• Syncumár mellékhatásai

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Dr.Nő/Úr! 2003-tól szedem a syncumárt és egyre jobban félek a mellékhatásaitól. Pl. vérzés (agyér katasztrófa) ez is rajta van. Tehát agyvérzést jelent? Mennyi az az érték, ami már veszélyes és bekövetkezhet-e agyvérzés? A multkor 4, 5-re felment az INR-em, mert autoimmun betegségem (sjögren szindr.) miatt izületi fájdalmakra infúziót kaptam amiben Voltaren is volt. Simán adják a nemszteroid gyulladásgátlókat vagy Algoflexet (ibuprofen),, holott rá van irva, hogy sem autoimmun betegek sem véralvadásgátlót szedők nem szedhetik. Ha szól az ember nem tetszik az orvosnak és okoskodásnak veszi. Könyörgésemre néztek INR-t és igazam lett, felment a szint. De mi van, ha nem könyörgöm és szedem tovább a következő vérvételig(1 hónap)? Mennyire ment volna fel? Mi történt volna velem? Nagyon lazán veszik a dolgot sajnos. Már legszivesebben abbahagynám, de nem merem..Félek, hogy egyszer megtörténik a baj. Mit tegyek? Mit tanácsol? Köszönettel:Ágnes

        Dr. Molnár Anna válasza a véralvadás témában

        Kedves Kérdező! Önnek teljességgel igaza van! Sajnos a Syncumar és a non-steroid gyulladáscsökkentő is olyan szerek, mellyel sok orvos találkozik, használ, és hamis biztonságérzetük alakul ki a relatíve ritkán jelentkező szövődmények miatt. Másrészről viszont ne feledje, hogy az Ön betegségéről, egészségéről van szó, mely elsősorban önre tartozik, és csak másodsorban az orvosokra. Az orvosok csak tanácsot adnak, melyet Önnek joga és kötelessége értékelni, elfogadni vagy nem elfogadni. Arról nem írt, de meg kellene beszélje kezelőorvosával, hogy vajon fennáll-e a tartós Syncumar szedésének az indikációja, mert lehet, hogy egyszerűen csak „önön hagyták”, mely szintén nem először fordulna elő. Amennyiben így van, félelmei megoldódnának. Amennyiben az indikáció fennáll, úgy csak azt mondhatom, hogy a Syncumar szedésének fő alapja, hogy a szedéssel járó vérzéses szövődmények rizikója jóval alatta van a gyógyszer elhagyásával járó súlyos thrombózis epizódok kockázatának.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Molnár Anna, gyermekgyógyász, onkológus szakorvosjelölt
        gyermekgyógyász Itt kérdezhet

        Dr. Molnár Anna
        Tünetellenörző Laborértékek

        Kérdés: 2012. március 10., 16:37; Megválaszolva: 2012. március 17., 10:56

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Kedves Doktornő! Hashimoto és Sjögren betegségek miatt laborkontrol készült. Részletes teljes vérkép és immun elfo, valamint beta2-mikroglobulin. A vérképet mellékelem, azon van csak eltérés az elfo és a mikroglobulin is hibátlan....
        Tisztelt Doktornő! Agyi infarktusom volt, idült ischaemiás szívbetegségem, magas vérnyomásom és nem-insulin-dependens cukorbetegségem van, valamint pitvari fibrillátió és flutter miatt "kiütötték" a szívemet. Azóta vérhigítót kapok...
        Tisztelt Doktornő! Közepes csontritkulásom van, ezért egy K2+D3 tartalmú étrendkiegésztő olajat tanácsoltak. De mivel ülő munkát végzek, és nem szeretnék trombózist sem kapni, ezért napi egy szem Allimax fokhagymakapszulát is szedek, ami...
        Kedves Doktorno, Ferjemmel lombik program elott allunk es a szukseges vizsgalatok trombofiliat deritettek fel: Leiden: heterozygota, MTHFR: homozygota. Egy genetikus orvossal egyeztettem, aki a terhesseg alatti veralvadasgatlo injekciozast javasolta. A...
        Tisztelt Doktornő/Doktor úr! Kb 2 hónapja érzem, hogy időszakosan, akár egész napra is tompaság, enyhe fejfájás szem felett, kedvetlenség "gyötör". Hetente 3-4 alkalommal sportolok, kerékpározás, futás, foci. Viszonylag egészséges életet...
        Tisztelt dr úr/nő. 24 éves férfi vagyok. 7 éve vettem észre a mellkasom jobb oldalán a bordaívemen 3 nyirokcsomót a legnagyobb 2 centi körul van.nagyon hipohoner vagyok és pánikbeteg és éveken keresztul nyomkodtam ellenőriztem lehet ezert...
        Tisztelt doktor nő! Ismét a TTP-s kérdező lennék. Unokaöcsém a fagyasztott plazma kapás közben kapott anafilaxiás sokkot. Ez mitől lehetett? Válaszát előre is köszönöm
        Tisztelt Doktor nő! Unokaöcsém 2017.júniusában torokgyulladással fordult a háziorvosához, aki épp szabadságon volt, igy az őt helyettesitő orvos Aktil Duót irt fel neki.A torokgyulladása el is múlt, de egy kis idő múlva émelygést,...
        Tisztelt Doktornő! Évente egyszer elszoktam menni a vérképemet megnézetni, hogy minden rendben van-e, de most 3 érték is rossz lett. Az eredmény: WBC:5,68 G/l normál:4,20-10,80 *neutrofil:38% normál:40-74 (alacsonyabb) *Limfocita:46,8%...
        Tisztelt Doktornő! Teljes vérképet készíttettem május 27-én, a tünetek (fáradtság, fogyást stb..) és a kapott eredmények alapján felmerült a CLL gyanúja. FVS: 13.50 LYMP%: 68,5 LYPM#: 9.24 NEUT%: 24.6 NEUT#: 3.32 A perifériás vérben...