elsősegély gége nyálkahártya ödéma esetén

Mit tegyek, ha gyógyszer a torkomon akad, és nem tudom lenyelni, hanem ott olvad el, és ezáltal gége nyálkahártya ödémát kaptam. Ekkor a kórházban vénás injekciót, infúziót kaptam és gyorsan gyógyultam. Amennyiben ilyen eset megismétlődik, hogy ne kelljen kórházba kerülni, mit tudok tenni, mert nagyon gyorsan jelentkezik a fulladás. Köszönöm előre is a tájékoztatás. Több fajta gyógyszert szedek, de biztos a PRELOW 100 mg.ostol volt, mert elvágtam.

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Zaránd Rajmund válasza gyógyszerelakadás témában

Tisztelt Asszonyom!

Gégészeti és neurológiai kivizsgálást javasolok, mert így lehet eldönteni, hogy panasza hátterében anatómiai vagy funkcionális eltérés van-e.

Ha nincs, akkor célszerű volna azokat a gyógyszereket, amiknél ez nem tilos, összetörve és valamibe (pl. méz, gyümölcslé) belekeverve bevenni, így biztosan nem akadhat el.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2012. augusztus 27., 08:02; Megválaszolva: 2012. augusztus 27., 08:15
Kérdések és válaszok: Fül-orr-gégészeti megbetegedések
Orrzuhany helytelen használata
Tisztelt Dr. Zaránd Rajmund! Ma egy építkezésen voltam, ahol poros volt a levegő. Hogy kitisztítsam az orrom kipróbáltam egy tavaly vásárolt...
Seb a fülben
Tisztelt Doktor Úr! Húgom fültisztító pálcikával véletlenül felsértette a fülét belül, kicsit vérzett, a seb nem látszik kívülről, és akkor...
Ez vajon gustatoricus rhinorrhoea vagy...
Tisztelt Doktor úr! 2009 nyara óta ismert jóindulatuan tarló szklerózis multiplexem miatti koponya MR kontrollon (2018. szeptemberében) többek között...
Arcfájdalom
Üdvözlöm! Decemberben lufi fújás közben vettem észre ahogy erőt fejtettem ki a fújás közben,hogy olyan érzés volt mintha levegő szökne az...
Mandulaműtet után fehér folt a...
Jó estét! Kerek 3 hete volt torokmandula eltávolító műtétem. Minden rendben ment, sikeresen meggyogyultam, a fájdalom elmúlt a második hétben....