Előfordulhat-e illetve normális-e, hogy a Prenessa 2mg bevétele után általános rosszullét fog el?

Egy hete lettem nagyon rosszul, mint később kiderült, a magas vérnyomás miatt. Egy hétig 160/90 volt a vérnyomásom. Valószínű stressz alapon, hisz 3 hónapja hunyt el édesanyám. Eddig soha semmi gondom nem volt, sem a vérnyomásommal, sem mással. Most is a vérképem és a vizelet eredményeim is tökéletesek. Először gyenge nyugtatókkal próbálkozott a kezelőorvosom, de ez nem hozta meg a várva várt eredményt, majd orvosi javallatra kezdtem szedni a Prenessa 2mg, napi egyszer+ folytatom a nyugtatót is. Na most az a gondom, hogy amikor beveszem, a rákövetkező fél órába általános rosszul lét lesz rajtam úrrá (gyengeség, enyhe szédülés, stb) . Le kell feküdnöm, és ez egy órán belül el is múlik, majd utána egész nap viszonylag jól érzem magam. Ennek mi lehet az oka? Vagy mi lehet a megoldás? Megoldás-e lehet az, hogy a betegtájékoztatóval ellentétben ne reggel vegyem be, hanem mondjuk este? És még egy dolog: mindezzel párhuzamosan néha néha érzek szívtájéki fájdalmat, szúrást 1-2 másodpercig (az EKG-m is rendben volt) . Nem gátol semmiben de azért zavar. Kérem, hogy ezekkel kapcsolatban mondja el a véleményét. köszönöm. üdv

Dr. Bene Orsolya válasza Prenessa témában

Kedves kérdező!

Előfordulhat, főleg az első hetekben, hogy a Prenessa bevételét követően kicsit lelesik a vérnyomás. Megpróbálhatja este is bevenni, vagy esetleg még közvetlenül ébredéskor, bővebb folyadékkal, hogy legyen idő regenerálódni, mire le kell indulni. Érdemes vérnyomás-naplót is vezetni. A pillanatokig tartó szúrás általában nem utal szívbetegségre, ha nyomó-feszítő, hosszabb ideig tartó mellkasi fájdalom jelentkezik, kardiológiai kivizsgálás javasolt.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2011. december 11., 13:48; Megválaszolva: 2011. december 18., 21:00
Kérdések és válaszok: Magas vérnyomás (Hipertónia)
Nátrium hiány
Tisztelt Doktornő! Két kérdésem lenne: 1. Nátrium hiányom van (100 mmol/l) , pedig elég sósan étkezem. 2 féle vérnyomáscsökkentőt szedek...
Magas vérnyomás helyre jön szülés...
Kedves Doktornő! Négy hónapja szültem, már terhesség előtt kB tíz éve vérnyomáscsökkentőt szedtem coviogalt 10 mg napi egy szem, aztán terhesen...
Vérnyomáscsökkentő gyógyszer...
Üdv! 4 éve szedek vérnyomáscsökkentő gyógyszer Tenox 5MG és Irbesartan 150MG! 3 éve Tachycardia állapitottak meg kontrollon amire Nebibeta 5MG kell...
Vérnyomás magas
Tavaly és tavaly előtt is voltam kardiológián, tavaly előtt azért, mert az okosórám szerint alvás közben van hogy 35 ös a pulzusom -egyébként a...
Covercard gyógyszerek mellékhatásai
Tisztelt Doktor Nő! Édesanyámnak (59 éves) kb. 4 hete kezdődött egy magas vérnyomásos krízise. Hozzáteszem, hogy sajnos egy kezeletlen...