• Köhögés vérnyomáscsökkentőtől

        Legfrissebb cikkek a témában
         

        Kedves Doktor Nő / Doktor Úr! Október óta vérnyomáscsökkentőt szedek. Coverex-AS Komb (5/1, 25) tablettából reggeletne 1-et, valamint a Betaloc ZOK (50 mg) pulzuscsökkentő tablettából reggel és este felet. Úgy tűnt, hogy bevált ez a kombináció, ugyanis a vérnyomásomban nem volt megfigyelhető kimagasló eltérés, viszont körülbelül két hónapja folyamatosan köhögök. Felsőlégúti gondokra gyanakodva homeopátiás készítményeket szedtem (Pl.: Stodal, Robitussin) de a köhögés nem múlt. Visszamentem a háziorvosomhoz, aki azt mondta, hogy valószínűleg a Coverex okozza a köhögést, és Valsotens HCT (80mg/12, 5mg) tablettát írt fel helyette. Kérdésem az lenne, hogy valóban lehet a köhögésem oka a coverex? Ha igen, mikor kell megszűnnie? Az új gyógyszer okozhat-e zavart a már beállt vérnyomásban? Válaszát előre is köszönöm! További szép estét!

        Dr. Bene Orsolya válasza a magas vérnyomás témában

        Kedves kérdező! Valóban okozhatta a Coverex a köhögést, a gyógyszercsere meg szokta oldani a problémát, ha néhány héten belül sem szűnik a köhögés, egyéb okot is érdemes kizárni (tüdőgyógyászati, fül-orr-gégészeti betegségek, reflux). Nagyságrendekkel ritkábban, de az ARB-k (mint a Valsotens) is okozhatnak köhögést, ha semmi más oka nincs, akkor megfontolandó ennek lecserélése is.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Bene Orsolya
        kardiológus szakértőnk Itt kérdezhet

        Dr. Bene Orsolya

        Kérdés: 2012. január 25., 20:04; Megválaszolva: 2012. január 29., 17:01

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Évtizedek óta fennálló magas vérnyomás miatt gyógyszert szedek, ami többnyire megoldotta a problémámat. Három hónapja a reggeli fejfájás és magas vérnyomás gyógyszer hatására sem változott, ezért több gyógyszert kaptam. Lehet-e ezeket...
        Tisztelt Doktornő! Két éven belül már a második alkalommal fordul elő, hogy vérnyomáscsökkentő gyógyszerek szedése mellett hirtelen megugrik a vérnyomásom. Tegnapi napon is enyhe szédülésre ébredtem, ami nem jellemző rám, ezért...
        Tisztelt Dr Nő Vérnyomásom 135/ 95 mérek belvárosban buszt vezetek. Alkalmasságin évente 150/100 ra emelkedik.Munka után du 140/95 mérek. Kipihent állapotba 2-3 szabadnap után 130/89 mérek. Most házi orvostól kaptam értágító gyógyszert...
        Üdvözlöm Doktornő! Már váltottunk néhány levelet, de most volna még Önhöz kérdésem. Ha valakinél BKH-t (bal kamrai hipertrófiát) állapítanak meg, az szedheti reggel a Portiron HCT 100/12,5mg, ill. este az Amlodipin 5mg gyógyszereket? Mert...
        Üdvözlöm Doktornő! Egyszer már írtam Önnek, de most egy másik probléma miatt kérném segítségét, mert tanácstalan vagyok. (A helyi kórházi szakrendelésen nem igazán segítőkészek az orvosok sajnos, hamar "kivágják" az embert, a...
        Üdvözlöm Doktornő! Szeretnék Öntől kérdezni, mert eléggé aggódom. Először is megemlítem, hogy szüleim szív-érrendszeri betegségben haltak meg. Anyám szívelégtelenségben, álmában 53 évesen, apám pedig vese eredetű keringés...
        Tisztelt Doktornő! Egy olyan problémám lenne, hogy Cardura és Tamloset gyógyszer szedése mellett is 150/60 és 140/50 a vérnyomásom átlagban. Két problémát fedeztünk még fel vele kapcsolatban, amik veszélyesnek mutatkoznak: -A szisztolés és...
        Tisztelt Doktornő! Azzal a kéréssel fordulok Önhöz, hogy szükségem lenne egy kis információra. Édesanyámmal már kifizettünk egy welness hetet, de akkor még nem tudtuk ,hogy magas vérnyomásos. A vérnyomása kezelés nélkül 160/90 190/100 is...
        Tisztelt Doktornő/Doktor úr! 24 órás vérnyomásmérés átlaga 140/73 lett. Korábban, 5 éven keresztül versenyszerűen sportoló (motocross), de 3 éve abszolút mozgásszegény életmódot folytató (172cm 77kg-os sportos testalkatú) fiatalember...
        Kedves Doktor Úr.3 hete szültem császár metszéssel. Terhesség vége felé gond volt a vernyomasommal 140-160 között volt /90 a pulzusom 100 korul .voltam orvosi ügyeleten,belém nyomtak egy gyógyszert és haza küldtek. Utána még 2-3 szor fordult...