett tapasztalt magasabb vérnyomás miatt érdemes lenne odafigyelnie a sóbevitelre, főleg, ha a szülei/ nagyszülei is között is előfordult ez a betegség. Üdvözlettel.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát.
A válasz 5 évnél régebben keletkezett, így egyes tanácsok napjainkra túlhaladottá válhattak.
Megválaszolva: 2009. július 02.

Kérdések és válaszok: Magas vérnyomás (Hipertónia)

Magas vérnyomás , gyógyszer elhagyása
Tisztelt Doktornő! 1 éve kb diagnosztizáltak magas vérnyomást nálam! Teljes labor tökéletes , terheléses ekg átlag feletti, hasi UH tökéletes! Valsartan 80...
Melyik az erősebb béta blokkoló? melyik...
Tisztelt Weborvos! Tisztelt dr. Nő/Úr! azt szeretném kérdezni, hogy a Nebivolol vagy Lokren az erősebb pulzuscsökkentő? melyik hat jobban a vérnyomásra? hány...
Magasvérnyomás és fehérállományi laesio
Tisztelt Doktornő! 34 éves, sportoló, úgy gondolom, hogy egészségesen élő, nem dohányzó férfi vagyok. 2013 óta szedek Bisoprolol 5mg tablettából egy felet...
Vérnyomáscsökkentő váltás
Tisztelt Doktornő! Az alábbakkal kapcsolatban kérném tanácsát: 7 hónapja kezdődő magasvérnyomásra 2 mg vidotint szedek, 3 honapja COVID-os lettem mely...
Magas vérnyomás
Tisztelt Doktornő! Vérnyomás problémával fordulnék Önhöz. 32 éves vagyok 16 éves korom óta magasvérnyomás beteg. Ezalatt idő alatt több gyógyszert kipróbáltam...
Szédülés,hányinger, tarkófájdalom
Tisztelt Doktornő! Pár napja gyógyfürdőzés közben a szaunázást és a hidegzuhanyt váltogattam párszor egymás után. Erős tarkófájdalmat, fülzúgást, hányingert...