• Terhességi magas vérnyomás

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tizenhárom hetes terhes vagyok ,42 éves.Már a terhességem előtt is szedtem magasvérnyomásra gyógyszert (coviogalt),most corinfart írtak fel.Elolvastam a betegtájékoztatót és azt írja ,hogy elváltozást okozhat a babában.Jeleztem az orvosnak aki felírta ,de csak annyit mondot jó eza gyógyszer .Az a kérdésem  merjem -e szedni vagy nem.? Hozzáteszem mióta terhes vagyok,még nem volt magasabb vérnyomásom 130/ 85-nél.Ennél mindig csak sokkal alacsonyabb pl: 118/75.Előre is köszönöm a választ!

        WEBBeteg szakértő válasza a magas vérnyomás, terhesség témában

        Kedves 42 éves!

        Sajnos a magas vérnyomás nagyon súlyos lehet. Természetesen a Corinfar nem okoz semmi bajt a magzatnál, tehát emiatt nem kell aggódnia. A lényeg, hogy a vérnyomása mindig normális tartományban legyen. A Corinfar Retard szedése javasolt, naponta kétszer egy vagy két tabletta. Összesen 2x40mg lehet a max. dózis.
        Szóval a vérnyomása beállítva és a normál tartományban sokkal fontosabb, mint a gyógyszer, mert jelen tudásunk szerint nem okoz semmi bajt.

        Üdvözlettel: Dr. Zsirai László
        A kérdésre a Fókuszban a Nő! orvos szakértője válaszolt. Tovább a Fókuszban a Nő! oldalára

         

        Kedves kérdező!

        Életkora, és a korábban fennálló magasvérnyomás miatt is nagyobb a veszély, hogy a terhesség során máj- és veseműködés zavarával, fehérjevizeléssel járó állapot alakuljon ki, ami fokozott kockázatot jelent mind a kismama, mind a baba szempontjából. Emiatt különösen fontos a vérnyomás megfelelő beállítása. A terhesség során normálisan előforduló vérnyomás-csökkenés miatt inkább az első trimeszterben (a 12. hét előtt) jöhet szóba az adagok csökkentése. A béta-blokkolókról (mint amilyen a Coviogal) megoszlanak a vélemények, de a nifedipin tartalmú Corinfar a biztonságosnak mondott/ajánlott szerek közé tartozik.

        Üdvözlettel: Dr. Bene Orsolya

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        WEBBeteg szerkesztőség
        Orvos

         WEBBeteg Szakértő
        Tünetellenörző Laborértékek

        Kérdés: 2009-05-21 23:16:13; Megválaszolva: 2011. október 03., 10:43

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktornő! Panaszaim kb három hete kezdődtek. Lefekvéskor állandó szívdobogásérzet jött elő, többször éreztem szabálytalan szívverést. Ezzel korábban is volt már gondom, pajzsmirigy alulműködés miatt (autoimmun thyreoiditis)....
        Tisztelt Doktornő/ Doktorúr! Férjemnek, aki 43 éves, valószínűleg már hosszabb ideje enyhén magas, de ingadozó vérnyomàsa van. Mostanàban naponta többször méri: 130/80 és 150/90 között változik. Leginkább a 130-140 - es tartományban...
        Tisztelt Doktornő! 35 éves sportos férfi vagyok, egy elég stresszes időszakon vagyok túl vagyis azt hittem. Pár éve aorta billentyű meszesedést diagnosztizáltak nálam,de kis mértékű, gyógyszert nem kell szednem. Mivel évente járok...
        Jó napot kívánok! Tihanyi Ilona vagyok, a kérdésem a magas vérnyomásra szedett gyógyszerrel függ össze. Kb. 10-15 éve szedem az Amlodipin Sandoz 5 mg. tablettát napi 1/2 szemet. Rendszeres mérés esetén van, hogy napi 2x 1/2 szemet szedek be....
        Tisztelt Doktornő! 38 éves vagyok. Összetett problémával keresem önt. Elég sok trauma ért mostanában, munkahelyi stressz, kimerültség amúgy is stersszes típus vagyok, magas a vérnyomásom, a legmagasabb 164/85 volt 97-es pulzussal de átlagban...
        Tisztelt Doktor úr, Bizonytalan mellkasi panaszaim miatt kerestem fel a belgyógyászatot, ezek szúrások bedobbanások, kellemetlen mellkasi nyomásérzések voltak. Magasvérnyomásom van kb. 10 éve, négy éve enyhe mitralis prolapsust állapítottak...
        Tisztelt Doktornő! A fél évvel ezelőtti kérdésemhez képest a következőt állapították meg. A Coverex As 5 mg-mal beállt a vérnyomásom kb 125/80-ra és pulzus 70 körül A Betagent 3 hete elhagytam, ezóta kétszer volt olyan rosszullétem amik...
        Tisztelt Doktornő! 30 éve magas vérnyomásom van. Gyógyszereimet szakorvos rendelte, kivizsgálások után. Jelenlegi gyógyszereimet 5 éve szedem. Irbesartan Zentiva 300 mg 2x, Pretanix 1x, Bisoprolol 5 mg 1x és Merckformin1000 1x. Tavasszal...
        Tisztelt Doktornő! A vérnyomásom alacsony szokott lenni, 100-110/ 60-70 körül. A pulzusom is 50-60 körüli értek körül mozog, néha előfordul, hogy ettől is alacsonyabb. Az utóbbi időben általában hidegfrontra fordult elő, hogy éreztem, hogy...
        Tisztelt Dr.Molnár Dóra ! Babát szeretnénk párommal! De magasvérnyomással küzdöm! Bisoprolol 5 mg/napi egy tabletta A vérnyomásom 170/85 a pulzusom pedig 100 vagy felett szokott lenni ! A kérdésem az lenne,hogy ez a gyógyszer hatással van e...

      • Hirdetések
      • Infografika és videó
      • Hirdetés