• Magas vérnyomásra fagyöngy tea

        Legfrissebb cikkek a témában
         

        Szeretném tanácsukat kérni az alábbi problémámmal kapcsolatban. 44 éves vagyok és évek óta 160-190 hgm közötti vérnyomásom van, mellkasi szorítással és légszomjjal. Akkor kivizsgáltak, semmilyen szervi bajom nem volt, a stresszre vezették vissza bajaimat. Kaptam gyógyszereket, melyektől sajnos a vérnyomásom nem jött rendbe. Próbálkoztunk más vérnyomáscsökkentőkkel, de feladtam, mert annyira felerősítették a szívműködésemet, hogy a bevételt követő 2-3 óra mulva nagyon rosszul éreztem magam,   és a rosszullét órákig eltartott.Tegnap elkezdtem egy hathetes fagyöngytea kúrát, szeretném véleményüket kérni segít-e, és van-e ellenjavallat. Előre köszönöm segítségüket.

         

        WEBBeteg szakértő válasza a magas vérnyomás témában

        Kedves kérdező!

        A gyógynövényekkel kapcsolatosan nem készülnek nagy klinikai vizsgálatok, így hatásosságuk és mellékhatásprofiljuk is kevésbé meghatározható. Személy szerint nincs tapasztalatom a fagyönggyel, az interneten fellelhető források alapján a legfontosabb kontraindikációt a terhesség és a szoptatás jelenti, egyébként szívbetegeknek, fertőző betegségben szenvedőknek, valamint ideggyógyászati (depresszió, Parkinson-kór miatt szedett) gyógyszereket szedőknek nem tanácsos a szedése. Ha a vérnyomás ilyen magas, nem valószínű, hogy a fagyöngy normalizálná, mindenesetre ha a kúrát végig szeretné csinálni, szorosabb vérnyomásellenőrzés javasolt, és lehet, hogy májfunkciós értékeket sem ártana ellenőriztetni. Ha a vérnyomás ilyen nehezen beállítható, felmerül, hogy valamilyen egyéb ok is áll a háttérben (pl. alvási apnoe szindróma, vesebetegség), ezirányú kivizsgálás is szóba jön.

        Üdvözlettel: Dr. Bene Orsolya

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Bene Orsolya
        Orvos Itt kérdezhet

         WEBBeteg Szakértő

        Kérdés: 2009-05-11 22:35:57; Megválaszolva: 2011. szeptember 29., 14:38

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktornő, Nagypapám (96 éves) és szüleim (61 éves nő és 60 éves férfi) számára a háziorvos ASA Protectet írt fel állandó (tartós) szedésre agyvérzés és szívinfarktus megelőzése céljával. Mindegyikük szed magas...
        Tisztelt Doktornő! Férjem 43 éves, 86 kg, 178 cm magas,naponta 30 percet fut, és magas vérnyomást diagnosztizáltak nála. Édesapjának 40 éves korában volt by-pass műtétje, és neki is magas volt a vérnyomása. Pulzusa is magas volt. Este 23...
        Üdvözlöm.Merre felé indulhatnék?Lehet belgyógyászati betegségem?Érdemes lenne kivizsgáltatnom magam?Fél éve kezdődött nálam hogy ébredés után hajnalba 3körül mindig minden nap magas a vérnyomásom( 140-170 között).Amikor magas a...
        Évtizedek óta fennálló magas vérnyomás miatt gyógyszert szedek, ami többnyire megoldotta a problémámat. Három hónapja a reggeli fejfájás és magas vérnyomás gyógyszer hatására sem változott, ezért több gyógyszert kaptam. Lehet-e ezeket...
        Tisztelt Doktornő! Két éven belül már a második alkalommal fordul elő, hogy vérnyomáscsökkentő gyógyszerek szedése mellett hirtelen megugrik a vérnyomásom. Tegnapi napon is enyhe szédülésre ébredtem, ami nem jellemző rám, ezért...
        Tisztelt Dr Nő Vérnyomásom 135/ 95 mérek belvárosban buszt vezetek. Alkalmasságin évente 150/100 ra emelkedik.Munka után du 140/95 mérek. Kipihent állapotba 2-3 szabadnap után 130/89 mérek. Most házi orvostól kaptam értágító gyógyszert...
        Üdvözlöm Doktornő! Már váltottunk néhány levelet, de most volna még Önhöz kérdésem. Ha valakinél BKH-t (bal kamrai hipertrófiát) állapítanak meg, az szedheti reggel a Portiron HCT 100/12,5mg, ill. este az Amlodipin 5mg gyógyszereket? Mert...
        Üdvözlöm Doktornő! Egyszer már írtam Önnek, de most egy másik probléma miatt kérném segítségét, mert tanácstalan vagyok. (A helyi kórházi szakrendelésen nem igazán segítőkészek az orvosok sajnos, hamar "kivágják" az embert, a...
        Üdvözlöm Doktornő! Szeretnék Öntől kérdezni, mert eléggé aggódom. Először is megemlítem, hogy szüleim szív-érrendszeri betegségben haltak meg. Anyám szívelégtelenségben, álmában 53 évesen, apám pedig vese eredetű keringés...
        Tisztelt Doktornő! Egy olyan problémám lenne, hogy Cardura és Tamloset gyógyszer szedése mellett is 150/60 és 140/50 a vérnyomásom átlagban. Két problémát fedeztünk még fel vele kapcsolatban, amik veszélyesnek mutatkoznak: -A szisztolés és...