• Ingadozó vérnyomás, szédülés, elesés

        Legfrissebb cikkek a témában
         

        Tisztelt Doktor Úr/Nő!

        Nagymamámnak ingadozó a vérnyomása vagy normál vagy 180-200-as szintű. Amikor hirtelen felemelkedik vagy leesik akkor úgy szédül, hogy sokat elesik és van amikor hanyatt esik. Ezek miatt nagyon aggódom és az ingadozó vérnyomás ellen azt hallottam, hogy nem lehet semmit tenni, mert ha beveszi a rendszeresen szedett gyógyszert akkor is rosszul van.  Idősek Otthonában él és azt mondták a nővérek, hogy ha megint ilyen 200-as szintű lesz, akkor kórházba utalják. Ide az otthonba  jár egy orvos, az nem tudom nem írhatna-e fel neki valamit. Van -e erre gyógyszer?   A fagyöngy készítményről írják, hogy az ingadozó vérnyomást rendezi, de nem tudom vihetnék-e neki pl. fagyöngyteát, mert lehet a gyógyszereinek a hatását befolyásolja.

        Köszönettel:

        Kovács Katalin

        WEBBeteg szakértő válasza a vérnyomás témában

        Kedves kérdező!

        Idősekben külön kihívás a vérnyomás megfelelő beállítása, mind a magas, mind az alacsony vérnyomás okozhat komoly panaszokat. Mindenesetre a stroke rizikó miatt érdemes lenne 140/90 Hgmm alatt tartani a vérnyomást. A kombinált kezelés sem biztos, hogy teljesen kiküszöböl egy-egy kiugrást, de ha ilyen gyakran van, megfontolandó a kezelés változtatása - ez lehet, hogy egyszerűbben megoldható intézeti körülmények között, és akkor az ájulásos rosszullétek hátterében felmerülő egyéb okok (ritmuszavar, alacsony pulzus, billentyűbetegség, nyaki érszűkület) is kizárhatók. A fagyöngy-készítményekkel nincs tapasztalatom, esetleg orvosi felügyelet mellett megpróbálható.

         

        Üdvözlettel: Dr. Bene Orsolya

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Bene Orsolya
        Itt kérdezhet

        Kérdés: 2009-04-20 08:45:09; Megválaszolva: 2011. szeptember 26., 19:45

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktornő, Nagypapám (96 éves) és szüleim (61 éves nő és 60 éves férfi) számára a háziorvos ASA Protectet írt fel állandó (tartós) szedésre agyvérzés és szívinfarktus megelőzése céljával. Mindegyikük szed magas...
        Tisztelt Doktornő! Férjem 43 éves, 86 kg, 178 cm magas,naponta 30 percet fut, és magas vérnyomást diagnosztizáltak nála. Édesapjának 40 éves korában volt by-pass műtétje, és neki is magas volt a vérnyomása. Pulzusa is magas volt. Este 23...
        Üdvözlöm.Merre felé indulhatnék?Lehet belgyógyászati betegségem?Érdemes lenne kivizsgáltatnom magam?Fél éve kezdődött nálam hogy ébredés után hajnalba 3körül mindig minden nap magas a vérnyomásom( 140-170 között).Amikor magas a...
        Évtizedek óta fennálló magas vérnyomás miatt gyógyszert szedek, ami többnyire megoldotta a problémámat. Három hónapja a reggeli fejfájás és magas vérnyomás gyógyszer hatására sem változott, ezért több gyógyszert kaptam. Lehet-e ezeket...
        Tisztelt Doktornő! Két éven belül már a második alkalommal fordul elő, hogy vérnyomáscsökkentő gyógyszerek szedése mellett hirtelen megugrik a vérnyomásom. Tegnapi napon is enyhe szédülésre ébredtem, ami nem jellemző rám, ezért...
        Tisztelt Dr Nő Vérnyomásom 135/ 95 mérek belvárosban buszt vezetek. Alkalmasságin évente 150/100 ra emelkedik.Munka után du 140/95 mérek. Kipihent állapotba 2-3 szabadnap után 130/89 mérek. Most házi orvostól kaptam értágító gyógyszert...
        Üdvözlöm Doktornő! Már váltottunk néhány levelet, de most volna még Önhöz kérdésem. Ha valakinél BKH-t (bal kamrai hipertrófiát) állapítanak meg, az szedheti reggel a Portiron HCT 100/12,5mg, ill. este az Amlodipin 5mg gyógyszereket? Mert...
        Üdvözlöm Doktornő! Egyszer már írtam Önnek, de most egy másik probléma miatt kérném segítségét, mert tanácstalan vagyok. (A helyi kórházi szakrendelésen nem igazán segítőkészek az orvosok sajnos, hamar "kivágják" az embert, a...
        Üdvözlöm Doktornő! Szeretnék Öntől kérdezni, mert eléggé aggódom. Először is megemlítem, hogy szüleim szív-érrendszeri betegségben haltak meg. Anyám szívelégtelenségben, álmában 53 évesen, apám pedig vese eredetű keringés...
        Tisztelt Doktornő! Egy olyan problémám lenne, hogy Cardura és Tamloset gyógyszer szedése mellett is 150/60 és 140/50 a vérnyomásom átlagban. Két problémát fedeztünk még fel vele kapcsolatban, amik veszélyesnek mutatkoznak: -A szisztolés és...