Magas vérnyomás és hormonális változás

Kedves Doktor/Nő/Úr! 49 éves nő vagyok, 3 éve elmaradt a menstruációm és kb. ezzel egyidőben vérnyomásproblémám is lett. Mindig alacsony volt a vérnyomásom (90-100 systoles értékű) és ez néha felment 120-130-ra, amitől erős fejfájásom volt. Mivel semmilyen gyógyszert nem szedek, inkább fehér fagyöngy gyógynövényt vettem be ilyenkor és sok folyadékot ittam. Két hete azonban nagyon felment a vérnyomásom (155-ös systoles értékre) és rettentő erős fejfájás, szívdobogás gyötört. Nem használtak a korábbi praktikák, elmentem a háziorvoshoz, aki Cordaflex spayvel és Metoprolol nevű gyógyszerrel nagy nehezen 120-ra levitte. Egy hétig kellett napi 1 MetoprololZHexal 25 mg gyógyszert szednem, de ez csak 120-as értéken tartotta, amitől továbbra is egy közepes, de állandó fejfájásom volt. Visszamentem, és az orvos módosította úgy, hogy reggel és este kell 1-1 tablettát beszednem belőle plusz este 1 tabletta Temoxot. Ezekre a gyógyszerekre beállt 108-115 systoles értékre, amitől teljesen jó érzem magam. Azt szeretném kérdezni, hogy ezek után nekem egész életemben kell szednem gyógyszert? Akkor most nekem magas vérnyomásos betegségem van? Tudok-e tenni valamit azért, hogy elhagyhassam a gyógyszert? Hogyan lehetséges, hogy aki egész életében kifejezetten alacsony vérnyomású volt, annak egyszer csak magas lesz a vérnyomása? Ez vajon most állandósul? Elnézést kérek, ha túl részletesen írtam le a kérdésemet, de talán jobban rávilágítottam az egyéni problémámra. Válaszát előre is nagyon köszönöm! Tisztelettel: Bottyán Éva

Legfrissebb cikkek a témában

WEBBeteg szakértő válasza magas vérnyomás témában

Kedves Éva!

Sajnos a változó korban jelentkező hormonális változások is hozzájárulhatnak a vérnyomás megemelkedéséhez. Magasvérnyomás-betegségről általában akkor beszélünk, ha 3 különböző alkalommal mért vérnyomás átlaga a 140/90 Hgmm-t (otthon mérve 135/85 Hgmm-t) meghaladja. Ez csak egyetlen kiugró érték volt, mely panaszokat is okozott. Érdemes lenne felmérni a társuló rizikótényezőket (cukorbetegség, emelkedett koleszterinszint, vesefunkció, ha lehet, szemfenék vizsgálata) , ha nincs ezekben komolyabb eltérés, elképzelhető, hogy meg lehet próbálni (persze orvosi felügyelettel, otthon vérnyomásnapló vezetésével, ABPM felhelyezésével kontrollálva) a vérnyomáscsökkentők elhagyását, hiszen ilyen esetben az első lépés egyébként is csak életmódbeli változatás (sószegény, zöldségben, gyümölcsben, növényi olajokban gazdag diéta, fogyás, rendszeres testmozgás, dohányzás elhagyása, mérsékelt alkoholbevitel) lenne.Üdvözlettel: Dr. Bene Orsolya

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2009. június 23., 20:35; Megválaszolva: 2009. június 23., 20:35
Kérdések és válaszok: Magas vérnyomás (Hipertónia)
Friocard kapszula
Tisztelt doktornő! Azt szeretném kérdezni,hogy hallott-e már a Friocard nevű készítményről (gyógyszerről) . Amennyiben igen,mi a véleménye...
Magas vérnyomás
Tisztelt Doktornő! Magas vérnyomás miatt keresem meg Önt véleményét kérdezve. Az alábbiakban átküldöm a vérnyomásomat naplózó mérési...
Enyhén magas, de ingazdozó...
Tisztelt Doktornő/ Doktorúr! Férjemnek, aki 43 éves, valószínűleg már hosszabb ideje enyhén magas, de ingadozó vérnyomása van. Mostanában...
Megdöbbentően magas...
Tisztelt Doktor úr, Bizonytalan mellkasi panaszaim miatt kerestem fel a belgyógyászatot, ezek szúrások bedobbanások, kellemetlen mellkasi...
Kiugró vérnyomás
Tisztelt Doktornő! A vérnyomásom alacsony szokott lenni, 100-110/ 60-70 körül. A pulzusom is 50-60 körüli értek körül mozog, néha előfordul...