Reflux és Protein S

Tisztelt Dr.Plósz János Doktor Úr! Köszönöm a segítségét! Ma voltam orvosnál, thrombophiliát vizsgáltak (anyukámnak és nagyimnak ia volt)a Protein S aktivitás 47, 3 lett! Azt mondták ez nagyon alacsony és Hematológiai szakrendelésre kell jövőhéten mennem. Tudom Ön nem nőgyógyász, de tudna nekem segíteni hogy ez mit is jelenthet? Milyen vizsgálatra számítsak? A Refluxos gyógyszerem (Rabyprex 20mg 2*1-szem naponta) okozhatta ezt a Protein csökkenést vagy más gyógyszer? Vagy mégis mi okzhatja? Nagyon várom válaszát, és előre is hálásan köszönöm!

Legfrissebb cikkek a témában

WEBBeteg Szakértő válasza a protein témában

Kedves Kérdező!

Ez veleszületett eltérés, nem gyógyszer okozza. A 47, 3 azt jelenti, hogy a protein S aktivitás a fele az átlagértéknek, így a vénás thrombosis kialakulásának a veszélye fokozott.

Emiatt kerülnie kell minden egyéb, véralvadást fokozó tényezőt (fogamzásgátló tabletta, hosszas ülés)

Üdvözlettel: Dr. Plósz János, gasztroenterológus

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2009. június 06., 23:02; Megválaszolva: 2011. október 05., 10:28
Kérdések és válaszok: Hematológiai megbetegedések
Nagy lehet a baj? 2.
Tisztelt Doktornő! Nagyon szépen köszönöm a múltkori gyors válaszát. Én kérdeztem az Mds-el kapcsolatban. Ma vérvételem volt és szerencsére az...
Nyirokcsomó megnagyobbodás okai mi...
Tisztelt Dr Nő! 2020 Dec. elején kisebb dudort vettem észre a nyakamon kulcscsontom felett. Utána másik oldalt is. Háziorvos további kivizsgálásra...
Hajas sejtes leukémia és oltás
Tisztelt Doktornő! A férjem (35) diagnosztizált hajas sejtes leukémiával küzd, jelenleg interferonos kezelés alatt áll. Hamarosan kezdődik a Litak...
Laboreredmény
Kedves Doktornő! Csatolom a laboreredményemet. Van benne több eltérés is, érdeklődnék, hogy ezek az eltérések utalnak -e valamilyen betegségre...
Nagy lehet a baj?
Tisztelt Doktornő! 2020 ban 2 vérvételem is volt. Augusztusban korábbi vérszegénység miatt, decemberben viszont erős fejfájás, hányás és...