6 hete

Tisztelt Doktor úr! Május első hétvégéjén kezdett fájni a torkom, sokszor volt már ilyen, nem foglalkoztam vele. A szokásos mézes tea, hársfatea stb. dolgokat alkalmaztam. Ezután egyre erősebb lett a váladékozás, erre elkezdtem köptetőt szedni, ami meg is tette hatását, jött ki a váladék. Elmentem a háziorvosomhoz, aki hörghurutot állapított meg, és felírt Aktil Duo-t, amit végig be is szedtem. Lázam nem volt sem a gyógyszer előtt, sem utána. A gyógyszer után a köpet már nem volt sárgás, de a köhögés csak nem csillapodott. Itt (véleményem szerint) elkövettem egy hibát, már fáradt voltam a nem alvástól, és a patikában vásároltam Rhinatiol köhögés csillapítót. Nem is köhögtem, hanem a mellem alatt és az oldalam kezdett fájni. Visszamentem a háziorvoshoz, röntgen, ami mellhártya gyulladást mutatott ki. Arra a doktor úr Voltaren tablettát írt gyulladáscsökkentőnek, és köptetőt rendelt el. A fájdalom csökkent, bár még nem múlt el teljesen. A köhögéscsillapítót már két hete nem szedem, tegnap óta viszont visszajöttek a köhögési rohamaim. És ez így megy már hatodik hete. Eközben végig dolgoztam, de tanár vagyok, és az érettségizők ballagásával szerencsére csak napi 2-3 órám maradt, a maradék időben sokat feküdtem. Jövő héten szóbeli érettségik, teheát szintén nem szeretnék otthon maradni, hogy 4 év után más vizsgáztasson. Ismét alig aludtam az éjjel, tanácstalan vagyok. Ha visszamegyek a háziorvoshoz, mit tud még kitalálni, hogy segítsen? La Legyen szíves véleményezze a "történetemet". Mit tanácsol? Köszönettel: Ildikó

Legfrissebb cikkek a témában

WEBBeteg szakértő válasza köhögés témában

Tisztelt Ildikó!

Lelkiismeretét szeretném először megnyugtatni: a mellhártya gyulladás vírusfertőzések szövődménye, jellegzetesen néhány nappal a betegség látszólagos javulása után jelentkezik. Bár az igaz, hogy hörghurut esetén nem javasolt az ilyen jellegű köhögéscsillapító szedése, mert az a váladék felköhögését akadályozva, a váladék pangásához vezet, ami a baktériumok szaporodásának kedvez, végül a betegség súlyosbodását, elhúzódását okozhatja.

Amit tehet, hogy ha a köhögés az éjszakai nyugalmát zavarja, estére vehet be köhögéscsillapítót, nappal azonban nyákoldót javasolnék (acetylcystein, karbocystein tartalmú készítmények, recept nélkül is kaphatók a patikában) , ezek feloldják, könnyen felköhöghetővé teszik a váladékot. Emellett a gyógyteákat is folytathatja...De ez csak tüneti kezelés, a vizsgaidőszak átvészelése után, ha panaszai továbbra is fennállnak keresse fel kezelőorvosát! Üdvözlettel: Dr. Piros Zsuzsanna

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Dr. Piros Zsuzsanna
Kérdés: 2009. június 12., 09:10; Megválaszolva: 2009. június 12., 09:10
Kérdések és válaszok: Fül-orr-gégészeti megbetegedések
Suttogás mennyi kárt okozozott
Tisztelt Doktor Úr! Az utóbbi pár napban különböző okok miatt gyakran suttogtam, viszont olvastam, hogy elég káros tud lenni, érdekelne hogy ha nem...
Tisztítószer belégzés
Tisztelt Doktor Úr! Januárban volt egy erős tisztítószer belégzésem, ami után levegővételkor érzékeny volt a légcsövem és fájt a torkom....
Kellemetlen szagérzékelés
Tisztelt Doktor Úr! November végén elkaptam a covid-19 vírust, ami szerencsére enyhe lefolyású volt, kb. 2 hétig tartott és erősebb megfázásos...
Torok szúrás
Kedves Doktor Úr, Napközben néha szúr a torkon. Ekkor innom kell, attól elmúlik, de sok váladék jön fel. Ezt követően az orromat is...
Mandulagyulladás
Tisztelt Doktornő / Doktorúr! A mandulám körülbelül 1-2 havonta begyullad. Ilyenkor 3 napig magas lázam van. A nyelés és a beszéd is gondot okoz....