• Gyógyszerkölcsönhatások

        Legfrissebb cikkek a témában
         

        Tisztelt Doktor Úr /Nő!

        Úgy tudom, hogy a carvedilol az enalapril nevű vérnyomáscsökkentő hatóanyaggal (Ednyt) kölcsönhatásba lép. Mit jelent ez a kölcsönhatás, családtagom mind a kettőt kapja.mikor lehet szükség mégis a két gyógyszert együtt szedni? Úgy tudom a carvedilolt a fluoxetinnel sem szabad együtt szedni itt mi a mechanizmusa a gyógyszerkölcsönhatásnak?

        Köszönettel:

        Kovács Katalin 

        WEBBeteg szakértő válasza a gyógyszerkölcsönhatás témában

        Kedves Katalin!

        Mind a carvedilol, mind az enalapril csökkenti a vérnyomást. Az előbbi a béta-blokkolók csoportjába tartozik, a pulzusszámot is csökkenti, kissé tágítja az ereket, az utóbbi az ún. ACE-gátlókhoz tartozik, és komplexebb mechanizmusokon keresztül hat. Mindkét szert alkalmazzák a szívelégtelenség kezelésében is, együttadásukra gyakran sor kerül (pl. akkor is, ha az egyik készítmény hatására nem következik be megfelelő vérnyomáscsökkenés).

        A carvedilol és a fluoxetin a májban ugyanazon enzim által bomlik le, ez a vérszinteket befolyásolhatja, így együttes szedésük kerülendő, vagy fokozott óvatosságot igényel.

         

        Üdvözlettel: Dr. Bene Orsolya

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Bene Orsolya
        Orvos Itt kérdezhet

         WEBBeteg Szakértő

        Kérdés: 2009-04-20 09:38:44; Megválaszolva: 2011. szeptember 26., 19:34

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktornő, Nagypapám (96 éves) és szüleim (61 éves nő és 60 éves férfi) számára a háziorvos ASA Protectet írt fel állandó (tartós) szedésre agyvérzés és szívinfarktus megelőzése céljával. Mindegyikük szed magas...
        Tisztelt Doktornő! Férjem 43 éves, 86 kg, 178 cm magas,naponta 30 percet fut, és magas vérnyomást diagnosztizáltak nála. Édesapjának 40 éves korában volt by-pass műtétje, és neki is magas volt a vérnyomása. Pulzusa is magas volt. Este 23...
        Üdvözlöm.Merre felé indulhatnék?Lehet belgyógyászati betegségem?Érdemes lenne kivizsgáltatnom magam?Fél éve kezdődött nálam hogy ébredés után hajnalba 3körül mindig minden nap magas a vérnyomásom( 140-170 között).Amikor magas a...
        Évtizedek óta fennálló magas vérnyomás miatt gyógyszert szedek, ami többnyire megoldotta a problémámat. Három hónapja a reggeli fejfájás és magas vérnyomás gyógyszer hatására sem változott, ezért több gyógyszert kaptam. Lehet-e ezeket...
        Tisztelt Doktornő! Két éven belül már a második alkalommal fordul elő, hogy vérnyomáscsökkentő gyógyszerek szedése mellett hirtelen megugrik a vérnyomásom. Tegnapi napon is enyhe szédülésre ébredtem, ami nem jellemző rám, ezért...
        Tisztelt Dr Nő Vérnyomásom 135/ 95 mérek belvárosban buszt vezetek. Alkalmasságin évente 150/100 ra emelkedik.Munka után du 140/95 mérek. Kipihent állapotba 2-3 szabadnap után 130/89 mérek. Most házi orvostól kaptam értágító gyógyszert...
        Üdvözlöm Doktornő! Már váltottunk néhány levelet, de most volna még Önhöz kérdésem. Ha valakinél BKH-t (bal kamrai hipertrófiát) állapítanak meg, az szedheti reggel a Portiron HCT 100/12,5mg, ill. este az Amlodipin 5mg gyógyszereket? Mert...
        Üdvözlöm Doktornő! Egyszer már írtam Önnek, de most egy másik probléma miatt kérném segítségét, mert tanácstalan vagyok. (A helyi kórházi szakrendelésen nem igazán segítőkészek az orvosok sajnos, hamar "kivágják" az embert, a...
        Üdvözlöm Doktornő! Szeretnék Öntől kérdezni, mert eléggé aggódom. Először is megemlítem, hogy szüleim szív-érrendszeri betegségben haltak meg. Anyám szívelégtelenségben, álmában 53 évesen, apám pedig vese eredetű keringés...
        Tisztelt Doktornő! Egy olyan problémám lenne, hogy Cardura és Tamloset gyógyszer szedése mellett is 150/60 és 140/50 a vérnyomásom átlagban. Két problémát fedeztünk még fel vele kapcsolatban, amik veszélyesnek mutatkoznak: -A szisztolés és...