antibiotikum

Tisztelt szakértő. A 6, 5 éves kislányom múlt hét hétfőtől szombatig antibiotikumot szedett, az aktil duot, napi 2x5 ml-t, valamint napi 1 normaflort adtam neki. A 2.3.napon laza széklete lett tőle de nem volt hasmenéses és csak napi 1 széklete volt mint szokott. Aztán a 4. naptól már kezdett visszaállni neki az eredetire de egy kevés nyálka volt benne.Szombaton és vasárnap ahogy megtöröltem a fenekét székelés után kicsit véres volt a papír de magán a székleten nem láttam vért, aztán megnéztem a fenekét és a végbélnyílás redőiből szivárgott az a kis vér 2-3 helyről, ott volt egy kis hámsérülés neki. A gyermekorvosnak mondtam azt mondta ha rendeződik minden az antibiotikum abbahagyása után nem kell vele foglalkoznom.Kentem neki a fenekét neogranormonnal és már tegnap és ma nem volt semmi vérzés székelés után valamint teljesen begyógyultak neki a kis sérülések és a széklete is újra olyan mint volt.Én biztos vagyok benne, hogy ezt az antibiotikum okozta mert nem szokott ilyen vérzéses panasza lenni sem híg sem kemény széklettől.Olvastam, hogy az antibiotikum vastagbél illetve végbél gyulladást okozhat mellékhatásként.Kérdezni azt szeretném, hogy ezek alapján lehet valamelyik fajta gyulladása a kislánynak a gyógyszertől, el kell vinnem valamilyen kivizsgálásra, vagy így, hogy már 2 napja minden tünet megszűnt, a hasa nem fáj, kedve jó nem kell aggódnom, hogy baja lesz? Megnyugodhatok, hogy már nem térnek vissza ezek a tünetek? Válaszát előre is köszönöm.

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Balogh Andrea válasza végbél témában

Kedves Kérdező!

2 dologról van szó: az egyik az antibiotikum által kiváltott bélflóra sérülés, erre helyesen adta a Normaflore-t, ezt érdemes még 1 hétig adni naponta 2x1 ampullával. A másik dolog a végbélgyűrű berepedéséből adódó vérzés: ez az antibiotikum adásától függetlenül fellépő jelenség inkább székrekedéses panaszok esetén jön elő, azaz a későbbiek folyamán is előfordulhat. Kenje tovább a kislány végbélgyűrűjét még 5-7 napig, amennyire lehet igyon a kislány sok folyadékot- főleg vizet- és egyen rostos ételeket.

Tisztelettel: Dr. Balogh Andrea gyermekorvos

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2015. március 24., 20:58; Megválaszolva: 2015. március 27., 16:58
Kérdések és válaszok: Gyermekgyógyászati betegségek
Rövid,visszatérő fejfájás
Tisztelt Doktornő/Doktorúr! Kislányom (3és fél éves) 2 hónappal ezelőtt egy éjszakán át lázas volt (38,5-39) , aznap miközben ment fel a láza...
Csomók lágyék hajlatban
Kedves doktornő! Kislányom 6 éves és pár napja felfedeztem nála lágyékhajlatban 3 borsónyi méretű csomót . Ami nem tudom hogy eddig ott volt e de...
Covid után influenza védőoltás
Üdvözlöm Kedves Doktornő! Érdeklődnék, hogy egy egy napos enyhe lefolyású covid fertőzés után 12 nappal, megkaphatja e a kisfiam a 4 komponensű...
Bekakilás /tejallergia?
Tiszelt Doktor Úr! Fiammal (6 éves lesz) nyáron voltunk kórházban fulladás miatt, asztmát állapítottak meg nála. kontrollon végeztek nála...
C vitamin gyereknek
Kedves Doktor Nő/Doktor Úr! 6 éves kisfiam lassan egy éve napi 500 mg C vitamint kap a gyerekorvosunk javaslatára. A kérdésem az lenne, hogy nem...