Ez normális? El fog múlni?

Üdvözlöm! Az a problémám hogy most kezdődött az iskola most lettem 9.-es, tehát új sulim van és az a problémám hogy délután fele egész estig amíg el nem alszok nagyon erősen ver a szívem. Majd kiugrik a melkasomból! Ez el fog múlni magától? A választ köszönöm szépen előre is!

Legfrissebb cikkek a témában

Svábhegyi Gyógyintézet válasza szapora szívverés témában

Kedves Kérdező!

A leírt tünet teljesen "normálisnak" mondható a jelen helyzetben és gyanítható, hogy az osztálytársak többsége hasonló problémával küzd. A tanévkezdés, ráadásul egy új iskolában, úgynevezett stresszhelyzet, amire nagyon gyakori reakció lehet például a heves szívverés.

Azt tanácsolom, hogy egyrészt a régi osztálytársakkal, barátokkal tartsa a kapcsolatot, egy régi hobbiját folytassa, mindeközben pedig legyen nyitott az új osztálytársak felé! Ne akarjon "erőszakosan" barátkozni, hagyja, hogy az új iskolában maguktól alakuljanak ki a barátságok!

A leírt tünete vélhetően magától, napokon, heteken belül meg fog szűnni. Amennyiben tartósan fennáll ez a kellemetlen állapot, netán más problémák is jelentkeznek, érdemes felkeresnie a háziorvosát! A stressz okozta reakciók ugyanis hosszú távon krónikus betegségekhez vezethetnek, ezeket érdemes megelőzni!

Jó tanulást és kellemes iskolai éveket kívánok!

Szigeti Ildikó

pszichológus

Svábhegyi Gyógyintézet

www.svabhegy.eu

06-20-500-2500

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2012. szeptember 04., 17:53; Megválaszolva: 2012. szeptember 07., 21:34
Kérdések és válaszok: Gyermekgyógyászati betegségek
Csomók lágyék hajlatban
Kedves doktornő! Kislányom 6 éves és pár napja felfedeztem nála lágyékhajlatban 3 borsónyi méretű csomót . Ami nem tudom hogy eddig ott volt e de...
Covid után influenza védőoltás
Üdvözlöm Kedves Doktornő! Érdeklődnék, hogy egy egy napos enyhe lefolyású covid fertőzés után 12 nappal, megkaphatja e a kisfiam a 4 komponensű...
Bekakilás /tejallergia?
Tiszelt Doktor Úr! Fiammal (6 éves lesz) nyáron voltunk kórházban fulladás miatt, asztmát állapítottak meg nála. kontrollon végeztek nála...
C vitamin gyereknek
Kedves Doktor Nő/Doktor Úr! 6 éves kisfiam lassan egy éve napi 500 mg C vitamint kap a gyerekorvosunk javaslatára. A kérdésem az lenne, hogy nem...
Nyirokcsomó duzzanat gyerekeknél
Üdvözlöm. 3 gyermekes , (túlzottan) aggodó édesanya vagyok. A legkisebb gyermekem 2 éves kisfiú.kb 1 éve felfedeztem a tarkója fölött egymás...