• köszvény és vérnyomás csökkentő

        Legfrissebb cikkek a témában
         

        Tisztelt Doktornő! Azután szeretnék érdeklődni, hogy melyek azok a vérnyomás csökkentő gyógyszerek, amik befolyásolják a köszvény kialakulását. A tv-ben láttam egy műsort, amiben mondták, hogy nem csak az étrend okozza a köszvényt, hanem a vérnyomás csökkentő is kiválthatja a köszvényes rohamot. Példát nem mondtak. Igaz ez? Apukám (63 éves)köszvényes, "RHEOSOLON"-t szed rá, + "CATAFLAN"-t és "EDNYT" nevű gyógyszert a vérnyomására. Elég gyakran szenved a köszvénytől, bár igaz, hogy az étrendet nem tudja betartani. Megfordult a fejemben, hogy nem-e az "EDNYT" okozza? Előre is köszönöm válaszát! Tisztelettel: Szakos Anett

        Dr. Molnár Dóra válasza a magas vérnyomás témában

        Kedves Anett! Valóban vannak bizonyos gyógyszerek, amelyek emelhetik a vér húgysav szintjét, amely köszvényes rohamhoz hozzájárulhat, esetleg vesekövességet is okozhat, de az Ednyt nem elsődleges ezen gyógyszerek között. A diéta betartása nagyon fontos lenne, mert a Colchicum és a Rheosolon is sok mellékhatást okozhat, nem szedhető tartósan, a Milurit pedig nem minden esetben elegendő a húgysav szint csökkentésére. Mivel úgy tűnik makacs a probléma, javasolt vesegyógyász specialista /nephrológus/ felkeresése az esetlegesen háttérben lévő vesebetegség vizsgálata, kezelése megbeszélése céljából. Ideális testsúly elérése, bő folyadék fogyasztás, az alkohol fogyasztás kerülése, purinszegény diéta is mindenképpen ajánlott. Jobbulást kívánok az édesapjának, tisztelettel: Dr. Molnár Dóra, kardiológus

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Molnár Dóra
        Kardiológus, belgyógyász Tőle szeretnék kérdezni

        Dr. Molnár Dóra

        Kérdés: 2012. február 26., 16:27; Megválaszolva: 2012. február 27., 18:50

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Évtizedek óta fennálló magas vérnyomás miatt gyógyszert szedek, ami többnyire megoldotta a problémámat. Három hónapja a reggeli fejfájás és magas vérnyomás gyógyszer hatására sem változott, ezért több gyógyszert kaptam. Lehet-e ezeket...
        Tisztelt Doktornő! Két éven belül már a második alkalommal fordul elő, hogy vérnyomáscsökkentő gyógyszerek szedése mellett hirtelen megugrik a vérnyomásom. Tegnapi napon is enyhe szédülésre ébredtem, ami nem jellemző rám, ezért...
        Tisztelt Dr Nő Vérnyomásom 135/ 95 mérek belvárosban buszt vezetek. Alkalmasságin évente 150/100 ra emelkedik.Munka után du 140/95 mérek. Kipihent állapotba 2-3 szabadnap után 130/89 mérek. Most házi orvostól kaptam értágító gyógyszert...
        Üdvözlöm Doktornő! Már váltottunk néhány levelet, de most volna még Önhöz kérdésem. Ha valakinél BKH-t (bal kamrai hipertrófiát) állapítanak meg, az szedheti reggel a Portiron HCT 100/12,5mg, ill. este az Amlodipin 5mg gyógyszereket? Mert...
        Üdvözlöm Doktornő! Egyszer már írtam Önnek, de most egy másik probléma miatt kérném segítségét, mert tanácstalan vagyok. (A helyi kórházi szakrendelésen nem igazán segítőkészek az orvosok sajnos, hamar "kivágják" az embert, a...
        Üdvözlöm Doktornő! Szeretnék Öntől kérdezni, mert eléggé aggódom. Először is megemlítem, hogy szüleim szív-érrendszeri betegségben haltak meg. Anyám szívelégtelenségben, álmában 53 évesen, apám pedig vese eredetű keringés...
        Tisztelt Doktornő! Egy olyan problémám lenne, hogy Cardura és Tamloset gyógyszer szedése mellett is 150/60 és 140/50 a vérnyomásom átlagban. Két problémát fedeztünk még fel vele kapcsolatban, amik veszélyesnek mutatkoznak: -A szisztolés és...
        Tisztelt Doktornő! Azzal a kéréssel fordulok Önhöz, hogy szükségem lenne egy kis információra. Édesanyámmal már kifizettünk egy welness hetet, de akkor még nem tudtuk ,hogy magas vérnyomásos. A vérnyomása kezelés nélkül 160/90 190/100 is...
        Tisztelt Doktornő/Doktor úr! 24 órás vérnyomásmérés átlaga 140/73 lett. Korábban, 5 éven keresztül versenyszerűen sportoló (motocross), de 3 éve abszolút mozgásszegény életmódot folytató (172cm 77kg-os sportos testalkatú) fiatalember...
        Kedves Doktor Úr.3 hete szültem császár metszéssel. Terhesség vége felé gond volt a vernyomasommal 140-160 között volt /90 a pulzusom 100 korul .voltam orvosi ügyeleten,belém nyomtak egy gyógyszert és haza küldtek. Utána még 2-3 szor fordult...