thrombocytosis

Tisztelt Doktor Úr!

Páromnál 10 évvel ezelőtt thrombocytosist diagnosztizáltak. Jelenleg napi 1 Litalir kapszulát szed, utolsó 3 laboreredményében a trombocitaszám 400600 G/l között volt.

1 éve próbálok teherbe esni, eddig sikertelenül. Nálam nem találtak problémát. Utánanéztem a Litalir mellékhatásainak, és minden idegennyelvű betegtájékoztatóban szerepel, hogy férfi meddőséget okozhat. Párom elment andrológiai kivizsgálásra, és kiderült, hogy a spermaszám csak 15 millió/ml, morfológiailag abból is csak 2% normális. Az andrológián azt mondták, ez a gyógyszer mellékhatása, de semmiféle kezelést nem javasoltak a problémára.

Kérdésem az lenne, hogy mit tehetünk ebben az esetben? Csökkenthető/szüneteltethető-e a Litalir vagy esetleg van-e más gyógyszer, aminek nincs ilyen mellékhatása? Ha csökkentenék az adagot, az andrológiai probléma visszafordítható lenne? Van-e esetleg olyan készítmény, amivel ki lehet védeni a Litalirnak ezt a mellékhatását?

Attól tartok, hogy idővel ez az eredmény csak romlik, félek, hogy nem lehet gyermekünk.

Válaszát és segítségét előre is köszönöm!

 

Legfrissebb cikkek a témában

WEBBeteg szakértő válasza Litalir témában

 Tisztelt Érdeklődő!

Problémafelvetése teljesen jogos. A Litalir citosztatikus szer, mely súlyosan károsítja az ivarsejtképződést, így szedése alatt gyermekvállalást nem szoktunk javasolni. Sőt, továbbmegyek: az essentialis thromboyctosis azon eseteiben, ahol a beteg fiatal, és semmilyen szövődménye nem volt a betegségének - szövődmény alatt elsősorban a vérrögösödést értem -, EGYÁLTALÁN NEM szoktuk javasolni a Litalir szedését. Hosszú távon ugyanis súlyos mellékhatásai lehetnek, közülük a legrettegettebb a heveny leukémia!

Mindenképp javasolnám, hogy konzultáljanak a gondozó hematológussal az esetleges alternatív gyógymódokról! Gyermekvállalással addig ne is próbálkozzanak, míg a Litalir szedésének abbahagyása óta legalább 9-12 hónap el nem telt!

 Üdvözlettel: Dr. Váróczy László hematológus, egyetemi adjunktus

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Dr. Váróczy László hematológus, egyetemi adjunktus
Kérdés: 2009. június 16., 09:01; Megválaszolva: 2009. június 16., 09:01
Kérdések és válaszok: Hematológiai megbetegedések
Vérkép kiértékelése
Tisztelt Doktornő! Mellékelném édesanyám vérképét ennek szeretném kérni a kielemzését! Minden rendben van e vagy van e valamilyen teendő. Azt...
Pajzsmirigy + SM betegség
Üdv Dr nő Olyan kérdésem volna hogy SM beteg vagyok most ért véget a Mavenclad 2. évi 2. adag kezelésem ami után egy db ig nem kapok semmit. Fő...
Magas vas szint
Tisztelt Dr. Nő! Voltam laborvizsgálaton, és a vas szintem magasabb volt a megadott tartománynál (34,7 umol/l) . Háziorvosom azt gondolta azért...
Vas szedése alatt vérvétel
Kedves Doktornő! Egy hétig szedtem a Maltofert, közben labort csináltattam. Vérvétel előtti 24 órában nem szedtem a vasat. Az eredményem teljesen...
Laboreredmények értékelése
Kedves Doktornő! 32 éves nő vagyok, közel 8 éve pajzsmirigy alulműködésre szedek Letroxot, változó adagolással (terhesség alatt, gyermekem...