• Gyógyszerszedés mellékhatásai

        Legfrissebb cikkek a témában
         

        Tisztelt Doktornő! Azért keresem meg levelemmel, mert nem tudok hová fordulni. 47 éves női beteg vagyok. A problémám, hogy beveszem az adott gyógyszert amit az orvos felír, és nem gyógyít, hanem csak a mellékhatások jönnek elő. Aztán az orvossal próbálkozunk másikkal(többel), de csak az erős mellékhatárok, mint hátfájás, mellkasnyomás, fejnyomás, karzsibbadás, gyomorfájás(mert már ez is van).jelentkezik. Szorongásos beteg vagyok, de nem lehet mindent erre fogni szerintem, mert a szorongásosok is be tudnak venni, sőt a pánikosok is gyógyszert. Savlekötőt kellene szednem a gyomrom miatt, végig próbáltam, de a mellékhatás jelentkezik. Mindig reménykedem, hiszem étkeznem kell, és így nagyon nehezen megy, eléggé lefogytam, és az étkezések után fáj a gyomrom.Sajnos az antidepresszánsokat sem tudom szedni, mert az egyik próbálkozás után kijött a gyomorfájás, valamint előtte is erős mellékhatások jöttek ki. Relaxálok, már amikor sikerül, pszichológushoz is járok, minden jó tanácsot megfogadtam (lekötöttem magam, sétáltam, stb), most csökkentek ezek a dolgok, mert gyengének is érzem magam. Igazából azért kerestem, hogy van-e valami ötlete, hogy a gyógyszerek miért nem gyógyítanak (beleértve pl. nurofent, algoflexet, cerucal, antibiotikumok, stb), mi történhetett a szervezetemmel. A háziorvos szerint nem vagyok auto-immun beteg, most csináltak ellenanyag viszgálatot, ami negatív lett. A laborom nem lett nagyon jó,a hemaglobin 92, de mikor 120 volt is meg volt a mellékhatás. Az orvosok közepesnek mondják. Most 4x1 mg rivotrilt még be tudok szedni, de vagy segít egy kicsit vagy nem annyira (de még jó hogy ez bemegy). Családom nem érti, hogy nekik valamit felírnak, és beszedik különösebb hatás nélkül, és én nem tudom ezt megtenni. Hová lehetne fordulni, tudna e valakit ajánlani, akire nem kell hónapokat várni? Mi lehet ez? Milyen vizsgálatot csináltassak?Gyógynövényekkel (kis svéd keserű, alkohol nélkül), de ott is nagyon kellemetlen érzés volt. Tudom, hogy nagyon elfoglalt, de azért várom nagyon válaszát(hátha pozitív lesz). köszönettel:

        Dr. Ujj Zsófia Ágnes válasza a gyógyszerek témában

        Kedves Kérdező! A vérszegénység okát egyrészt nem tudom tisztázták-e. Ez az első. A fent leírt panaszok azért elég szerteágazóak, vannak akik érzékenyek gyógyszerekre, ez gyakran szorongásos betegeknél gyakoribb. Ez tény. Azért ilyeneket h hátfájás nem szoktak csinálni. A gyomorfájdalom miatt valamilyen bevonót érdemes használni, mint pl Gaviscon. Ezen kívül a többit ilyenkor sajnos ki kell kísérletezni, hogy mit bír el. Vizsgálatot a vérszegénység és gyomorfájdalom irányában érdemes csináltatni (nőgyógyász, belgyógyász v gastroenterológus)

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Kérdés: 2019. október 27., 14:15; Megválaszolva: 2019. október 28., 08:03

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Kedves Doktornő! Remélem így már látszik a labor lelet:)
        Üdvözlöm Doktornő! A tegnapi napon /01.14./ vérvételen voltam. A háziorvosom elvicceli az egészet, de Öntől szeretném megkérdezni, hogy a "Magvas VVT: Eredmény: 0,2/100 fvs +...
        Tisztelt DoktorNő! 2,5 éve, egy lázas megbetegedés után (nem tudom köze lehet-e hozzá, de vérplazma adás után 4 nappal betegedtem meg) a nyakamon több nyirokcsomó is megnagyobbodott, és még ma is meg vannak nagyobbodva. Nem tudom köze...
        Tisztelt Doktornő! Crohn-betegségem van, emiatt 2-3 havonta vérvételre kell járnom. 1 éve a vérképemben minden alkalommal emelkedett a vörösvérsejt, hemoglobin és hematokrit szám (utolsó alkalommal 6,4 t/l, 184 g/l, és 0,57 l/l voltak ezek az...
        Üdvözlöm! 2019. Szeptember óta a bal oldali nyaki nyirokcsomóm meg van nagyobbodva. Akkor felkerestem háziorvos, vérvétel kisebb gyulladást jelzett, Optalgint és Sumamedet kaptam. Nem változott, csak fájt a nyirokcsomóm. Felkerestem fül-orr...
        Tisztelt Doktornő! 28 éves vagyok, 2011. óta CML-es. Többször kértem már Doktornőtől tanácsot,amit ezúton is köszönök. 2018. 11.01. óta nem szedek gyógyszert. 7 évig szedtem 400mg imatinibet. Az utóbbi két eredményem aggaszt picit. Az...
        Kedves Doktornő/Doktor úr, 0,6 ml clexane-t kell injekcióznom minden nap, viszont észrevettem, hogy az arccsontomon érmegpattanás van, ami eddig sosem volt nekem. Lehet, hogy túl sok a 0,6? Járok rendszeresen hematológushoz, de ő hajthatatlan,...
        Jó napot kivánok! A kislányomnak volt 1.5 hónapja térdsérülése de ultrahang és rögen nem mutatog semit , most voltunm mr vizsgálaton eredmény még nincs .Előtte elmentünk 1 laborba eltérés...
        Tisztelt DoktorNő! Tegnap este vettem észre, hogy az összes körmöm (lábujjakon is) a 3/4 hosszáig besötétült, lilás, azóta konstans ilyen színű. 21 éves férfi vagyok. Nem tudom köze lehet-e hozzá, de - Emészétési panaszaim miatt...
        Üdvözlöm! Megállapították, hogy apukámnak nyirokér gyulladása van, de elküldték minta vételre is. A labor és a mellkasi ultrahang eredményeivel nem volt probléma. Mi állhat a háttérben? Konkrétumot nem mondtak. Lehetséges, hogy daganat...