Trombózis és fogamzásgátlás

Tisztelt Doktornő! Anyám 32évesen tüdő és agy embóliában halt meg. Én jelenleg 24éves vagyok, nincs gyerekem, és 5 éve szedek fogamzásgátlót, melynek néhány negatív tünetét érzem. Munkahely miatt üzemorvoshoz kellett mennem, aki felhívta a figyelmem arra, hogy veszélyeztetett lehetek trombózis hajlam miatt. A nőgyógyászom azt mondta, hogy attól, mert anyám abban halt meg, nem feltétlenül jelenti azt, hogy én is hajlamos vagyok trombózisra, tehát nyugodtan szedhetem tovább a fogamzásgátlót, mert közlekedési balesetben úgy is többen halnak meg. Most kinek higgyek? Nyugodtan szedjem tovább? Előre is köszönöm a választ!

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Csuth Ágnes válasza a fogamzásgátló témában

Kedves Hölgyem! Valóban nem biztos, hogy ön is hajlamos a vérrögképződésre, az agyi embólia képződése többtényezős folyamat. Viszont mivel van ez a családi kórelőzmény, érdemes lenne hemosztazeológiai szakrendelést felkeresnie, egy APC rezisztencia vizsgálat elvégzése és ennek negatív eredménye lenne megnyugtató.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2010. július 30., 13:41; Megválaszolva: 2010. augusztus 01., 18:35
Kérdések és válaszok: Fogamzásgátlás
Fogamzásgátlás
Tisztelt Doktor Úr! Szakértő segítséget szeretnék kérni, több éve szedek Yadine tablettát. Kényelmi okokból szeretném a menstruációm kezdő...
Hüvelyi folyás
Üdvözlöm! 3 évig szedtem Symicia fogamzásgátlót aztán egy időre abba hagytam és most 2 hónapja újra kezdtem, mert lett egy kapcsolatom és...
Terhesség?
Tisztelt Doktor Úr/Nő! Párom 18 éves, most kezdtük el nemi életünket közösen, jobban mondva ő most, nekem évekig volt párkapcsolatom, ahol...
Fogamzásgátló és vitaminok
Tisztelt Doktor Úr! Én Lyndinette fogamzásgátlót szedek és emellett szeretnék még D3+K2 , magnézium, B-komplex illetve cink és réz vitamint...
Tri regol
Jó napot Tri regolt szedek 2015februàr óta és azóta most az egyszer fordult elö, hogy az okkersàrga szinü tablettàt nem az elejétöl kezdtem el inni...