Vas felszívódás

Tisztelt Cím! Mi lehet annak az oka, ha az FE 4, 0 mikromol/l és emellett a transzferrin szint pedig 420 mg/dl? Az elmúlt 2 hétben Béres cseppet szedett, nem állapotos, nincs egyéb betegsége, jelenleg egy kissé meg van fázva de ez kezelés alatt és a HGB (9, 5 g/dl) illetve a HCT (31, 4%) is alacsony. Plussz a MCV ált.vvt térf. 73, 5 fl és a MCHC vvt ált. hgb konc. pedig 30, 3 g/dl. Válaszát előre is köszönöm. Tisztelettel Zsss

Dr. Váróczy László PhD válasza vas témában

Tisztelt Érdeklődő!

A leletek egyértelműen vashiányos vérszegénységre utalnak. Egy 29 éves nő esetében elsősorban a bővebb menstruációs vérzés lehet a háttérben, így nőgyógyászati vizsgálat indokolt, annak negativitása esetén pedig érdemes gasztroenterológushoz (gyomor-bél specialistához) is elmenni.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2010. július 17., 00:23 ;Megválaszolva: 2010. július 21., 09:19
Kérdések és válaszok: Hematológiai megbetegedések
Magas vasszint
Kedves Doktornő! 16 éves lányom vasértékei miatt aggódom. Erős hajhullása miatt csináltattunk vérképet (ismét) , és mivel a család mindkét ága...
Vashiány lehet?
Jó napot doktor nő. Férjem vérképével kapcsolatban szeretnék véleményét kikérni. Előzményekben annyi lenne,hogy idén januárban COPD-t...
Vérszegénység jelei
Tisztelt Doktor nő! 2018-ban 44 éves koromban stroke beteg lettem , motoros affáziával,Átmeneti agyi ischaemiás attak (TIA) k.m.n. (G4590) . 4 éve...
Emelkedett vas és...
Tisztelt Doktornő! Háziorvosom vérképem alapján beutalt a belgyógyászatra, meg nem kaptam időpontot. Véleményét szeretném kérni az alábbi...
Vas értékekkel probléma
Tisztelt Doktornő! A csatolt fájlban látható, hogy milyen problémák vannak a vas értékeimmel (alacsony transzferrin, totál vaskötő kapacitás és...